  • 11. Data: 2008-02-21 13:48:41
    Temat: Re: prawo autorskie - zdjecie
    Od: "Tomek Renik" <t...@g...pl>

    Dnia 21-02-2008 o 11:22:28 Dysiek <n...@c...pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Pisze artykul naukowy na temat ucieczek z Berlina Wschodniego do
    > Zachodniego, chcialbym zawrzec w nim slawne zdjecie widoczne chociazby
    > tutaj: http://en.wikipedia.org/wiki/Conrad_Schumann .Czy naruszy to
    > prawa autorskie? Z publikacji nie otrzymam zadnego wynagrodzenia.
    >
    > Pozdrawiam
    > Marcin

    A ja słyszałem, ze internet to takie miejsce gdzie można bezograniczeń
    linkować i wstawienie zdjęcia ale ze strony źródłowej nigdy nie jest
    złamaniem prawa.
    Złamaniem prawa autorskiego byłoby skopiowanie fotki na swój serwer i
    udostępnienie ze swojego serwera.

    --
    Tomasz Renik - nr 501657282

  • 12. Data: 2008-02-21 14:11:55
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 21 Feb 2008 14:48:41 +0100, Tomek Renik napisał(a):

> [...]
    > złamaniem prawa.
    > Złamaniem prawa autorskiego byłoby skopiowanie fotki na swój serwer i

    Bardzo źle słyszałeś. Tj. można linkować, ale nie rozumiem na czym ma
    polegać różnica między rozpowszechnianiem zdjęcia ze swojego bądź z
    cudzego serwera?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać

  • 13. Data: 2008-02-21 14:53:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Olgierd wrote:

    > No masz, po raz kolejny widzę, że Wikipedia wprowadza ludzi w błąd, bo w
    > tabelce jak byk stoi "picture in public domain".

    ale ani wikipedia ani ten co umieścił zdjęcie nie ma do niego żadnych
    praw więc może sobie pisać pod nim co chce.

  • 14. Data: 2008-02-21 14:58:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek Renik wrote:

> [...]
    > złamaniem prawa.
    > Złamaniem prawa autorskiego byłoby skopiowanie fotki na swój serwer i

    to źle słyszałeś

  • 15. Data: 2008-02-21 15:16:25
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    Olgierd pisze:

    > Wikipedia podobno usuwa utwory, co do których wie, że jest naruszenie
    > autorskich praw majątkowych.

    Prędzej albo później... Ale tutaj akurat się powołują na amerykańskie
    prawo z jego "dozwolonym użytkiem", który jest znacznie przyjaźniejszy
    dla użytkownika niż w Europie ogólnie, a w Polsce w szczególności.

    R.

  • 16. Data: 2008-02-21 15:16:57
    Od: Olgierd <n...@r...org>

  • 17. Data: 2008-02-21 15:37:53
    Od: "Tomek Renik" <t...@g...pl>

    Dnia 21-02-2008 o 15:11:55 Olgierd <n...@r...org> napisał(a):

    > Bardzo źle słyszałeś. Tj. można linkować, ale nie rozumiem na czym ma
    > polegać różnica między rozpowszechnianiem zdjęcia ze swojego bądź z
    > cudzego serwera?

    ano na tym, że internet jest niejako miejscem publicznym, za wyjątkiem
    stron zahasłowanych dla wybranych odbiorcow i jesli ktos wystawia w
    internecie cos, to automatycznie chce aby inni to oglądali...
    dopiero złamaniem prawa jest przywłaszczenie zdjęcia tj. wpisanie siebie
    jako autora/fotografa

    a przykładowo fotosik.pl udostępnia linki do wstawienia w źródło własnej
    strony...

    --
    Tomasz Renik - nr 5051423222

  • 18. Data: 2008-02-21 16:01:47
    Od: "Dysiek" <n...@c...pl>

    > Pomijając powyższe, jak to odrebna praca o zdefiniowanym charakterze to
    > można ze względu na art. 29 u.1.

    Ustawy o....?

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 19. Data: 2008-02-21 19:50:41
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Olgierd <n...@r...org> writes:

    [ciap]

    > Wikipedia podobno usuwa utwory, co do których wie, że jest
    > naruszenie autorskich praw majątkowych.

    Cały ruch CC jest na tym punkcie szczególnie wrażliwy. W końcu
    naruszenie praw autorskich zaprzecza samej idei Creative Commons.

  • 20. Data: 2008-02-21 19:52:17
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Tomek Renik" <t...@g...pl> writes:

    [ciap]

    > a przykładowo fotosik.pl udostępnia linki do wstawienia w źródło
    > własnej strony...

    To jest wszystko kwestia udzielonej licencji.