  • Data: 2009-07-30 09:55:58
    Temat: prawa spółdzielni a prawa właściciela mieszkania
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Szanowna Grupo,
    potrzebuję wskazówek jak mogę zmitygować działania spółdzielni dotyczące
    bezpośredniego otoczenia mojego mieszkania (wyodrębnionego jako własność
    odrębna).

    Sytuacja:
    Spółdzielnia postanowiła wymienić piony hydrantowe w budynku, 12 pięter.
    Chwała im za to, bezpieczeństwo ponad wszystko. Wynajęła firmę z
    uprawnieniami, zaczęli prace. Projektu nikt nie widział, ale pewnie
    jakiś jest. Budynek otaczają tzw. ogródki, 6 metrony pas trawnika
    ogrodzony płotem (właściwie to bardziej żywopłotami) stanowiący
    dodatkową barierę między "ulicą" a lokalami na parterze. Ogródki te
    zostały wytyczone w momencie oddawania do użytku bloku, jakieś 30 lat
    temu. Kawałek takiego terenu, stanowiący formalnie część wspólną
    budynku, przydzielony jest na mocy statutu Spółdzielni i Regulaminu
    ogródków przydomowych (w zasadzie "od zawsze") do użytku mieszkania
    które kupiłem.
    Schody zaczęły się parę dni temu w momencie gdy przyszli do mnie po
    klucz do ogródka wraz z pismem od Spółdzielni że uprzejmie proszę o
    udostępnienie w celach prowadzenia prac itd. OK, dałem.

    Potem się okazało że JEDYNY zewnętrzny punkt instalacji ppoż (hydrant)
    został zlokalizowany właśnie na ścianie pod moim oknem, w obrębie w/w
    ogródka. Jest to o tyle dziwne że nawet wykonawcy twierdzili że na
    ścianie 20 m obok jest znacznie lepsze miejsce (a nawet kilka), ze
    względu na bezpośredni dostęp, utwardzony dojazd, bardziej centralny
    punkt bloku itd. No ale projekt jest projekt i oni nie mogą zmieniać.

    Dziś nieoficjalnie się dowiedziałem, że kolejny ruch Spółdzielni to plan
    skrócenia mi przydzielonego ogródka tak aby ten umiejscowiony w dziwnym
    miejscu hydrant był "lepiej dostępny". Wiąże się to z wydzieleniem wnęki
    o szerokości 1.5m, z jednej strony ograniczonej murkiem wejścia do
    klatki schodowej, z drugiej płotem mojego ogródka. W efekcie powstałoby
    idealne miejsce do imprezowania dla meneli (z którymi niestety często
    bywa problem już teraz), nawet "stoliczek" na skrzynce hydrantu mają
    gotowy. Zaciszną "toaleta" osłoniętą przed wzrokiem postronnych z 3
    stron też pewnie nie pogardzą. Wszystko to bezpośrednio pod oknem mojego
    salonu, które nagle również staje się powszechnie dostępne (jest na
    wysokości 1.5m, więc nie ma problemu żeby sobie przez nie dowolnie
    zaglądać albo nawet wejść). W jaki sposób mogę zablokować takie
    działania spółdzielni, które ewidentnie skierowane są przeciwko mojej
    własności (mieszkanie). Dodam że wojny żadnej ze spółdzielnią nie
    prowadzę, dlatego dziwi mnie taka było nie było zlośliwość w podejściu
    do lokalizacji w/w skrzynki.

    Pytanie:
    W jaki sposób (powołując się na jakie przepisy) mogę próbować walczyć o
    zmianę lokalizacji skrzynki z hydrantem?

    --
    pozdrawiam
    MZ