  • 61. Data: 2007-08-01 22:43:00
    Temat: Re: praktyki kanarów. Jak to jest wg prawa?
    Od: s...@m...com

    > Czy kanar w autobusie czy tez tramwaju ma prawo uniemozliwic czlowiekowi
    > wysiadke na docelowym przystanku pod pretekstem potrzeby dojazdu z nim do
    > zajezdni? Czy ma prawo uzywac do tego celu siły?

    hehe, skoro piraci drogowi się informują o radarach i patrolach policji przez
    CB, to gapowicze też powinni sie w taki sposób informować o kanarach;)

  • 62. Data: 2007-08-02 00:03:13
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 01-08-2007 o 14:15:31 Sowiecki Agent
    .pl> napisał(a):

    > odmowa pokazania dokumentu osobie uprawnionej. Bo chyba nie ma na mysli
    > jasnowidztwa (trzecie zlapanie bez biletu)

    Nie ma takiego obowiazku. Pasazer "na gape" moze sie wylegitymowac
    dokumentem lub przekazac w inny sposob swoje dane osobowe - ustnie,
    pisemnie, czy nawet jezykiem migowym (jesli np. niemowa). Jesli kanar nie
    zna migowego (albo hebrajskiego) to juz jego problem - dane osobowe
    zostaly mu przekazane.

    Pasazer moze rowniez "nieodmowic". I wykroczenia nie popelni.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 63. Data: 2007-08-02 00:06:47
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 01-08-2007 o 21:53:08 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Powątpiewasz w to, że przystanek na żądanie jest miejscem w którym
    > strony UMÓWIŁY SIĘ że akceptują możliwość wysiadania? (przepraszam
    > za styl, nie chce mi się przerabiać zdania)

    Czekam w takim razie na owy punkt umowy. Cytat z regulaminu przewoznika
    lub ustawy.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 64. Data: 2007-08-02 00:09:24
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 01-08-2007 o 21:49:21 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Uprzejmie się prosi o odróżnienie tego przypadku od posiadania
    > *przy sobie*, stan wojenny skończył się dość dawno temu ;)

    Ale chyba wciaz jest cos na ten temat w strefie nadgranicznej?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 65. Data: 2007-08-02 06:05:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Aug 2007, Robert Tomasik wrote:

    > Zdecydowanie się z Tobą nie zgodzę. Nie ma żadnego związku
    > przyczynowo-skutkowego pomiędzy nieposiadaniem biletu przez pasażera, a
    > koniecznością zmiany trasy przejazdu autobusu. Kontroler wysiada z pasażerem
    > i sobie wykonuje na przystanku swoje czynności.

    ...a domniemany pasażer na to "przejazd? jaki przejazd? na przystanku
    sobie stoję, czego Pan chce? A może nawet jechałem ale bilet wyrzuciłem
    przy wysiadaniu, żaden przepis nie nakazuje trzymać biletów po
    zakończeniu jazdy!"
    Zauważ że to nie pierwsza dyskusja na grupie *oraz* z jakiegoś powodu
    przedsiębiorstwa komunikacyjne takie zapisy w umowach i regulaminach
    mają, i co śmieszniejsze - nikt (AFAIR) nie podważył ich skutecznie
    drogą prawną.
    Bo chyba nie sugerujesz, że opłata 200 zł dotyczy porwania autobusu.

    pzdr, Gotfryd

  • 66. Data: 2007-08-02 06:10:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Aug 2007, Jasko Bartnik wrote:

    > Czekam w takim razie na owy punkt umowy. Cytat z regulaminu przewoznika lub
    > ustawy.

    Wybacz, ja PYTAŁEM czy to POWĄTPIEWASZ w to, że zdrowy na umyśle
    kandydat na pasażera ma wątpliwości, czy przystanek na żądanie jest
    "miejscem w którym strony umawiają się na możliwe zatrzymanie
    autobusu" (nie wynikłe z przepisów, nie wynikłe z warunków ruchu
    drogowego, nie wynikłe z siły wyższej...).

    pzdr, Gotfryd

  • 67. Data: 2007-08-02 10:04:45
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    .pl> wrote:

    > A gdzie jest napisane, że każdy musi mieć *przy sobie* dokument?
    > Jeśli nie ma przy sobie dowodu osobistego, to jak ma go okazać?

    dobra skrot myslowy, niech bedzie odmowa podania danych osobowych, a nie
    dokumentu, faktycznie nie trzeab przeciez nosic go przy sobie.

    P.
    --
    darmowe 'porady prawne' wolontariuszy w zakresie rozliczeń pracowników i
    pracodawców, prowadzenia księgi oraz ewidencji, rozliczeń z fiskusem
    oraz ZUSem.

  • 68. Data: 2007-08-02 10:05:45
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Henry (k) napisał(a):

    > Mogę Ci podać uchwałę Rady Miasta Olsztyna (Nr XLI/529/05), która
    > przewiduje opłatę dodatkową:
    >
    > Na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 5 lipca 2001 roku o cenach (Dz.
    > U. Nr 97, poz. 1050, z 2002 r. Nr 144, poz. 1204, z 2003 r. Nr 137, poz.
    > 1302 oraz z 2004 r. Nr 96, poz.959 i Nr 210, poz. 2135) Rada Miasta
    > Olsztyn uchwala, co następuje:
    > [...]
    > 150-krotność - za spowodowanie przez podróżnego zatrzymania lub zmiany
    > trasy środka transportu bez uzasadnionej przyczyny.

    no i co z tego? ja nadal nie widze uzasadnienia zmiany pojazdu na
    widziwmisie konduktora.

  • 69. Data: 2007-08-02 10:06:21
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Henry (k) napisał(a):

    > Nikt Cię nie zatrzymuje - po prostu kierowca ignoruje twoje żądanie
    > otworzenia drzwi i jedzie dalej.

    i od tego momentu staje sie to dzialaniem przestepczym w postaci
    pozbawienia wolnosci.

    P.

  • 70. Data: 2007-08-02 10:09:47
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 1 sierpnia 2007 21:49
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0708012146060.3752@athlon64>):

    > Tristan, nic się nie zmieniło nie tylko od nowego DO, ale od
    > naprawdę dawna.
    > Dowód musisz *posiadać*. Gdzieś. "Mam w 4. szufladzie biurka"
    > na przykład - sprawa, czy nienoszenie jest wygodniejsze od noszenia
    > jest poza konkursem, idzie o sam obowiązek.
    > Uprzejmie się prosi o odróżnienie tego przypadku od posiadania
    > *przy sobie*, stan wojenny skończył się dość dawno temu ;)

    No ja wyrabiałem DO w latach 90 i było w nim napisane, że mam obowiązek
    *okazać* na wezwanie policji i okolic. Ciężko okazać, jak się go ma w
    szafie.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/