  • 1. Data: 2009-05-17 18:55:08
    Temat: jak zachoewć się przy znaku T -6a
    Od: "piotr" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    jak zachowć się przy znaku T -6a
    http://www.v10.pl/prawo/Tabliczki,do,znakow,drogowyc
    h,114.html
    jadąc drogą z pierszeństwem przejazdu. Czy jestem zobowiązany zasygnalizować
    kierunkowskazem kierunek jazdy? jak tak to proszę o podanie podstawy
    prawnej.
    Dziękuje i pozdrawiam

    --
    fajna gra zagraj http://travian.pl/?uc=pl3_18386

  • 2. Data: 2009-05-17 18:59:57
    Temat: Re: jak zachoewć się przy znaku T -6a
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    piotr wrote:
> [...]
    > zasygnalizować kierunkowskazem kierunek jazdy? jak tak to proszę o
    > podanie podstawy prawnej. Dziękuje i pozdrawiam

    Tak, art. 22 ust. 5 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym.

    Wieslaw

  • 3. Data: 2009-05-17 19:08:23
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    piotr w <news:gupmmb$sgo$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

> [...]
    h,114.html
    > jadąc drogą z pierszeństwem przejazdu. Czy jestem zobowiązany zasygnalizować

    Tak.

    > jak tak to proszę o podanie podstawy prawnej.

    Ustawa Prawo o ruchu drogowym.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2009-05-17 19:20:03
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "piotr" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy jestem zobowiązany zasygnalizować kierunkowskazem kierunek jazdy?

    najpierw sobie odpowiec na pytanie, dlaczego mialbys go nie sygnalizowac

  • 5. Data: 2009-05-17 19:22:58
    Od: "piotr" <a...@p...onet.pl>

    --
    Użytkownik "Wwieslaw" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    h,114.html jadąc

    > Tak, art. 22 ust. 5 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym.
    >
    > Wieslaw

    witam
    ale art. 22 ust. 5 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym. mówi
    5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania
    niezwłocznie po wykonaniu manewru.

    To znaczy droga jest w kształcie litery "Y" i jej prawa lub lewa strona jest
    grogą z pierszeństwem pt też powiniennem stosować ten artykuł.

  • 6. Data: 2009-05-17 19:26:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    piotr pisze:

    > jadąc drogą z pierszeństwem przejazdu. Czy jestem zobowiązany
    > zasygnalizować kierunkowskazem kierunek jazdy? jak tak to proszę o
    > podanie podstawy prawnej.

    To zapewne zależy w którym kierunku jedziesz. Jak prosto to oczywiście
    nie. Jak skręcasz, to mrugasz. A podstawą prawną będzie ten przepis
    który każe mrugać również tam gdzie takiej tabliczki nie ma ;)

    --
    @2009 Johnson

  • 7. Data: 2009-05-17 19:26:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    szerszen pisze:

    > najpierw sobie odpowiec na pytanie, dlaczego mialbys go nie sygnalizowac

    Bo jedzie prosto :)

    --
    @2009 Johnson

  • 8. Data: 2009-05-17 19:29:42
    Temat: Re: jak zachować się przy znaku T -6a
    Od: "piotr" <a...@p...onet.pl>

    --

    > Użytkownik "piotr" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > najpierw sobie odpowiec na pytanie, dlaczego mialbys go nie sygnalizowac

    Dlatego że kiedyś byłem w takiej sytuacji że droga miała kształt "y" i do
    tego dodatkową droge boczna z lewej strony i okazało się że gdy
    zasydnalizowałem kierunkowskazem to kierowca wyjeżdzający z prawej stroni
    wyjechał mi namoją głównądroge z pierszeństwem

  • 9. Data: 2009-05-17 19:32:45
    Od: "piotr" <a...@p...onet.pl>

    --

    > Bo jedzie prosto :)
    >
    > --
    > @2009 Johnson
    > Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu
    > brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym.

    Jadę drogą główną z pierszeństwem i wszędzie jest oznakowane

  • 10. Data: 2009-05-17 19:37:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    piotr wrote:

    > Jadę drogą główną z pierszeństwem