  • 51. Data: 2007-08-01 14:29:18
    Temat: Re: praktyki kanarów. Jak to jest wg prawa?
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Henry (k) napisał(a):

    > Nie masz nic do gadania - oni Cię nie porywają tylko zwracają się do
    > Policji - a że robią to razem z całym autobusem to inna sprawa.

    tyle ze to jest dzialanie przestepcze. On ma prawo mnie zatrzymac do
    momentu przekazania policji (o ile dokumentow mu nie pokaze) a nei wozic
    mnie gdzie chce.

    > A że Cię nie wypuszczają to normalne - poza przystankiem kierowca
    > nie musi otwierać drzwi ;-)

    nic to nie zmienia. Jezeli zamkne na klucz drwzi od pokoju
    wiedzac ze on tam jest, robiac to wbrew jego woli i swiadomie, to jest
    to pozbawienie wolnosci. Dokonuje tego poprzez nie otwarcie drzwi na
    jego zadanie. Nie musze go tam siła zaciagac.

    > Co do opłaty do ustawa przewiduje sporą dowolność - szczegóły mogą
    > być w rozporządzeniu ministra którego nie znalazłem - więc taka opłata
    > może być ok (choć nie musi).

    albo podajesz sczzegoly albo nie piszesz w ogole, gdybanie mnie nie
    interesuje. Zwlaszcza gdy ktos zarzuca komus pisanie nieprawdy.

    P.

    --
    darmowe 'porady prawne' wolontariuszy w zakresie rozliczeń pracowników i
    pracodawców, prowadzenia księgi oraz ewidencji, rozliczeń z fiskusem
    oraz ZUSem.

  • 52. Data: 2007-08-01 17:05:51
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Henry (k) pisze:

    > Nie masz nic do gadania - oni Cię nie porywają tylko zwracają się do
    > Policji - a że robią to razem z całym autobusem to inna sprawa.

    a co z resztą pasażerów? Czy mogą oni żądać odszkodowania od przewoźnika
    za to, że nie zostali wypuszczeni na przystanku, oraz że autobus nie
    jechał tak jak jechać powinien?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 53. Data: 2007-08-01 17:41:46
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 01 Aug 2007 16:29:18 +0200, Sowiecki Agent napisał(a):

    > albo podajesz sczzegoly albo nie piszesz w ogole, gdybanie mnie nie
    > interesuje. Zwlaszcza gdy ktos zarzuca komus pisanie nieprawdy.

    Mogę Ci podać uchwałę Rady Miasta Olsztyna (Nr XLI/529/05), która
    przewiduje opłatę dodatkową:

    Na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 5 lipca 2001 roku o cenach (Dz.
    U. Nr 97, poz. 1050, z 2002 r. Nr 144, poz. 1204, z 2003 r. Nr 137, poz.
    1302 oraz z 2004 r. Nr 96, poz.959 i Nr 210, poz. 2135) Rada Miasta
    Olsztyn uchwala, co następuje:
    [...]
    150-krotność - za spowodowanie przez podróżnego zatrzymania lub zmiany
    trasy środka transportu bez uzasadnionej przyczyny.

    A dla zapominalskich:
    "9. Pasażer posiadający bilet miesięczny, który w czasie kontroli nie
    okazał biletu i na którego nałożono opłatę dodatkową, jeżeli w ciągu 7 dni
    od dnia przewozu okaże właściwy bilet miesięczny zakupiony przed dniem
    kontroli, nałożona opłata zostanie zwrócona lub umorzona.".

    Dla swojego miasta musisz poszukać - też pewnie coś jest.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 54. Data: 2007-08-01 17:50:50
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 01 Aug 2007 19:05:51 +0200, PlaMa napisał(a):

    > a co z resztą pasażerów? Czy mogą oni żądać odszkodowania od przewoźnika
    > za to, że nie zostali wypuszczeni na przystanku, oraz że autobus nie
    > jechał tak jak jechać powinien?

    "Przewoźnik odpowiada za szkodę, jaką poniósł podróżny wskutek opóźnionego
    przyjazdu lub odwołania regularnie kursującego środka transportowego,
    jeżeli szkoda wynikła z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa
    przewoźnika."

    Więc niestety - nic nie dostaniesz - bo to nie wina przewoźnika
    że musiał kogoś odstawić do komisariatu.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 55. Data: 2007-08-01 17:56:43
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

> [...]

    > tyle ze to jest dzialanie przestepcze. On ma prawo mnie zatrzymac do
    > momentu przekazania policji (o ile dokumentow mu nie pokaze) a nei wozic

    Nikt Cię nie zatrzymuje - po prostu kierowca ignoruje twoje żądanie
    otworzenia drzwi i jedzie dalej. Wsiadając do autobusu wiesz chyba
    że nie wysiądziesz z niego dopóki się nie zatrzyma?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 56. Data: 2007-08-01 19:49:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Aug 2007, Wrak Tristana wrote:

    > Za niemanie DO też grozi jakaś kara od samej policji zapewne... Chyba że się
    > coś zmieniło z okazji nowego DO.

    Tristan, nic się nie zmieniło nie tylko od nowego DO, ale od
    naprawdę dawna.
    Dowód musisz *posiadać*. Gdzieś. "Mam w 4. szufladzie biurka"
    na przykład - sprawa, czy nienoszenie jest wygodniejsze od noszenia
    jest poza konkursem, idzie o sam obowiązek.
    Uprzejmie się prosi o odróżnienie tego przypadku od posiadania
    *przy sobie*, stan wojenny skończył się dość dawno temu ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 57. Data: 2007-08-01 19:53:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Aug 2007, Jasko Bartnik wrote:

    > Ok, a przystanek na zadanie?

    Powątpiewasz w to, że przystanek na żądanie jest miejscem w którym
    strony UMÓWIŁY SIĘ że akceptują możliwość wysiadania? (przepraszam
    za styl, nie chce mi się przerabiać zdania)

    > Albo bedziemy traktowac kazde zatrzymanie za
    > uzasadnione albo kazde jako nieuzasadnione.

    A to będziecie sobie traktować wedle uznania :D

    pzdr, Gotfryd

  • 58. Data: 2007-08-01 20:05:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Aug 2007, Sebcio wrote:

    > Jeszcze raz zastanów się nad swoim rozumowaniem, bo prowadzi ona do
    > obarczenia winą dziewczyny, która rzuciła faceta i który to z JEJ POWODU
    > popełnia samobójstwo.

    O jakiej WINIE Ty nam piszesz?
    Przecież nie ma mowy o środku karnym - kara umowna na pewno takim
    nie jest.
    A co do odszkodowania (a raczej zadośćuczynienia) "z powodu rzucenia" to
    nie byłbym pewien, czy nie dałoby się zawrzeć umowy narzeczeńskiej ;>

    Ja się z dalszego przerzucania argumentami wypisuję i życzę powodzenia:
    jak wygrasz przez SN/TK/ETPC/MTS (bo nie wątpię że przewoźnicy będą apelować
    aż do "samej góry") sprawę o "zapłacenie za podwiezienie na Policję"
    to daj znać na grupę, douczymy się gdzie to Ty miałeś rację.

    pzdr, Gotfryd

  • 59. Data: 2007-08-01 21:28:19
    Od: Circulus V. <b...@n...polbox.com>

    On Wed, 01 Aug 2007 14:15:31 +0200, Sowiecki Agent
    .pl> wrote:

    >odmowa pokazania dokumentu osobie uprawnionej. Bo chyba nie ma na mysli
    >jasnowidztwa (trzecie zlapanie bez biletu)

    A gdzie jest napisane, że każdy musi mieć *przy sobie* dokument?
    Jeśli nie ma przy sobie dowodu osobistego, to jak ma go okazać?

    --
    Pozdrawiam, Bogdan.

  • 60. Data: 2007-08-01 22:41:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0708011102070.2192@athlon64...

    > Ale tam nie ma warunku "żądanie zmiany trasy"!
    > Jest "spowodowanie".

    > Żadna różnica - za spowodowanie zatrzymania jest ta sama opłata.

    Zdecydowanie się z Tobą nie zgodzę. Nie ma żadnego związku
    przyczynowo-skutkowego pomiędzy nieposiadaniem biletu przez pasażera, a
    koniecznością zmiany trasy przejazdu autobusu. Kontroler wysiada z
    pasażerem i sobie wykonuje na przystanku swoje czynności. Przecież do tego
    autobus mu nie jest potrzebny.