  • 1. Data: 2006-06-20 19:31:46
    Temat: allegro reklamacja
    Od: "pawelo" <p...@m...pl>

    Witam
    wylicytowalem-wygralem dysk twardy do laptopa,przelalem pieniazki na konto
    za towar.Wg opisu byl w pelni sprawny, testowany itp.(dysk uzywany)..Firma
    ktora zajmuje sie sprzedazą uzywanych czesci do komputerów zapakowala go
    dosyc solidnie(wykluczam uszkodzenie przez listonosza).Zostal wyslany
    standardową paczką priorytet przez Poczte Polską.Odebralem paczuszke
    zaistalowalem w/w urządzenie w komputerze.Jak sie okazuje jego dzialanie nie
    jest odzwierciedleniem opisu(dla wtajemniczonych dysk przy 40% formatowania
    wykrywa blędy i probuje je naprawic , po godzinie stwierdzilem ze nie
    naprawi i wyl)..Zadzownilem do firmy. przedstawilem problem.Kazali mi go
    przyslac do ekspertyzy i Tak zrobilem.Po kilku dniach otrzymalem maila od
    portalu Allegro ze firma x rząda zwrotu wartosci prowizji od nich za
    sprzedaz poniewaz dysk do nich wrocil w ramach reklamacji.I w takim
    przypadku allegro chce mnie obciazyc tym kosztem, ktore chce sprzedawca.
    Jestem podwojnie pokrzywdzony.Zapalacilem za dysk 80zł , wysylka 5zł i
    jeszcze chcą zebym zaplacil prowizje. Malo tego firma x ma wyl. telefony i
    nie mozna sie z nimi skontaktowac,a dysk za ktory zaplacilem jest u nich.

    Wiem ze to nie są duze koszta,ale sumienie nie pozwala mi zostawic tej
    sprawy i proszę o pomoc prawną co moge w takim przypadku zrobic lub gdzie
    sie udac by to zglosic, aby odzyskac albo sprawny dysk albo utracone
    pieniadze.Dodam ze nie dostalem zadego paragonu ani faktury.Mam jedynie
    zdjecia urządzenia i adres firmy.

    pozdrwiam
    pawelo

  • 2. Data: 2006-06-20 19:49:42
    Temat: Re: allegro reklamacja
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > nie mozna sie z nimi skontaktowac,a dysk za ktory zaplacilem jest u nich.

    Ja bym odpowiedzial, ze kwestie gwarancji i rekojmi nie sa objete warunkami
    sprzedazy Allegro, sa to czynnosci POSPRZEDAZOWE i prowizja nic do tego nie
    ma. Dodatkowo napisz, ze masz watpliwosci co do uczciwosci firmy, ktora
    przyjela od Ciebie dysk do reklamacji, gdyz kontakt z nimi po prostu sie
    urwal.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 3. Data: 2006-06-20 20:04:52
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > jeszcze chc? zebym zaplacil prowizje. Malo tego firma x ma wyl. telefony i
    > nie mozna sie z nimi skontaktowac,a dysk za ktory zaplacilem jest u nich.

    Wiec napisz to do allegro i nie zgadzaj sie na takie załatwienie sprawy.
    Dodatkowo wystaw im negatywa ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2006-06-20 20:14:41
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

> [...]
    > sprzedaz poniewaz dysk do nich wrocil w ramach reklamacji.I w takim
    > przypadku allegro chce mnie obciazyc tym kosztem,

    Przepraszam, ze co? Zmienil sie regulamin w Allegro, cos przegapilem? :>
    Od kiedy obciaza sie zwrotem prowizji kontrahenta?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 5. Data: 2006-06-20 21:05:37
    Od: "akala" <a...@o...pl>

    Użytkownik "pawelo" <p...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uzywany)..Firma ktora zajmuje sie sprzedazą uzywanych czesci do
    > komputerów zapakowala go dosyc solidnie(wykluczam uszkodzenie przez

    ja też mam radę ponieważ to nie pierwszy taki "post" : ludzie przestańcie
    kupować złom na Alegro.Możan kupować używany sprzęt jeżeli przed zapłatą
    możan go sprawdzić ,inaczej to jest bez senu.

    akala

  • 6. Data: 2006-06-20 21:22:32
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    akala napisał(a):
> [...]
    > kupować złom na Alegro.Możan kupować używany sprzęt jeżeli przed zapłatą
    > możan go sprawdzić ,inaczej to jest bez senu.

    Ewentualnie jeżeli jest ponad dwa razy tańszy niż w sklepie, i kupuje
    się od razu podwójnie (jak trabanty: jeden do jeżdżenia a drugi na części)

    p. m.

  • 7. Data: 2006-06-20 22:41:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 20.06.2006 pawelo <p...@m...pl> napisał/a:
    > wykrywa blędy i probuje je naprawic , po godzinie stwierdzilem ze nie
    > naprawi i wyl)..Zadzownilem do firmy. przedstawilem problem.Kazali mi go
    > przyslac do ekspertyzy i Tak zrobilem.Po kilku dniach otrzymalem maila od

    Należało posłać w ramach reklamacji z tyt. niezgodności z umową.

    > portalu Allegro ze firma x rząda zwrotu wartosci prowizji od nich za
    > sprzedaz poniewaz dysk do nich wrocil w ramach reklamacji.I w takim
    > przypadku allegro chce mnie obciazyc tym kosztem, ktore chce sprzedawca.

    Czego kosztem? Przecież jak dotąd nie odstąpiłeś od umowy sprzedaży.
    Jest w ogóle jakaś taka klauzula w regulaminie allegro?

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2006-06-21 06:36:37
    Od: "Romek Mały" <ale ja@ja.pl>

> [...]
    > sie udac by to zglosic, aby odzyskac albo sprawny dysk albo utracone
    > pieniadze.Dodam ze nie dostalem zadego paragonu ani faktury.Mam jedynie

    Zgłoś spraw e na POLICJI i wypełnij formularz ubezpieczenia - Allegro
    ubezpiecza tranzakcje do 300zł

  • 9. Data: 2006-06-21 07:40:19
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    pawelo napisał(a):
> [...]
    > sie udac by to zglosic, aby odzyskac albo sprawny dysk albo utracone
    > pieniadze.Dodam ze nie dostalem zadego paragonu ani faktury.Mam jedynie

    Trochę bijesz pianę, miałem podobną sytuację, jednakże całe szczęście za
    pobraniem, więc o zwrotach nie byyło mowy, ale sprzedający dostał partię
    w połowie uszkodzoną (tak sie tłumaczył) i towaru nie miał dla mnie,
    chciał zwrot prowizji, rówineż dostałem takiego maila, jednak, odpisałem
    do allegro, że nie będe płacił za tę aukcję, ale najpierw dokładnie
    przeczytaj 3 razy treść tego listu.