  • 1. Data: 2006-11-02 06:07:23
    Temat: [pr. pracy] praca na II i III zmianie
    Od: Gabriel'Varius' <g...@p...onet.pl>

    Serdecznie witam
    Mam pytanie odnosnie tego czy jesli pracownik jest pracownikiem
    umyslowym/biurowym (stanowisko nie robocze na powierzchni - umowa na
    czas nieokreslony) i pracuje na nim od ponad 7 lat na I zmiane tj. od
    6-14/7-15 to czy zwyklym ustnym poleceniem przelozonego moze zostac
    zmuszony do pracy na II lub III zmianie. Praca ma wygladac w ten sposob
    iz sa 4 osoby w dziale i co tydzien inna bedzie musiala przychdzic na II
    lub III zmiane czyli od 14-22/22-6. Czy do w/w zmiany jest potrzebna
    jakas dodatkowa zmiana w umowie o prace, dodatkowy aneks do umowy o
    prace czy tez zwykle polecenie na to zezwala. Oraz jak sie ma
    wynagrodzenie za taka prace i czy taka sytuacja jest jakos ograniczona
    czasowo czy moze trwac a z do odwolania kolejnym poleceniem, itp.?

    Znalazlem w KP
    Art. 146.
    Praca zmianowa jest dopuszczalna bez względu na stosowany system czasu
    pracy.
    oraz art szczegolna potrzeba pracodawcy

    Ale jak to sie ma do zajmowanego stanowiska pracownicze/niepracownicze?
    pozdrawiam i zgory dziekuje za pomoc
    Oskar Wilde

  • 2. Data: 2006-11-02 08:02:01
    Temat: Re: [pr. pracy] praca na II i III zmianie
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Gabriel'Varius'* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

> [...]
    > nieokreslony) i pracuje na nim od ponad 7 lat na I zmiane tj. od 6-14/7-15
    > to czy zwyklym ustnym poleceniem przelozonego moze zostac zmuszony do

    Rozumiem, że w umowie o pracę nie masz wskazanych godzin pracy?

> [...]
    > czyli od 14-22/22-6. Czy do w/w zmiany jest potrzebna jakas dodatkowa
    > zmiana w umowie o prace, dodatkowy aneks do umowy o prace czy tez zwykle

    Jeśli nie było klauzuli w umowie to pracodawca może wykonywać takie
    ruchy w ramach zwykłej organizacji czasu pracy, pod warunkiem wszakże,
    że w układzie zbiorowym pracy bądź w regulaminie pracy są wpisane
    takie godziny pracy.

    > Oraz jak sie ma wynagrodzenie za taka prace i czy
    > taka sytuacja jest jakos ograniczona czasowo czy moze trwac a z do
    > odwolania kolejnym poleceniem, itp.?

    Dodatek za pracę w porze nocnej. Porę nocną także powinien ustalić
    pracodawca w układzie lub regulaminie, przy czym z zachowaniem wymogów
    kodeksowych.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 3. Data: 2006-11-02 16:08:08
    Od: Gabriel'Varius' <g...@p...onet.pl>

    > Rozumiem, że w umowie o pracę nie masz wskazanych godzin pracy?
    W umowie nie ma, ale w ukladzie zbiorowym jest tablka zaszeregowania,
    wynagrodzenia zasadniczego orazsystemu czasu pracy z rozkladem na zmiany
    i wynika z niej iz dla stanowisk nieroboczych na powierzchni jest jedna
    zmiana.
    I co w takim wzpadku pryz powzysyzm yapisie__
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 4. Data: 2006-11-02 21:05:16
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

> [...]

    > zmiana.
    > I co w takim wzpadku pryz powzysyzm yapisie__ pozdrawiam

    A to oczywiście niedopuszczalne jest zwykłe przeorganizowanie.
    Pracodawca musi zmienić treść UZP.

  • 5. Data: 2006-11-06 12:35:33
    Od: Gabriel'Varius' <g...@p...onet.pl>

    > A to oczywiście niedopuszczalne jest zwykłe przeorganizowanie.
    > Pracodawca musi zmienić treść UZP.
    OKi
    A jak ma sie w w/w sytuacji sprawa dyzurow
    domowych/telefonicznych(pozostawanie pod telefonem i w razie awarii
    przyjazd do pracy) jesli moze to na jaki okres i w jakim wymiarze czasu?
    podobno jest taki przepis iz mam miec minimum 11h przerwy/odpoczynku
    pozdrawiam

    Oskar Wilde