  • 11. Data: 2010-05-05 10:15:45
    Temat: Re: prawo autorskie
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (05.05.2010 10:49), PawelC wrote:

    > Rany, czy prawnicy, muszą komplikować rzeczy proste? :)
    > Obrazek będący przerobionym "screenem" z filmu plus tytuł ich piosenki.
    > A w takim celu, że tytuł piosenki odnosi się do zagadnienia związanego z
    > tematem strony.

    Musza komplikować, bo będąc bardzo tajemniczy w swoim pytaniu stwarzasz
    cały szereg możliwości do rozpatrzenia.

    Np. jeżeli masz knajpę o nazwie "yellow submarine" i dlatego chcesz na
    stronie skan okładki płyty - wtedy *oczywiste* jest że musisz mieć zgodę
    właścicieli praw autorskich (no i coś im zapłacić)

    p. m.

  • 12. Data: 2010-05-05 18:05:07
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 05-05-2010 o 08:52:19 Piotr [trzykoty] <t...@o...pl>
    napisał(a):

    > Przytoczysz przepis?

    Ustawa dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych nie
    definiuje pojęcia "parodia".
    Prawo cytatu uregulowane jest w art. 29 ustawy:
    Art. 29. 1. Wolno przytaczać w utworach stanowiących samoistną całość
    urywki rozpowszechnionych utworów lub drobne utwory w całości, w zakresie
    uzasadnionym wyjaśnianiem, analizą krytyczną, nauczaniem lub prawami
    gatunku twórczości.
    Pod "prawa gatunku twórczości" podpada właśnie parodia.

    leon