  • 1. Data: 2006-10-28 08:24:40
    Temat: prawo autorskie, licencje
    Od: "ML" <o...@W...gazeta.pl>

    Na początek zaznaczę, że nie jestem prawnikiem. Mam pytanie: ok. 4 lata temu
    kupiłem Windows XP OEM. W polskiej ustawie o prawie autorskim jest napisane
    (art. 66):
    1. Umowa licencyjna uprawnia do korzystania z utworu w okresie pięciu lat na
    terytorium państwa, w którym licencjobiorca ma swoją siedzibę, chyba że w
    umowie postanowiono inaczej.
    2. Po upływie terminu, o którym mowa w ust. 1, prawo uzyskane na podstawie
    umowy licencyjnej wygasa.

    W licencji do Windowsa nie znalazłem nic o czasie jej trwania. Czy to znaczy,
    że mogę używać go jeszcze przez ok. rok, a później będę to robił nielegalnie
    (o ile nie wykupię nowej licencji)?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.