  • Data: 2009-07-30 17:48:08
    Temat: Re: prawa spółdzielni a prawa właściciela mieszkania
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    spp pisze:

    > Niestety, ten ogródek najprawdopodobniej nigdy nie był Twój, odrębność

    Ależ ja nie twierdzę że jest moją własnością. Przynależy "wieczyście" do
    mieszkania (wg regulaminu, zamiast balkonu). Nie mam możliwości jego
    wykupienia (próbowałem).
    > lokalu mieszkaniowego niczego nie zmienia - teren pozostaje spółdzielczy.
    >
    > Chyba tylko po dobroci, musisz rozmiękczać Spółdzielnię.

    Pozostaje kwestia działania na moją szkodę. Taki ruch spółdzielni
    powoduje z mojego punktu widzenia zmniejszenie komfortu a tym samym
    wartości mieszkania (nagle każdy będzie mógł sobie zaglądać do mojego
    salonu, smród i śmieci pod oknem) oraz bezpieczeństwa. Do tej pory okna
    były odgrodzone tymi 6 metrami trawnika + prawie 2m żywopłotem co
    skutecznie utrudniało dostęp, jeśli ten kawałek ogródka mi odbiorą to
    będzie wystarczyło w zasadzie podciągnąć się na parapet i wybić szybę.
    Rozważając wszelkie możliwości zastanawiam się nad zleceniem wykonania
    opinii odnośnie lokalizacji hydrantu przez jakiegoś specjalistę ppoż i w
    ten sposób udowodnić że sam projekt został wykonany błędnie. Tylko czy
    taka opinia będzie wiążąca dla spółdzielni?

    Inne rozwiązanie (na które najbardziej liczę) to udostępnienie klucza do
    furtki spółdzielni i dozorcy domu, tak żeby w razie pożaru można było
    podłączyć się pod ten hydrant. Pomijam tu fakt że do tej części budynku
    w zasadzie nie ma dojazdu. Czy istnieją jakieś szczegółowe przepisy
    definiujące dostępność do tego typu punktów ppoż?
    --
    MZ