    From: "Marian" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: pracodawca, pracownik i prawa autorskie
    Date: 2 Feb 2008 12:28:13 +0100

    Jestem pracownikiem w pewnej firmie która prowadzi sklep internetowy. Pracodawca
    wymaga żebym kopiował na stronę internetową firmy opisy produktów (i zdjęcia) ze
    stron hurtowni od których kupujemy towar. Na moje pytania o prawa do kopiowania
    tych materiałów mówi : mamy do tego prawo. Moje pytania :

    1. Czy jako pracownik mam obowiązek wnikać czy firma ma prawo wykorzystywać te
    materiały (i na jakiej zasadzie)? Szczerze mówiąc wątpie czy pracodawca ma
    jakieś umowy na papierze.

    2. Kto będzie odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw autorskich?

    3. Co jeśli pracodawca przyniesie jakieś materiały np na CD... Czy ja mam
    obowiązek wnikać skąd one pochodzą i czy firma moze umieścić je na stronie
    internetowej.

    4. Jak najlepiej rozwiązać ten problem. Próby szczegółowego analizowania praw do
    każdego materiału raczej nie spotkają sie z aprobatą pracodawcy.