  • 1. Data: 2008-03-06 20:47:37
    Temat: (prawie) kopia mojej strony WWW
    Od: "Kazik" <s...@...podpisie>

    Witam!

    Od prawie 8 lat prowadzę stronę WWW poświęconą aforyzmom, cytatom i
    przysłowiom. Od półtorej roku strona ta ma swój aktualny układ treści
    i wygląd. Włożyłem w nią wiele pracy ale strona jest dosyć popularna i
    mam z tego satysfakcję. Dzisiaj jednak trafiłem przypadkiem w sieci na
    kilka stron (prawdopodobnie tego samego autora), które mają prawie
    identyczny układ jak moja, zawierają dokładnie te same aforyzmy (stan
    sprzed 2-4 miesięcy), w dodatku wyświetlane są prawie dokładnie tak
    samo. Różnica jest praktycznie tylko w kolorystyce i doborze elementów
    graficznych - oraz w reklamach.
    W związku z tym mam pytania. Czy autor tych stron naruszył moje prawa?
    Jeśli tak to w jaki sposób powinienem ich dochodzić?

    Dla zainteresowanych sprawą:
    moja strona - www.zamyslenie.pl
    jedna z kopii - www.slag.pl

    Z góry dziękuję za wyjaśnienia i ewentualne rady.

    Kazik
    r...@z...pl

  • 2. Data: 2008-03-06 22:54:42
    Temat: Re: (prawie) kopia mojej strony WWW
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Kazik" <s...@...podpisie> wrote
    > W związku z tym mam pytania. Czy autor tych stron naruszył moje prawa?

    Całkiem możliwe. Oryginalny dobór, zestawienie aforyzmów oraz własne menu,
    kategorie być może są utworem.

    > Jeśli tak to w jaki sposób powinienem ich dochodzić?

    Gdyby było tak jak wyżej to: pismo do administratora, propozycja ugody,
    żądanie zaprzestania. A jak nie to do Sądu pozew.

  • 3. Data: 2008-03-07 00:35:10
    Od: "nrs" <n...@w...to.gmail.com.to.tez>

    > Dla zainteresowanych sprawą:
    > moja strona - www.zamyslenie.pl
    > jedna z kopii - www.slag.pl

    Szczerze to ja tam nic nie widze, zarowno pierwsza jak i druga to standard,
    menu po lewej i prawej + main + grafika u gory. Milion jest takich stron.

    pzdr,
    grzech

  • 4. Data: 2008-03-07 06:04:06
    Od: PSYLO <p...@o...pl>

    Kazik pisze:
    > W związku z tym mam pytania. Czy autor tych stron naruszył moje prawa?

    Pod względem wyglądu te strony są całkowicie różne. To, że się powtarza
    jeden czy dwa nagłówki to jeszcze nie znaczy, że masz do czynienia z
    plagiatem. Co innego teksty - w te się już nie zagłębiałem. Jeśli masz
    do nich prawa (a nie znalazłeś w Google) i ktoś je wykorzystał bez
    Twojej zgody to IMHO możesz dochodzić swoich racji w tym przypadku.

    --
    _PSYLO_ | http://www.cafepc.pl
    GG:5563748 | http://www.psylo.xin.pl

  • 5. Data: 2008-03-07 07:48:22
    Od: "Kazik" <k...@i...pl>

    "PSYLO" <p...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > do nich prawa (a nie znalazłeś w Google) i ktoś je wykorzystał bez
    > Twojej zgody to IMHO możesz dochodzić swoich racji w tym przypadku.

    Wyglądają inaczej przez inną kolorystykę i style. Natomiast identyczny
    jest układ menu, dokładnie te same, wymyślone przeze mnie nazwy
    kategorii, w obrębie kategorii sposób wyświetlania aforyzmów jest
    dokładnie ten sam (z uwzględnieniem różnic w stylach i kolorach), i są
    tam dokładnie te same aforyzmy, moduł "Losowy aforyzm" jest w tym
    samym miejscu. Nawet w słowach kluczowych (w źródle strony <META
    KEYWORDS="..." /> jest dokłanie to co u mnie, włącznie z moim imieniem
    i nazwiskiem, plus dopisane nowe.
    Ktoś po prostu skopiował moją stronę wraz ze wszystkimi aforyzmami i
    zmienił trochę jej wygląd, a teraz próbuje na tym zarabiać. Wydaje mi
    się że to wykracza trochę poza pojęcie inspiracji....

    Co do samych aforyzmów to oczywiście nie mam do nich praw, te same
    przewijają się na różnych stronach, ale różnie dobrane i ułożone.

  • 6. Data: 2008-03-07 08:17:17
    Od: "MarekN" <m...@p...usun.to.onet>

    Kontent nie jest Twoj, wyglad strony tez nie, gdyz sciagnales go z Free CSS
    Web Design Templates albo innego zrodla. Wg mnie nie masz szans na wygranie
    sprawy. Z mojego punktu widzenia nie ma tu twojego wkladu tworczego. Samo
    zlozenie tego w calosc jest taka sama praca jak skopiowanie Twojej strony
    przez kogos, zmienienie wygladu i umieszczenie na innym serwerze.

    --
    marqss

  • 7. Data: 2008-03-07 12:12:30
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    >Samo zlozenie tego w calosc jest taka sama praca jak skopiowanie Twojej
    >strony przez kogos, zmienienie wygladu i umieszczenie na innym serwerze.

    Ale weźmy np. wydawane książki tego typu. Też to jest złożenie cytatów, ale
    jest utworem (chyba), gdyż ktoś dokonał po prostu wyboru tekstów i ich
    zebrania.

  • 8. Data: 2008-03-07 12:36:41
    Od: "Kazik" <k...@i...pl>

    "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote in message
> [...]
    cytatów, ale
    > jest utworem (chyba), gdyż ktoś dokonał po prostu wyboru tekstów i

    Zwłaszcza że oprócz skopiowania bazy aforyzmów także menu kategorii
    zostało w całości i dosłownie skopiowane, różnią się tylko ilości przy
    kategoriach. To menu rozrastało się u mnie przez kilka lat. Także menu
    poziome zostało prawie dokładnie przeniesiowe, tyle że w układzie
    poziomym.