  • 11. Data: 2004-08-02 22:26:16
    Temat: Re: praca na czarno w krajach UE
    Od: Drwal <w...@o...tej>

    Johnson napisał(a):
    > Różnimy się ideologicznie. W zasadzie krytykując donosicielstwo w pierwotnym
    > poście, miałem na myśli donosicielstwo na tak zwaną "pracę na czarno". Ja
    > popieram pracę na czarno. Państwo - nasze czy europejskie - ściganie mniej
    > pieniędzy, więcej zostanie dla obywateli, mniej się zmarnuje.

    Ale to glupie... czyzbys byl jakims anarchista?

    --
    Drwal GG:2006587 [ROT13!]q...@b...cy
    zdjecie.moje.prv.pl /\ drwal.ws.prv.pl

  • 12. Data: 2004-08-02 22:26:53
    Od: Drwal <w...@o...tej>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Ja uważam, że nie masz racji. W bardziej rozwiniętych od nas krajach Policja
    > ma o wiele mniej pracy. Z tego powodu, że obywatele sami dzwonią, gdy
    > podejrzewają coś. Wówczas odpada patrolowanie, a radiowozy są kierowane w
    > zagrożone miejsca.

    I w szkolach sie nie sciaga. Inaczej oni patrza na swiat, a inaczej my.

  • 13. Data: 2004-08-02 23:04:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Drwal" <w...@o...tej> napisał w wiadomości

    > I w szkolach sie nie sciaga. Inaczej oni patrza na swiat, a inaczej my.

    Ale my mamy wieloletnią tradycję walki z władzą. Zabory. Okupacja. A na
    koniec bratni naród. Ja jeszcze pamiętam, jak to kradzież narzędzi z
    zakładów postrzegano jako walkę z socjalizmem. Kilka lat musi upłynąć, zanim
    dojdziemy do zbiorowego wniosku, ze przecież Policja z fusów od kawy nie
    wróży. jak im czegoś ktoś nie powie, to wiedzieć nie będą. A bajdurzenie o
    tym, ze przecież jako profesjonaliści powinni mieć swoje sposoby, jest bez
    sensu. No, chyba, że na tortury zezwolimy.

  • 14. Data: 2004-08-03 04:02:07
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Drwal napisał(a):

    > Ale to glupie... czyzbys byl jakims anarchista?

    Czemu głupie i czemu anarchista? Mógłbyś to rozwinąć?

    --
    JOHNSON :)

  • 15. Data: 2004-08-03 04:04:07
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Robert Tomasik napisał(a):

    > Ja być może bym to również poparł, gdyby z zasady mniej płacili wszyscy. A
    > tyk, to do pracujących na czarno dopłaca każdy legalnie zatrudniony. No bo
    > bezrobotnemu przecież się i ubezpieczenie zdrowotne należy i kilka innych
    > rzeczy. Skoro on nie placu, to ktoś musi. Wydaje mi się, ze o tym
    > zapominasz.

    Dlatego trzeba popierać zmniejszanie obciążeń dla wszystkich. Wtedy nie będzie
    się "opłacało" nikomu zatrudniać na czarno. A i dochody będą większe.
    Bardziej skutecznym regulatorem zachowania jest ekonomia niż normy prawne.

    --
    JOHNSON :)

  • 16. Data: 2004-08-03 13:31:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

> [...]
    > się "opłacało" nikomu zatrudniać na czarno. A i dochody będą większe.
    > Bardziej skutecznym regulatorem zachowania jest ekonomia niż normy prawne.

    No i zaczyna się dyskusja z kategorii, czy najpierw była kura, czy jajko.
    Budżet ma określone zapotrzebowanie. Zakładając, że suma potrzeb jest już
    stała, to pozostaje jej podział na mieszkańców kraju. Po równo się nie da
    raczej, bo to kłóci się z ogólnymi trendami. Zaraz podniosą krzyk
    bezrobotni, inwalidzi, dzieci (pewien ich rodzice), że przecież to
    niesłuszne - moim zdaniem będą mieli rację. No to wymyślono system
    podatkowy. Podatek dochodowy, VAT i wiele innych przymusowych danin. Koń z
    rzędem dla tego, kto jest w stanie podać ostatecznie, jak te obciążenia są
    przeniesione na poszczególnego obywatela.

    No i teraz rząd staje przed dylematem. Czy zmniejszenie o 9% podatku
    dochodowego zwróci się w tym, że ludziom nie będzie się opłacało kombinować
    i zwróci się owo 9%? Czy potrafisz zaręczyć to? No bo jak nie, to budżet się
    "wywróci" i tyle.

  • 17. Data: 2004-08-03 21:50:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Aug 2004, Robert Tomasik wrote:

    >+ Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał
    [...]
> [...]
    >+ i zwróci się owo 9%? Czy potrafisz zaręczyć to? No bo jak nie, to budżet się

    Zauważ że rozumowanie przedstawione ma pewną lukę: przyjęcie "na
    sztywno" że "suma potrzeb jest stała" może bardzo łatwo doprowadzić
    do "wywrócenia budżetu" - całkiem sporo państw to testowało, Argentyna
    gdzieś tak na ostatnim przełomie wieków... :]
    Powyższa logika jest przecież sprzeczna z prostym doświadczeniem
    całkiem wielu ludzi: jak zarabiają ile zarabiają (i więcej się
    nie da) a "suma potrzeb jest stała" - to znaczy że powinni być
    zwolnieni od odpowiedzialności jeśli będą kraść ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 18. Data: 2004-08-04 22:39:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    Nie, źle mnie zrozumiałeś. Ja nie czynię założenia, że wydatki państwa
    ustawiał na stałym poziomie i pod to ustawiam budżet. Ja tylko na potrzeby
    mojej dywagacji przyjmuję, że koszty utrzymania państwa nie zależą od
    wysokości stawki podatkowej. Bo myślę, że przyznasz mi rację, że obniżenie
    podatku dochodowego od osób fizycznych nieznacznie wpłynie na koszt
    utrzymania administracji czy wydatki na obronność. Załóżmy, że może trochę
    wpłynie, bo płace brutto się o tę kwotę zmniejszą. Ale z całą pewnością ta
    obniżka płac nie spowoduje spadku tych potrzeb o kwotę spadku wpływów z
    podatku. No i tera konia z rzędem dla tego, kto zaręczy, że obniżenie
    podatku o przykładowe 9% spowoduje wzrost wpływów z tytułu tego, że ludziom
    nie będzie się opłacało kombinować. Bo jak nie, to niestety mamy kryzys.

  • 19. Data: 2004-08-07 08:23:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Aug 2004, Robert Tomasik wrote:
    [...]
> [...]
    >+ mojej dywagacji przyjmuję, że koszty utrzymania państwa nie zależą od

    Ależ przecież sprowadasz problem do tego samego myślenia: "mam określone
    wydatki i tyle muszę ściągnąć".
    Jak sobie zaplanujesz 2 razy większe wydatki na coś tam - to też
    wydajesz nie patrząc czy masz na to środki ? ;) To raz.
    Nadto nie jest oczywiste, że obniżenie podatku spowoduje spadek
    dochodów - w przypadku PIT jest to prawdopodone przynajmniej we
    względnie krótkim (w latach :)) okresie czasu. Ale tak jest (niemal)
    ze wszystkim...

    >+ Bo myślę, że przyznasz mi rację, że obniżenie
    >+ podatku dochodowego od osób fizycznych nieznacznie wpłynie na koszt
    >+ utrzymania administracji czy wydatki na obronność.

    Ależ oczywiście. Może nas NIE STAĆ na niektóre rzeczy ?
    Jak już dawno temu rzeczono - nie jest złym pomysłem rozpoznawania
    "po owocach"... Weźmy powołaną obronność: zdaje się że Czesi odwołali
    zakup samolotów powołując się na prozaiczne straty spowodowane
    powodzią, tak ? A Polska postanowiła zawrzeć za wszelką cenę umowę
    w wyniku której miało napłynąć do nasz nowej technologii tyle, że
    Tajwan miał zostać daleko w tyle, tak ;) ? Tyle że sądząc z prasy
    to minister ma kłopot z doliczeniem się realizacji w terminie
    20% wartości (o jakości trudno się wypowiadać) tejże...
    Dalej są wszystkie koszty oparte o "płaceniu bo się należy" (oczywiście
    to NIE dotyczy np. zasiłków dla bezrobotnych) i to przede wszystkim
    różnicujących spółeczeństwo na tych którym "się należy" i "resztę"
    - dajmy na to burzliwie przedyskutowane fundusze alimentacyjne
    oraz sławny wyrok NSA (gdzieś tak sprzed dwu lat) że gmina zasiłki
    społeczne to ma wypłacać a nie stawiać warunków pt. "jakieś prace".
    Do porównania ze Słowacją dla odmiany (która też niemal małej rewolucji
    się doczekała po zmianach w przepisach)... :)

    [...]
> [...]
    >+ nie będzie się opłacało kombinować. Bo jak nie, to niestety mamy kryzys.

    Trzeba założyć że wpływy spadną... cała reszta będzie wtedy przyjemną
    niespodzianką ;)
    Zauważ że PIT jest drobną częścią podatków, że w ciągu ostatnich lat
    rzeczywiście MAMY KRYZYS w finansach publicznych - i to na skalę mającą
    się NIJAK do wielkości PIT o których mowa.
    Problemem jest "dziura" w emeryturach i podobnych świadczeniach - zarówno
    tych "należnych" (tj. faktycznie pościąganych z przeszłych świadczeń
    dzisiejszych emerytur) na które nie ma kto płacić (znaczy: za mało
    pracujących) jak i "nienależnych" - rozumiejąc przez to różne świadczenia
    rozdane na prawo i lewo tym którzy na nie NIE zapracowali.
    Krótko mówiąc: bynajmniej powątpiewam w "zaręczenia" - z wyjątkiem
    drobnej części "legalnego" PITu "gospodarczego" (w tej chwili optymalnym
    układem jest płacenie PIT w Polsce i VAT w Niemczech :)) PIT "od
    managerów" spadnie. Ale.... ale ja bym nie lekceważył opinii że kadra
    inwestora "samochodowego" (który to był ?) który wpakował pieniądze na
    Słowacji zamiast w .pl (i na razie ma kłopoty z własnością gruntów
    AFAIK :])) nie miała wpływu na decyzję... ze względu na PIT...
    Wysokie podatki w dłuższej skali NIE MOGĄ się opłacić !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 20. Data: 2004-08-07 13:25:01
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

> [...]

    > i zwróci się owo 9%? Czy potrafisz zaręczyć to? No bo jak nie, to budżet się

    A co to jest budżet ?? Nie ma czegoś takiego. To nie żywa istota, a co za tym
    idzie nie ma potrzeb. Są tylko obywatele. Budżet to tylko to co część tych
    obywateli chce zabrać innym obywatelom, w "szlachetnym" celu obdarowania kogoś
    innego, a przede wszystkim siebie.
    Trzeba przede wszystkimi przemyśleć wszystkie wydatki i nie ulęgać populizmowi.
    Państwo nie powinno być Janosikiem.

    --
    JOHNSON :)