  • 11. Data: 2003-11-07 18:59:39
    Temat: Re: prawo a CB radio
    Od: "Konrad" <k...@n...poczta.fm>

    > ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
    > z dnia 6 sierpnia 2002 r.
    > w sprawie urządzeń radiowych nadawczych lub nadawczo-odbiorczych, które
    mogą
    > być używane bez pozwolenia.
    >
    > §1.1.
    >
    > 3) Radia Obywatelskiego CB typu PUBLIC RADIO - PR 27;
    >
    > czyli pracujacych w podstawowje 40'tce, modulacji fm, mocy nie
    > przekraczajacej 4 watow i posiadajacych swiadectwo homologacji
    > czyli generalnie wiekszosc radii zarowno starych jak i nowych

    Dobra, zgadzam sie z toba, ze zle uzylem slowa "pozwolenie". Wymaga
    REJESTRACJI, ale reszta,co napisalem,sie zgadza. A tak BTW, to sprawe w
    sadzie mialem w lipcu 2002r. Jednak rejestracja na zasadach, ktore opisalem,
    dalej jest aktualna, i jest imienna,nie na sprzet. W styczniu tego roku
    odnawialem "pozwolenie",wiec skoro ustawa jest z sierpnia 2002, to cos jest
    z interpretacja nie tak. Czy rozporzadzenie jest nad Prawem
    Telekomunikacyjnym? Nie jestem prawnikiem, tylko "ofiara" niewiedzy o
    CB-Radiu

    Pozdrawiam
    Konrad

  • 12. Data: 2003-11-07 20:05:44
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl>

    Użytkownik "Konrad" <k...@n...poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > z interpretacja nie tak. Czy rozporzadzenie jest nad Prawem
    > Telekomunikacyjnym? Nie jestem prawnikiem, tylko "ofiara" niewiedzy o

    szczerze powiedziawszy nie wiem o co tu chodzi, ja swojego radia nigdy nie
    rejestrowalem i pierwsze slysze zeby byl obowiazek rejestracji samego
    sprzetu ???
    jedyne co to dostalem zezwolenie kategori 4 na posiadanie i uzywanie
    radiotelefonow o mocy powyzej 150 miliwatow na terenie calego kraju i jako
    stacjonarne w domu :), co prawda tyczylo sie to konkretnego modelu, ale bez
    wyszczegolnionych numerow seryjnych, a bylo to w styczniu 91 :) jeszcze w
    pir'ze, dostalem 4'o cyfrowa wande i juz, zezwolenie wygaslo w 94 i mialem
    to w nosie

    nie wiem jak jest teraz bo od paru latek radio zagraca piwnice, ale mam je
    zamiar niedlugo odkorzyc i zainstalowac na nowo i nadal nie zamierzam
    przejmowac sie par'em, bo juz od wymyslania glupich przepisow to im mozgi
    gnija, biora kase za nic, a jak potrzeba zrobic porzadek to ich nigdy nie ma
    i glupich cymbalow trzeba bylo namierzac we wlasnym zakresie

  • 13. Data: 2003-11-08 00:14:47
    Od: "ARAS" <a...@w...pl>

> [...]
    ma
    > i glupich cymbalow trzeba bylo namierzac we wlasnym zakresie

    I tu masz SZERSZEŃ całkowitą i 100%-ową rację!!!
    Ja mam dokładnie takie same wrażenia z używania CB radia i też nie mam
    zamiaru z nimi nawet rozmawiać.
    Pozdrawiam Cię i oczywiście 73,a to co piszą koledzy to nie słyszałem żeby
    ktoś poszedł siedzieć za to że radia CB nie zarejestrował ;-))

  • 14. Data: 2003-11-08 19:27:14
    Od: "Konrad" <k...@n...poczta.fm>

> [...]
    > Pozdrawiam Cię i oczywiście 73,a to co piszą koledzy to nie słyszałem żeby
    > ktoś poszedł siedzieć za to że radia CB nie zarejestrował ;-))

    Dla "niedowiarkow" polecam lekture Prawa Telekomunikacyjnego (ustawa z
    21.07.2000r) art.123 ust.1
    "DZIAŁ VIII

    Przepisy karne, zmiany w przepisach obowiązujących, przepisy przejściowe i
    końcowe
    Rozdział 1
    Przepisy karne i kary pieniężne
    Art. 123. 1. Kto bez wymaganego pozwolenia używa urządzenia radiowe nadawcze
    lub nadawczo-odbiorcze
    - podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.
    2. Sąd może orzec przepadek urządzeń przeznaczonych lub służących do
    popełnienia czynu określonego w ust. 1, chociażby nie stanowiły one
    własności sprawcy.
    3. Sąd orzeka przepadek urządzeń lub przedmiotów przeznaczonych lub
    służących do popełnienia czynu określonego w ust. 1, chociażby nie stanowiły
    one własności sprawcy, jeżeli ich użycie zagraża życiu lub zdrowiu
    człowieka. Przepis art. 195 Kodeksu karnego wykonawczego stosuje się
    niezależnie od wartości przedmiotów, których przepadek orzeczono."
    cytowane za: http://www.abc.com.pl/serwis/du/2000/0852.htm
    Pozdrawiam
    Konrad

  • 15. Data: 2003-11-08 21:55:08
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl>

    Użytkownik "Konrad" <k...@n...poczta.fm> napisał w wiadomości

    [ciach]

    bawilem sie cymbalradiem 10 lat, od momentu kiedy byla cisza i spokoj, do
    momentu kiedy byl taki pierdzielnik ze zadko dalo sie pogadac z kims jesli
    sie go nie mialo na +30, i nie slyszalem o przypadku zeby ktos poszedl
    siedziec za brak pozwolenia, owszem czasem ktos tracil radio, ale to zadko,
    predzej inni go namierzyli i zdjeli mu antene albo wladowali szpile w kabel
    niz pir a pozniej par sie nim zajol