  • 1. Data: 2010-05-04 18:32:25
    Temat: Polska granica morska, a Strefa Schengen
    Od: "Anstan" <f...@o...eu>

    Czy polska granica morska jest zewnetrzna granica Strefy Schengen, czy jest to
    granica wewnetrzna? A moze jest granica zewnetrzna tylko na pewnych odcinkach
    np. pomiedzy Helem, a Rozewiem [po drugiej stronie Okreg Kaliningradzki],
    natomiast pomiedzy Swinoujsciem, a Kolobrzegiem [po drugiej stronie Dania] jest
    granica wewnetrzna? Zna ktos moze strone internetowa, gdzie dokaldnie
    narysowanoby zewnetrzena granice Strefy Schengen? Dziekuje za podpowiedzi Anstan

  • 2. Data: 2010-05-04 18:46:01
    Temat: Re: Polska granica morska, a Strefa Schengen
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Anstan" <f...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > granica wewnetrzna? Zna ktos moze strone internetowa, gdzie dokaldnie
    > narysowanoby zewnetrzena granice Strefy Schengen? Dziekuje za podpowiedzi

    Granica morska jest zewnętrzną granicą w rozumieniu Układu z Schengen. Nie
    chce mi się szukać podstawy prawnej, ale w odróżnieniu od granic
    wewnętrznych w portach masz Oddziały Celne oraz odprawę paszportową, zaś na
    granicy wewnętrznej taką kontrolę zniesiono. Może to niezbyt ścisła
    odpowiedź, ale w praktyce tak jest.

  • 3. Data: 2010-05-04 18:48:32
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    Anstan napisał(a) w <3...@n...onet.pl> :

> [...]
    > internetowa, gdzie dokaldnie narysowanoby zewnetrzena granice Strefy
    > Schengen? Dziekuje za podpowiedzi Anstan
    W portach morskich jest podobnie jak na lotniskach. Podział na Schengen i
    non-Schengen, w zależności od miejsca docelowego i tego jakim dokumentem
    się legitymujesz.

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 4. Data: 2010-05-04 18:52:22
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Anstan" <f...@o...eu> writes:

> [...]
    > narysowanoby zewnetrzena granice Strefy Schengen? Dziekuje za podpowiedzi Anstan

    Przy podrozach morskich za podroz wewnetrz Schengen uwaza sie
    wylacznie zegluge _regularna_ miedzy portami panstw czlonkowskich.

    Jak wyplywasz jachtem na Baltyk, to sie liczy za wyjazd poza Schengen,
    niezaleznie od tego, dokad plyniesz. Jak plyniesz promem ze
    Swinoujscia do Szwecji, to jestes caly czas w Schengen.

    MJ

  • 5. Data: 2010-05-04 18:53:47
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > Granica morska jest zewnętrzną granicą w rozumieniu Układu z Schengen.

    Nie do konca. Jak plyniesz promem do Szwecji, to Schengen nie
    opuszczasz.

> [...]
    > zaś na granicy wewnętrznej taką kontrolę zniesiono. Może to niezbyt
    > ścisła odpowiedź, ale w praktyce tak jest.

    Na lotniskach tez masz celnikow i SG, ale czesc lotow jest wewnatrz
    Schengen. Z portami morskimi jest bardzo podobnie.

    MJ

  • 6. Data: 2010-05-04 19:01:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <f...@e...one.nospam.pl> napisał w wiadomości

    > W portach morskich jest podobnie jak na lotniskach. Podział na Schengen i
    > non-Schengen, w zależności od miejsca docelowego i tego jakim dokumentem
    > się legitymujesz.

    A na granicy wewnętrznej nie. Na tym to właśnie polega. Przecież na
    ewidentnie zewnętrznych przejściach choćby z Rosją (Kaliningrad) też
    obywateli Schengen inaczej się traktuje.

  • 7. Data: 2010-05-04 19:03:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie do konca. Jak plyniesz promem do Szwecji, to Schengen nie
    > opuszczasz.

    > Na lotniskach tez masz celnikow i SG, ale czesc lotow jest wewnatrz
    > Schengen. Z portami morskimi jest bardzo podobnie.

    Zgoda, ale to dokładnie o to chodzi. Z punktu widzenia przepisów o ochronie
    granicy to zewnętrzna granica. A że przez nią odbywa się również ruch
    wewnętrzny, to inna sprawa.

  • 8. Data: 2010-05-04 20:25:25
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > Zgoda, ale to dokładnie o to chodzi. Z punktu widzenia przepisów o
    > ochronie granicy to zewnętrzna granica. A że przez nią odbywa się
    > również ruch wewnętrzny, to inna sprawa.

    W rozumieniu niniejszej ustawy rak jest rybą. Znaczy, tego, ja wiem,
    że to tylko sposób mówienia, ale traktat z Schengen definiuje granicę
    morską przy przekraczaniu jej statkiem regularnej żeglugi między
    państwami członkowskimi jako 'internal border'. I tak samo z
    lotniskami - na Okęciu masz równocześnie 'internal border' i 'external
    border'.

    MJ

  • 9. Data: 2010-05-04 23:40:12
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

> [...]
    > niezaleznie od tego, dokad plyniesz. Jak plyniesz promem ze
    > Swinoujscia do Szwecji, to jestes caly czas w Schengen.

    Tu już powinieneś znaleźć podstawę. Bo IMHO płynąc jachtem z Gdyni do
    Karlskrony nie odprawiam się, bo nie opuszczam Schengen

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez

  • 10. Data: 2010-05-05 00:02:44
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-05-05 01:40, Roman Rumpel pisze:

    > Tu już powinieneś znaleźć podstawę. Bo IMHO płynąc jachtem z Gdyni do
    > Karlskrony nie odprawiam się, bo nie opuszczam Schengen

    Sam sobie, a zarazem wątkotwórcy odpowiadam dokładniej niż poprzednio

    Podstawa prawna jest oczywiście tu

    http://prawo.lex.pl/akty/ue/L/06.105.1.html
    Art 2
    1) "granice wewnętrzne" oznaczają:

    c) porty morskie, rzeczne i porty na jeziorach Państw
    Członkowskich służące do regularnych połączeń promowych;

    art 2 ust 2
    "granice zewnętrzne" oznaczają granice lądowe, w tym granice na rzekach
    i jeziorach, oraz granice morskie Państw Członkowskich, a także ich
    porty lotnicze, porty rzeczne, porty morskie i porty na jeziorach, pod
    warunkiem że nie stanowią one granic wewnętrznych;

    Co nie oznacza IMHO, że jacht wypływajacy z Gdyni przekracza granicę
    zewnętrzną, a prom wewnętrzną, bo definicja dotyczy rozdzaju portu, a
    nie rodzaju jednostki pływającej.

    Dalej niech sobie każdy sam doczyta