  • 1. Data: 2009-02-17 11:29:14
    Temat: zasniezone znaki drogowe
    Od: K...@w...pl.invalid (Kaziu)

    Czy poziome znaki drogowe przykryte gruba warstwa sniegu dalej obowiazuja?
    Czy zasloniete sniegiem znaki na slupach sa wazne, jesli po kstalcie
    nie widac co oznaczaja?

    --
    Kaziu

  • 2. Data: 2009-02-17 12:25:35
    Temat: Re: zasniezone znaki drogowe
    Od: Marchefkowy <s...@g...com>

    On 17 Lut, 12:29, K...@w...pl.invalid (Kaziu) wrote:
    > Czy poziome znaki drogowe przykryte gruba warstwa sniegu dalej obowiazuja?
    > Czy zasloniete sniegiem znaki na slupach sa wazne, jesli po kstalcie
> [...]

    Po to stoja,zeby obowiazywaly. Inna sprawa,ze na polskich drogach
    trzeba byc niekiedy jasnowidzem.

  • 3. Data: 2009-02-17 13:04:11
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Czy poziome znaki drogowe przykryte gruba warstwa sniegu dalej obowiazuja?

    Nie

    > Czy zasloniete sniegiem znaki na slupach sa wazne, jesli po kstalcie
    > nie widac co oznaczaja?

    Nie

    *

  • 4. Data: 2009-02-17 16:41:20
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gne72a$18l$1@nemesis.news.neostrada.pl Kaziu
    <K...@w...pl.invalid> pisze:

    > Czy poziome znaki drogowe przykryte gruba warstwa sniegu dalej obowiazuja?
    > Czy zasloniete sniegiem znaki na slupach sa wazne, jesli po kstalcie
    > nie widac co oznaczaja?
    Nie wiem, czy chodzi ci o odpowiedź zdroworozsądkową czy prawną.
    Pierwsza jest jasna.
    Druga - pewnie, że obowiązują. Jeśli nie masz pewności jaki znak został
    umieszczony albo czy w ogóle został umieszczony to masz kopać. Znak
    niewidoczny/uszkodzony obowiązuje i znam co najmniej jeden przykład ukarania
    za niezastosowanie się do takiego znaku (pisałem kiedyś o tym).
    To jest Polska.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2009-02-17 21:06:54
    Od: "Grzechu" <m...@T...fm>

    Użytkownik "Kaziu" <K...@w...pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Czy poziome znaki drogowe przykryte gruba warstwa sniegu dalej obowiazuja?
    > Czy zasloniete sniegiem znaki na slupach sa wazne, jesli po kstalcie
> [...]

    Przypomniała mi się sytuacja, gdzie odmówili wystawienia mandatu gosciowi za
    parkowanie na trawie po opadach sniegu.
    Tzn było biało, ja wiem że tam był trawnik, jedyny na osiedlu a gość tam
    zaparkował.
    Niestety trawnik był pokryty sniegiem i Straz Miejska powiedziała, ze nie
    może ukarać.
    NIe wiem czy są jakies analogie.Pozdr!

  • 6. Data: 2009-02-18 09:01:38
    Od: pbz <p...@t...pl>

    On 17 Lut, 22:06, "Grzechu" <m...@T...fm> wrote:
> [...]
    > zaparkował.
    > Niestety trawnik był pokryty sniegiem i Straz Miejska powiedziała, ze nie

    Ja za to miałem zupełnie odwrotnie. Zostałem ukarany przez straż
    miejską za deptanie zieleni, gdy przechodziłem ścieżką wydeptaną w
    śniegu...

    --
    paweł

  • 7. Data: 2009-02-18 09:56:52
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 18 Feb 2009 01:01:38 -0800 (PST), pbz napisał(a):

    > Ja za to miałem zupełnie odwrotnie. Zostałem ukarany przez straż
    > miejską za deptanie zieleni, gdy przechodziłem ścieżką wydeptaną w
    > śniegu...

    Ale mnie rozbawiłeś tą opowiastką :)))
    Zajefajne ... dajcie mi człeka a paragraf znajdziemy ;)

  • 8. Data: 2009-02-18 10:01:54
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 17 Feb 2009 11:29:14 +0000 (UTC), Kaziu napisał(a):

    > Czy poziome znaki drogowe przykryte gruba warstwa sniegu dalej obowiazuja?

    Znaki są po to by obowiązywały. Poziome z reguły są w korelacji z
    wiszącymi/stojącymi/sygnalizacją.

    > Czy zasloniete sniegiem znaki na slupach sa wazne, jesli po kstalcie
    > nie widac co oznaczaja?

    Zasłonić znak możesz szmatą/narzutą etc.
    Skoro są zaśnieżone to po prostu są pokryte śniegiem.
    I dlaczego zaśnieżony znak miałby nie być ważny?
    Jeżeli nie potrafisz "odczytać treści znaku" - zatrzymaj pojazd i zetrzyj,
    zrzuć warstwę śniegu. :)

    Kur...a ale macie problemy .... czy znaki są ważne skoro pada śnieg ....

    Jeżeli w czasie letnich opadów deszczu spierdoli ci się wycieraczka, też
    nie będziesz przestrzegał znaków i tłumaczyć będziesz się że "znaki są
    nieczytelne"???

  • 9. Data: 2009-02-18 12:03:10
    Od: K...@w...pl.invalid (Kaziu)

    Herald <h...@o...eu> wrote:
    > Jeżeli w czasie letnich opadów deszczu spierdoli ci się wycieraczka, też
    > nie będziesz przestrzegał znaków i tłumaczyć będziesz się że "znaki są
    > nieczytelne"???

    Jezeli mi sie sp* wycieraczka to mam niesprawny pojazd i nie powinienem
    nim podrozowac wedle zasady "nie widzisz - nie jedziesz". Natomiast jesli
    jade w obcym miescie i nie widze znakow namalowanych na jezdni to przeciez nie
    bede odkopywal przed soba drogi bo jakis tam moze byc.

    --
    Kaziu

  • 10. Data: 2009-02-18 13:48:21
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Kur...a ale macie problemy .... czy znaki są ważne skoro pada śnieg ....

    Czy to samo dotyczy znakow poziomych?
    Tez mam jezdzic z lopatka i zeskrzybywac z asfaltu snieznolodowa breje, zeby
    stwierdzic, gdzie jest linia ciagla?

    Pozdrawiam
    SDD