  • Data: 2004-03-10 21:10:21
    Temat: praca bez umowy - jakie mam prawa?
    Od: "anna_jorach" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam

    przez pare lat pracowalam na czarno - mimo moich prosb o umowę szef się nie
    zgadzał, a potrzebowałam pracy, więc się godziłam.
    szef nagminnie lamal wszelkie postanowienia ustne. choc oczywiscie obiecywal,
    ze ustna umowa bedzie jak prawdziwa. Ostatnio zmniejszyl mi stawke z wstecznym
    wykonaniem - dostalam mniej za już uczciwie przepracowany miesiac... potem za
    rzekomo zle wykonana prace (ktora w fazie czesciowej jakos byla OK, a dopiero
    po kilku miesiacach bardzo oddanej pracy okazala sie "bledna i zla") zmuszono
    mnie abym przez dwa miesiace poprawiała zrobione tłumaczenia - bez żadnego
    wynagrodzenia.

    dodatkowo - bez specjalnych powodów zostałam poproszona o wyniesienie się z
    biura - bo mogę pracować w domu, przez co urwały się mi kontakty z ludźmi z
    firmy, jestem izolowana i szykanowana.

    chciałabym rozwiązać z nim sprawę tak, jakby była umowa - tzn. normalnie
    mogłabym rozwiązać ze skutkiem natychmiastowym, z winy pracodawcy (nie płacenie
    składek ubezp, mobbing, rażące łamanie postanowień o uposażeniach, zmuszanie do
    pracy po godzinach za darmo itp), z wypłatą natychmiastową za trzy miesiące
    wypowiedzenia.

    Chciałabym sie dowiedzieć - jakie mam prawa? czy gdyby szef nie chcial jednak
    zalatwic sprawy uczciwie i polubownie, moge isć do Sądu Pracy? mam dowody na
    pracę, także świadków. Czy czeka mnie kara za pracę na czarno? Co ewentualnie
    mogę zrobić?