    From: "Kasia" <sia_ka@BEZ_TEGO.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: problem z ... OC
    Date: Mon, 20 Aug 2007 19:43:03 +0200

    Witam.
    Sytuacja wygląda następująco:

    Dnia 22 lipca 2006 roku mój mąż i mój teść kupili na współwłasność samochód
    osobowy od Auto Komisu na podstawie faktury VAT. W momencie zakupu dostali
    od sprzedającego (Auto Komisu) dowód ubezpieczenia wystawiony na właściciela
    pojazdu (Auto Komis). Była to miesięczna umowa OC (z WARTĄ) na okres 22.07 -
    20.08. Po zakupie pojazdu został on przerejestrowany, umowa OC z WARTĄ
    została wypowiedziana, a 26.07.2006 roku podpisano umowę z PZU.
    Sprawa wyglądała na oczywistą, ale...

    Dnia 11.06.2007 roku przyszło do teścia wezwanie do zapłaty OC z firmy
    Allianz za powyższy pojazd, za okres od 05.08.2006 roku do 04.08.2007 roku,
    następnie ponaglenie do zapłaty za kolejny okres ubezpieczenia. Na powyższe
    zostało wysłane do nich pismo, że ani teść, ani mój małżonek nie zawierali
    żadnej umowy dotyczącej naszego pojazdu z firmą Allianz.

    Wczoraj teść dostał "Ostateczne przedsądowe wezwanie do zapłaty", na stare
    numery rejestracyjne pojazdu, z groźbą skierowania sprawy na drogę sądową.

    Co robić?
    Czy fakt, że nie mieliśmy bladego pojęcia o tym, że osoba wstawiająca pojazd
    do komisu (tak sądzimy), nie rozwiązała umowy ze swoim ubezpieczycielem,
    zwalnia nas z odpowiedzialności pomimo, że mieliśmy drugi dokument
    ubezpieczenia (WARTA), wystawiony na Auto Komis?
    W umowie komisu jest klauzula, że komitent oświadcza, że w/w pojazd jest
    wolny od wszelkich wad prawnych i że nie toczy sie żadne postępowanie,
    którego przedmiotem jest ten pojazd.
    Czy to oznacza, że winę za całokształt ponosi komis? pierwszy właciciel? a
    może teść?
    Pomóżcie.

    Pozdrawiam
    Kasia