  • 1. Data: 2010-04-14 07:16:31
    Temat: prawo spadkowe - jaja sobie robia?
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Witam,

    http://biznes.onet.pl/spadkodawca-wskaze-konkretne-p
    rzedmioty-i-osoby,18497,3208007,1,prasa-detal

    chca zrobic, aby obdarowany stał się właścicielem tych przedmiotów bez
    konieczności postępowania sądowego

    a co jesli spadkodawca ma dlugi przewyzszajace wartosc przedmiotow? i ja
    tego nie chce?

    pozdrawiam,
    R.M.

  • 2. Data: 2010-04-14 07:26:48
    Temat: Re: prawo spadkowe - jaja sobie robia?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    R.M. wrote:
> [...]
    > konieczności postępowania sądowego
    >
    > a co jesli spadkodawca ma dlugi przewyzszajace wartosc przedmiotow? i ja

    z tego co widze, ma to byc notarialna umowa darowizny "pod warunkiem
    śmierci", a wiec umowa dwustronna. Nie chcesz, nie zjawisz sie u notariusza.

    Taka darowizna wyglada na to, ze nie wchodzilaby do masy spadkowej.
    Masa spadkowa i dlugi w niej, to zupelnie oddzielna pozycja.

    Z drugiej strony tu jest niezla "dziura".
    Mozna notarialnie rozporządzić majatkiem na plus, a w masie spadkowej
    narobic dlugow, ktore wszyscy odrzuca.

  • 3. Data: 2010-04-14 07:47:24
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    > Z drugiej strony tu jest niezla "dziura".
    > Mozna notarialnie rozporządzić majatkiem na plus, a w masie spadkowej
    > narobic dlugow, ktore wszyscy odrzuca.

    Przecież wiadomo o co chodzi - ktos nagle przekazuje swoją firmę,
    restaurację czy dom "przyjaciołom" a później "popełnia samobójstwo" -
    doskonale wiadomo o co chodzi - rząd konsekwentnie trzyma się zasad
    wyznaczonych przez swoich "mecenasów".

    Konrad