  • Data: 2007-08-20 21:42:18
    Temat: Re: problem z ... OC
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    "Kasia" <sia_ka@BEZ_TEGO.op.pl> wrote in message
    news:fack29$rk9$1@achot.icm.edu.pl...

    > Co robić?
    > Czy fakt, że nie mieliśmy bladego pojęcia o tym, że osoba wstawiająca
    > pojazd
    > do komisu (tak sądzimy), nie rozwiązała umowy ze swoim ubezpieczycielem,
    > zwalnia nas z odpowiedzialności pomimo, że mieliśmy drugi dokument
    > ubezpieczenia (WARTA), wystawiony na Auto Komis?
    > W umowie komisu jest klauzula, że komitent oświadcza, że w/w pojazd jest
    > wolny od wszelkich wad prawnych i że nie toczy sie żadne postępowanie,
    > którego przedmiotem jest ten pojazd.
> [...]

    Z jednej strony ustawa o OC jest tak skonstruowana, że umowa jest
    przedłużana automatycznie, jeżeli istniała wcześniej i najaśmieszniejsze
    jest to że wcale nie jest to zależne od tego czy wy o niej wiedzieliście,
    czy nie.
    Więc żądanie zapłaty składki z punktu widzenia ubezpieczyciela jest słuszne
    i tu raczej nie wygracie.
    Jedyną rzecz, którą możecie tu wywalczyć, to zwrot tych pieniędzy od kogoś
    kto was o tym nie poinformował, ale to akurat nie moja działka, więc nie
    wiem, na jakich warunkach byłoby to możliwe.