  • 21. Data: 2007-11-14 19:21:07
    Temat: Re: potrącenie rowezysty
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości
    news:fhfg5t$jrm$1@inews.gazeta.pl...

    > ale nie miał

    Co nie oznacza że nie zajechał mu drogi, albo że miał prawo w niego
    przyłożyć. Chyba że nie był w stanie dostrzec rowerzysty, ale to nie nam
    oceniać.

    --
    Pozdrawiam,
    Szymon

  • 22. Data: 2007-11-14 19:22:28
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > IMHO może zostać orzeczona twoja wina. Wymusiłeś pierwszeństwo.
    > Wprawdzie rowerzystka zasadniczo nie powinna poruszać się chodnikiem
    > (chyba, że chodnik był przy drodze z limitem prędkości podniesionym
    > powyżej normy dla obszaru zabudowanego) ALE wyobraź sobie sytuację, że
    > zamiast rowerzysty masz np. biegacza.

    Idąc twoim tropem rozumowania, może sobie też wyobrazić że po chodniku
    przejeżdżał samochód F1 jadąc 300km/h i to w niego uderzył, czy w tej
    akcji F1 teżnie ponosi winy?? - to
    by oznaczało że lepiej samochodem jeździć po chodnikach niż po drodze.

    Między rowerzystą a pieszym jest zasadnicza różnica jest inaczej ujęty w
    kodeksie drogowym.

  • 23. Data: 2007-11-14 19:23:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kam wrote:

    > ale nie miał

    bez znaczenia.

  • 24. Data: 2007-11-14 19:33:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zbyszek wrote:

> [...]
    > akcji F1 teżnie ponosi winy?? - to
    > by oznaczało że lepiej samochodem jeździć po chodnikach niż po drodze.

    O ile był w stanie go zauważyć to nie ma żadnej różnicy.

    Kierowca F1 odpowie za swoje niezależnie.

    > Między rowerzystą a pieszym jest zasadnicza różnica jest inaczej ujęty w
    > kodeksie drogowym.

    Nie w tym przypadku.

  • 25. Data: 2007-11-14 19:39:28
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik " tajronlbn" <t...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >w sobotę miałem wypadek wracajac z pracy o 5-30 rano wykonując manewr
    >skrętu w
    > lewo potrąciłem rowerzystke ktora jechała chodnikiem i przecinała drogę
    > dojazdową w którą ja wjerzdzałem.Kto jest winny ??

    polonistka??

    macso

  • 26. Data: 2007-11-14 20:35:22
    Od: Maciej Ananicz <n...@g...com>

    yasmin pisze:

    > Nie wiem jak gdzie indziej ale u mnie akurat Policja zatrzymuje rowerzystów
    > bez świateł i zapewne kara, w każdym bądź razie spisuje a co dalej się
    > dzieje to już nie wiem.

    Mam nadzieje, że tylko po zmierzchu.

    --
    Maciek Ananicz
    gg: 2412905, jabber jak e-mail

  • 27. Data: 2007-11-14 20:58:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    zbyszek wrote:

    > Idąc twoim tropem rozumowania, może sobie też wyobrazić że po chodniku
    > przejeżdżał samochód F1 jadąc 300km/h i to w niego uderzył, czy w tej
    > akcji F1 teżnie ponosi winy?? - to

    Jak pokażesz mi pieszego biegnącego 300km/h, to pogadamy.

    > by oznaczało że lepiej samochodem jeździć po chodnikach niż po drodze.

    Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Osobie skazanej na odsiadkę, która
    zbiegła podczas transportu, zasadniczo też nie wolno chodzić po
    chodniku. Ale to nie oznacza, że tobie komukolwiek wolno go rozjechać...

  • 28. Data: 2007-11-14 20:59:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > ale nie miał

    Ale miał obiekt o zbliżonej masie, wielkości i prędkości.

  • 29. Data: 2007-11-14 21:52:56
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Wed, 14 Nov 2007 21:35:22 +0100, Maciej Ananicz napisał(a):

    > Mam nadzieje, że tylko po zmierzchu.

    Rower wyposazony musi byc w lampki caly czas. Wlaczone od zmierzchu
    --
    marcin

  • 30. Data: 2007-11-14 22:49:55
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Rower wyposazony musi byc w lampki caly czas. Wlaczone od zmierzchu
    > --

    A czy nie musu mieć włączonego oświetlenia cały dzień kiedy jest w
    ruchu tak jak motry i samochody?