  • 1. Data: 2009-05-17 19:39:04
    Temat: pozew cywilny a adres zameldowania
    Od: "Laik" <v...@p...onet.pl>

    Chcę założyć sprawę cywilną o zwrot pieniędzy przywłaszczonych osobie prywatnej,
    która prawdopodobnie przebywa w więzieniu. Skąd wziąć adres zameldowania
    pozwanego wymagany w pozwie skoro przecież nikt mi go nie poda bo działa ustawa
    o ochronie danych osobowych?

  • 2. Data: 2009-05-17 19:40:59
    Temat: Re: pozew cywilny a adres zameldowania
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Laik pisze:
> [...]
    > pozwanego wymagany w pozwie skoro przecież nikt mi go nie poda bo działa ustawa

    W pozwie należy podać adres zamieszkania, a nie zameldowania.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-05-17 19:48:45
    Od: "Laik" <v...@p...onet.pl>

    >   W pozwie należy podać adres zamieszkania, a nie zameldowania.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Nie odpowiedziałeś na pytanie skąd go wziąć?

  • 4. Data: 2009-05-17 19:52:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Laik pisze:

    > Nie odpowiedziałeś na pytanie skąd go wziąć?

    Powinieneś wiedzieć, gdzie ktoś mieszka, aby go pozwać. Jeśli jednak
    nie wiesz, a chcesz kogoś koniecznie pozwać, możesz poprosić sąd o
    ustanowienie kuratora dla doręczeń dla pozwanego.

    Można również próbować wystosować zapytanie o adres *zameldowania* do
    centralnego biura adresowego.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-05-17 22:48:54
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 17 May 2009 21:52:38 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Można również próbować wystosować zapytanie o adres *zameldowania* do
    > centralnego biura adresowego.

    ale kolejność jest taka:
    składasz pozew bez adresu, sąd przysyła wezwanie o uzupełnienie adresu i
    dopiero ten papier uzasadnia interes prawny do uzyskania danych osobowych
    ze zbioru PESEL.
    Kiedyś szło się na Kazimierzowską w Warszawie i jak ktoś miał interes
    prawny to uzyskiwał odpowiedź praktycznie "od ręki".

    W przypadku popularnych nazwisk nie jest to takie proste, należy wystosować
    precyzyjne zapytanie, ponieważ jeśli do zapytania będzie pasowało więcej
    niż 1 osób, organ udostępniający napisze odpowiedź, że zapytanie jest
    nieprecyzyjne i nie wie o którą osobę chodzi.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Galeria foto Piętrus KM Bombardier http://foto.3mam.net

  • 6. Data: 2009-05-17 22:57:03
    Od: "Laik" <v...@p...onet.pl>

    Rozumiem a co w przypadku kiedy pozwany przebywa faktycznie w jakimś więzieniu w
    Polsce a my mu wysyłamy wezwanie na adres zameldowania pod którym jak wiadomo na
    pewno nie zostanie odebrane?

  • 7. Data: 2009-05-18 05:22:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Laik pisze:
    > Rozumiem a co w przypadku kiedy pozwany przebywa faktycznie w jakimś więzieniu w
    > Polsce a my mu wysyłamy wezwanie na adres zameldowania pod którym jak wiadomo na
    > pewno nie zostanie odebrane?

    Jeśli list z sądu wróci z informacją, że adresat tam nie mieszka,
    zostaniesz wezwany do wskazania adresu zamieszkania pozwanego.

    Jeśli natomiast list będzie awizowany i wróci z informacją "nie
    podjęto w terminie", to może zostać uznany za doręczony poprawnie. Zatem
    nakaz zapłaty uprawomocni się, względnie zostanie wydany wyrok zaoczny.
    Jednakże w przyszłości pozwany będzie miał słuszne prawo do wzruszenia
    prawomocności wyroku/nakazu z uwagi na niepoprawne dostarczenie
    korespondencji.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-05-18 05:36:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Laik pisze:
    > Rozumiem a co w przypadku kiedy pozwany przebywa faktycznie w jakimś więzieniu w
    > Polsce a my mu wysyłamy wezwanie na adres zameldowania pod którym jak wiadomo na
    > pewno nie zostanie odebrane?

    Jak ktoś sobie mieszka w więzieniu to tam jest tymczasowo zameldowany ;)

    --
    @2009 Johnson

  • 9. Data: 2009-05-18 21:17:05
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Mon, 18 May 2009 07:36:35 +0200, Johnson napisał(a):

    > Jak ktoś sobie mieszka w więzieniu to tam jest tymczasowo zameldowany ;)

    i informacja:
    Warszawa, ul. Ciupagi 1 jest w rejestrze PESEL ?
    http://foto.3mam.net/album2/Warszawa_Bialoleka/slide
    s/Warszawa_Bialoleka_20070410_31.php