  • 1. Data: 2010-05-04 19:27:20
    Temat: bankowa cesja
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    http://samcik.blox.pl/2010/05/Klopot-z-cesja-polisy-
    na-zycie-czyli-z-bankowym.html

    czytam wypowiedź prawnika mBanku:

    ,,W dokumencie cesji (formalnie: umowie przelewu wierzytelności), bank
    ustala identyczne zapisy dla wszystkich Klientów. Ze względu na chęć
    utrzymania jasnych i jednolitych warunków produktu oraz mając na uwadze
    konieczność zapewnienia sprawnej obsługi produktu, nie dokonujemy zmian
    w dokumentach dla poszczególnych klientów. W zapisach nie ma informacji
    o maksymalnej kwocie, jakiej w ramach cesji może żądać bank, jednak
    zgodnie z obowiązującymi przepisami, bank nie może ubiegać się o kwotę
    większą od zadłużenia ponieważ nie dysponuje stosownym tytułem prawnym.
    Gdyby zaś tak się wydarzyło, klient miałby podstawy do oskarżenia banku
    o przywłaszczenie środków z tytułu bezpodstawnego wzbogacenia".

    Pytanie - czy rzeczywiście klient miałby podstawy do oskarżenia o
    bezpodstawne wzbogacenie i bank nie może się ubiegać o kwotę większą bo
    nie dysponuje tytułem prawnym?

    Tak na moje laickie oko, to cesja jest własnie tytułem prawnym do
    ubiegania się o w/w kwotę, czy się mylę?

    p. m.