  • 1. Data: 2010-05-04 19:12:55
    Temat: prawo autorskie
    Od: PawelC <p...@g...pl>

    W wielkim skrócie.
    Czy mogę np. na stronie www, użyć przerobionego obrazka, będącego
    "screen shotem" z "Yello Submarine" na którym figurują postacie
    Beatlesów z tytułem ich piosenki?

  • 2. Data: 2010-05-04 19:32:26
    Temat: Re: prawo autorskie
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    PawelC pisze:
    > W wielkim skrócie.
    > Czy mogę np. na stronie www, użyć przerobionego obrazka, będącego
    > "screen shotem" z "Yello Submarine" na którym figurują postacie
    > Beatlesów z tytułem ich piosenki?

    Screenshot z gry? Programu? Filmu?

    W jakim charakterze bedzie to uzyte? Jako tlo, motyw przewodni, czy tez
    zamierzasz zrobic strone o filmach, a ten screenshot bedzie jednym z
    wielu (roznych innych filmow)?

  • 3. Data: 2010-05-04 20:14:48
    Od: PawelC <p...@g...pl>

    Stefan pisze:

    > Screenshot z gry? Programu? Filmu?
    >

    > W jakim charakterze bedzie to uzyte? Jako tlo, motyw przewodni, czy tez
    > zamierzasz zrobic strone o filmach, a ten screenshot bedzie jednym z
    > wielu (roznych innych filmow)?
    Chodzi o stronę w ogóle nie związaną z filmami, beatlesami ani nawet
    muzyką - dotyczy to pewnej strony firmowej związanej z rynkiem IT, a
    użyć tego screen'a chciałem, żeby "coś" zobrazować na wesoło.

  • 4. Data: 2010-05-04 20:27:29
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 04-05-2010 o 22:14:48 PawelC <p...@g...pl> napisał(a):

    > Chodzi o stronę w ogóle nie związaną z filmami, beatlesami ani nawet
    > muzyką - dotyczy to pewnej strony firmowej związanej z rynkiem IT, a
    > użyć tego screen'a chciałem, żeby "coś" zobrazować na wesoło.

    parodie nie podlegaja prawu autorskiemu tzn mozna korzystac.

    leon

  • 5. Data: 2010-05-04 20:55:28
    Od: PawelC <p...@g...pl>

    leon pisze:

    > parodie nie podlegaja prawu autorskiemu tzn mozna korzystac.
    >

    > leon

    Dzieki :)

  • 6. Data: 2010-05-05 06:52:19
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    >parodie nie podlegaja prawu autorskiemu tzn mozna korzystac.

    Przytoczysz przepis?

  • 7. Data: 2010-05-05 07:53:56
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 04 May 2010 22:27:29 +0200, leon napisał(a):

    > parodie nie podlegaja prawu autorskiemu tzn mozna korzystac.

    Ale to nie będzie parodia ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

  • 8. Data: 2010-05-05 08:05:42
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Chodzi o stronę w ogóle nie związaną z filmami, beatlesami ani nawet
    > muzyką - dotyczy to pewnej strony firmowej związanej z rynkiem IT, a użyć
    > tego screen'a chciałem, żeby "coś" zobrazować na wesoło.

    W jakim celu zobrazować? Może to wyczerpuje znamiona cytatu?

  • 9. Data: 2010-05-05 08:49:16
    Od: PawelC <p...@g...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > W jakim celu zobrazować? Może to wyczerpuje znamiona cytatu?

    Rany, czy prawnicy, muszą komplikować rzeczy proste? :)
    Obrazek będący przerobionym "screenem" z filmu plus tytuł ich piosenki.
    A w takim celu, że tytuł piosenki odnosi się do zagadnienia związanego z
    tematem strony.

  • 10. Data: 2010-05-05 08:55:36
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "PawelC" <p...@g...pl> napisał
    > Obrazek będący przerobionym "screenem" z filmu plus tytuł ich piosenki.
    > A w takim celu, że tytuł piosenki odnosi się do zagadnienia związanego z
    > tematem strony.

    IMHO jeśli wstawiasz go dla "graficznego uatrakcyjnienia" to nie jest to
    cytat.
    Jeśli obrazek byłby przykładem tego, co omawiasz, można o cytacie mówić.
    Na użycie czyjegoś utworu poza cytatem powinineneś mieć zgodę, zwłaszcza,
    jeśli to strona komercyjna.