  • 1. Data: 2006-10-27 21:52:26
    Temat: Definicja doby
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Mam taką głupią zagwozdkę. W Rozp. MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z
    dnia 31 października 2002 r. w sprawie wysokości, warunków i trybu przyznawania
    policjantom należności za podróże służbowe i przeniesienia minister używa
    określenia doba. No i teraz jest zagwozdka, co miał na myśli.

    Przykładowo: Wyjeżdżam w środę o 12:30 i wracam w piątek o 18:30. Są dwa
    sposoby liczenia tego:

    1) Od środy 12:30 do piątku 12:30 (dwie doby) i trzecia doba trwająca 6 godzin
    czyli 2 doby i 6 godzin;

    2) W środę jedna doba trwająca 11, godziny, czwartek i piątek jako doba trwająca
    18,5 godziny.

    Ma to istotne znaczenie, albowiem w pierwszym przypadku przysługują dwie pełne
    diety za dwie doby.

    W drugim zaś:
    = 1 dieta za środę - powyżej 8 godzin
    - 1 dieta za czwartek
    - 1 dieta za piątek - powyżej 8 godzin
    czyli razem trzy.

    Szukam albo definicji ustawowej doby, albo jakiegoś orzeczenia sądu w tej
    sprawie.

  • 2. Data: 2006-10-30 23:06:05
    Temat: Re: Definicja doby
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Muszę sobie sam odpowiedzieć. Może komuś się to przyda w przyszłości. Definicja
    doby jest w kodeksie pracy. Liczy się ją od chwili rozpoczęcia pracy. Czyli
    pierwsza wersja w moim przykładzie.

  • 3. Data: 2006-10-31 05:57:43
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Definicja doby jest w kodeksie pracy.

    Tak z ciekawości: czy KP dotyczy policjantów? Wszak to służba a nie praca
    :)

  • 4. Data: 2006-10-31 20:02:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tak z ciekawości: czy KP dotyczy policjantów? Wszak to służba a nie praca

    Skoro nigdzie indziej definicji nie zawarto, to zostaje zastosowanie tej z
    kodeksu pracy.

  • 5. Data: 2006-10-31 20:56:43
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Skoro nigdzie indziej definicji nie zawarto, to zostaje zastosowanie
    > tej z kodeksu pracy.

    Właściwie to nie odpowiedziałeś na moje pytanie i dalej nie wiem.
    Ale różne pojęcia bywają różnie definiowane w różnych aktach prawnych i
    jeśli jakiś akt nie ma zastosowania w danej sprawie/sytuacji to i
    zawartych w nim definicji czy regulacji nie stosuje się, mam rację?

  • 6. Data: 2006-10-31 21:09:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > jeśli jakiś akt nie ma zastosowania w danej sprawie/sytuacji to i
    > zawartych w nim definicji czy regulacji nie stosuje się, mam rację?

    Masz rację. Prawo do zastosowania w odniesieniu do policjantów Kodeksu Pracy w
    zakresie nie unormowanym Ustawą o Policji oraz innymi przepisami szczególnymi
    wynika z art. 5 kp. Nie spotkałem - a szukałem - nigdzie definicji doby w
    odniesieniu do czasu służby, toteż na podstawie przywołanego przepisu uważam, że
    ma zastosowanie w tym zakresie kodeks pracy.

  • 7. Data: 2006-11-01 13:58:05
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Masz rację. Prawo do zastosowania w odniesieniu do policjantów Kodeksu
    > Pracy w zakresie nie unormowanym Ustawą o Policji oraz innymi przepisami
    > szczególnymi wynika z art. 5 kp.

    policjant nie pozostaje w stosunku pracy, nie jest pracownikiem, art.5
    nie ma zastosowania

    KG

  • 8. Data: 2006-11-01 23:51:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > policjant nie pozostaje w stosunku pracy, nie jest pracownikiem, art.5 nie ma
    > zastosowania

    chwilowo przyjmuję Twój pogląd. A więc powiedz mi, skąd wziąć definicje doby?

  • 9. Data: 2006-11-02 18:32:41
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > chwilowo przyjmuję Twój pogląd. A więc powiedz mi, skąd wziąć definicje
    > doby?

    nie mam pojęcia i cieszę się, że nie ja muszę odpowiadać ;)
    ale nawet jeśli sięgałbym do kodeksu pracy, to nie powoływałbym się na
    art.5, tylko po prostu na analogię

    zresztą problem chyba nie w tym, czym jest doba (jako 24 godziny -
    zobacz w załączniku do rozporządzenia w sprawie legalnych jednostek
    miar), a od kiedy je liczyć...

    KG

  • 10. Data: 2006-11-02 22:29:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > zresztą problem chyba nie w tym, czym jest doba (jako 24 godziny - zobacz w
    > załączniku do rozporządzenia w sprawie legalnych jednostek miar), a od kiedy
    > je liczyć...

    No właśnie.