  • 51. Data: 2007-11-15 15:20:59
    Temat: Re: potrącenie rowezysty
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Steel" <d...@K...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:fhhnhs$qo8$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Jadac ze srednia predkoscia 15km/h w 2-3s pokonuje jakies 12m czyli
    > szerokosc drogi!

    A skąd to wiadomo, że rowerzystka jechała już dłuższy czas, a może dopiero
    co wsiadła na rower i nabrała szybkości 0,5 km/h. Nie znamy relacji drugiej
    strony, ani nie widzimy miejsca wypadku, to możemy co najwyżej gdybać, czy
    wjechała pod maskę, czy nie.
    --
    Maluch

  • 52. Data: 2007-11-15 16:17:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szerszen wrote:

    > Użytkownik "Szymon" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > jesli zjechala z chodnika na ulice na rowerze to bylo to wtargniecie

    brednie

  • 53. Data: 2007-11-15 17:24:05
    Temat: OT - prędkość, było: potrącenie rowezysty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Nov 2007, Steel wrote:

    > Zgodzie sie ze ze pieszego bedacego juz na przejsciu nie mozna rozjezdzac,
    > jednak wyglada na to ze rowerzystka wtargnela na droge.
    >
    > Jadac ze srednia predkoscia 15km/h w 2-3s pokonuje jakies 12m czyli
    > szerokosc drogi!

    Ech, żeby to kierowcy chcieli uwzględniać że właśnie tyle pokonuje
    rower ślimaczący się po drodze, zaś normalnie jadący (~30kmph) dwa
    razy wiecej... (a nie zakładać ze stoi) :>
    Z góry przepraszam tych wszystkich, co "uwzględniają" :)

    pzdr, Gotfryd
    (zaraz pakujący się na rower: lampki, lampki zapasowe, kamizelka... :O)

  • 54. Data: 2007-11-15 18:01:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " tajronlbn" <t...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Winę ponosi rowerzystka, bowiem zjeżdżając z chodnika na jednię włącza się
    do ruchu i ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa pojazdom, które już w ruchu
    się znajdują. Oponentom zaproponuj przeanalizowanie sytuacji, gdy to nie
    rowerzystka, a po prostu jakiś samochód zjeżdża z chodnika i w niego
    uderzasz. W tym wypadku rowerzystka niczym się od samochodu nie różni.

  • 55. Data: 2007-11-15 18:14:55
    Temat: Re: potrącenie rowerzysty
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > to nie rowerzystka, a po prostu jakiś samochód zjeżdża z chodnika i w
    > niego uderzasz. W tym wypadku rowerzystka niczym się od samochodu nie

    Winę ponosi również rowerzystka.
    To, że samochód zjeżdża z chodnika na ulicę po przejściu dla pieszych
    nie upoważnia cię do walenia w niego.
    On skręcał w lewo, było ciemno a rowerzystka nie miała świateł i tylko
    te argumenty mogą go uchronić od tego, żeby być współwinnym.
    Sam fakt zjeżdżania rowerzystki w żaden sposób go nie uchroni.

  • 56. Data: 2007-11-15 18:41:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > argumenty mogą go uchronić od tego, żeby być współwinnym.
    > Sam fakt zjeżdżania rowerzystki w żaden sposób go nie uchroni.

    Twój tok rozumowania jest zupełnie bezsensowny. Żaden przepis nie upoważnia
    nikogo do "walenia" w kogokolwiek. Idąc Twoim tokiem rozumowania, to zawsze
    była by wina tego kierowcy, który uderzył przodem, co jest oczywistą
    bzdura. Gdyby nasz pytający widział rzeczoną rowerzystkę na długim odcinku
    drogi jadącą nieprawidłowo (czyli przy bardzo szerokiej jezdni, gdyby ona
    przecinała ja nieprawidłowo) i zamiast hamować włączył klakson i w nią
    uderzył, to faktycznie można by było mu przypisać winę - o i to tylko z
    powodu niezachowania zasady ograniczonego zaufania. W każdym innym wypadku
    winę ponosi rowerzystka, która wbrew obowiązkowi nie ustąpiła pierwszeństwa
    pojazdowi.

  • 57. Data: 2007-11-15 18:56:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > ograniczonego zaufania. W każdym innym wypadku winę ponosi rowerzystka,
    > która wbrew obowiązkowi nie ustąpiła pierwszeństwa pojazdowi.

    właśnie o to się rozchodzi. Czy widział i czy zrobił wszystko, żeby
    widzieć, że nikgo nie ma.
    Nie przekonasz mnie, że skręcając w lewo nie widzisz rowerzysty jadącego
    po chodniku po twojej lewej stronie równolegle do ciebie lub tym
    bardziej z naprzeciwka.
    Argumentami "za" mogą być noc i brak świateł. Bo na pewno nie tłok, i to
    że rowerzysta nagle wyskoczył z tłumu wolniej idących przechodniów.

  • 58. Data: 2007-11-15 19:21:43
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Winę ponosi rowerzystka, bowiem zjeżdżając z chodnika na jednię włącza się
    > do ruchu i ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa pojazdom, które już w ruchu

    Tak jeżeli jest osobą dorosłą o czym kierowca pojazdu nie wie. Do lat 10
    jest uważany za pieszego.

    > się znajdują. Oponentom zaproponuj przeanalizowanie sytuacji, gdy to nie
    > rowerzystka, a po prostu jakiś samochód zjeżdża z chodnika i w niego
    > uderzasz. W tym wypadku rowerzystka niczym się od samochodu nie różni.

    Moim zdaniem kierowca sam. powinien ustąpić rowerowi, ponieważ art.26 pkt. 2
    nakazuje przepuścić pieszych przechodzących na skrzyżowaniu. Rowerzysta nie
    ma na ramie wypisanego wieku. Już pomijam to czy to jest dojazd, wjazd ale
    wygląda na skrzyżowanie a więc pieszy może przechodzić bez pasów, a samochód
    skręcający w drogę poprzeczną ma przepuścić go. Wygląda na to, że chyba
    policjanci wiedzieli co robią.
    --
    Maluch

  • 59. Data: 2007-11-15 20:00:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Argumentami "za" mogą być noc i brak świateł. Bo na pewno nie tłok, i to
    > że rowerzysta nagle wyskoczył z tłumu wolniej idących przechodniów.

    Tyle, że z faktu, że ktoś jedzie rowerem po chodniku nijak nie da się
    wywnioskować, że nie ustąpi on pierwszeństwa przejazdu na końcu tego
    chodnika. Przepis nakazuje mu ustąpić to pierwszeństwo i kierujący
    samochodem ma prawo przypuszczać, że to nastąpi. Podejrzenie, że rowerzysta
    może pierwszeństwa nie ustąpić kierujący mógł powziąć dopiero wówczas, gdy
    rowerzysta wjechał na jezdnię prostopadle do osi. No to przy wąskiej drodze
    dojazdowej daje to 1-2 sekundy do uderzenia. Za mało, by stawiać
    kierującemu pojazdem zarzut niezachowania należytej ostrożności. Co innego,
    gdyby to była sześciopasmowa droga, rowerzysta przejeżdżał od lewego pasa,
    a kierujący uderzył w niego na prawym.

  • 60. Data: 2007-11-15 20:17:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > to nie rowerzystka, a po prostu jakiś samochód zjeżdża z chodnika i w
    > niego uderzasz. W tym wypadku rowerzystka niczym się od samochodu nie

    Ale z tego, co zrozumiałem z opisu, rowerzystka jechała sobie
    chodnikiem, który w którymś momencie przecinał dojazd do posesji (czyli
    nie droga - w rozumieniu przepisów).