  • 21. Data: 2006-11-05 23:00:11
    Temat: Re: pomóżcie rowerzystom
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    czonek wrote:
    > w związku z dyskusją rowerzystów na pl.rec.rowery w wątku "masa krytyczna w
    > Raciborzu pod Sąd" proszę szacownych prawników o zapoznanie z tematem i pomoc w
    > rozjasnieniu zawiłości problemu.
    >
    > Generalnie sprowadza się do pytania "czy Masa Krytyczna jest zgromadzeniem w
    > rozumieniu ustawy o zgromadzeniach"

    Myślę, że ciekawszym zagadnieniem będzie zachowanie grupy rowerzystów w
    obliczu prawa o ruchu drogowym. Taki przejazd zasadniczo pod względem
    stopnia zorganizowania niewiele się różni od przejazdu większej
    zmotoryzowanej rodziny (np.) z pogrzebu na stypę. Natomiast z
    przedstawionych linków nie wynika na czym polegało rzekome "tamowanie
    drogi publicznej" czy "stwarzanie zagrożenia dla siebie i innych".
    Strzelałbym naruszenie nakazu ruchu prawostronnego. Mylę się?

    P.S. Pozwalam sobie poprawić kłujący w oczy błąd w temacie.

    -------------------+
    -------------------+

  • 22. Data: 2006-11-07 18:09:34
    Temat: Re: pomórzcie rowerzystom
    Od: Pop Ivan <p...@g...pl>

    Są dwie wersje:

    1) Nie było to zgromadzenie
    Wtedy złamaliście przepis, który mówi, że rowerzyści w liczbie mnogiej
    stanowią kolumnę, ze maksymalna liczebność kolumny to 15( chyba) osób i że
    minimalna odległość miedzy kolumnami to ( chyba) 200 metrów.
    Oraz ten o ruchu prawostronnym tak, żeby nie utrudniać ruchu innym pojazdom

    2) Jednak było to zgromadzenie...

    --
    Pop Ivan

  • 23. Data: 2006-11-07 22:22:46
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Pop Ivan wrote:
    > Są dwie wersje:
    >
    > 1) Nie było to zgromadzenie
    > Wtedy złamaliście przepis, który mówi, że rowerzyści w liczbie mnogiej
    > stanowią kolumnę,

    Któryż to przepis tak mówi?

    -------------------+
    -------------------+

  • 24. Data: 2006-11-08 01:41:13
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Któryż to przepis tak mówi?

    Oj mówi, inna sprawa, że ja bym kwestionował to, czy duża ilość
    niezorganizowanych rowerzystów to już jest kolumna. Przecież można sobie
    wyobrazić, że jedzie w jednym miejscu wielu rowerzystów a wcale grupą nie
    są, lecz jedynie każdy indywidualnie wraca do domu. Np. zakończenie zmiany w
    jakimś zakładzie pracy. Bo przecież kilkaset samochodów jadących w korku, to
    też jeszcze nie jest, żaden np. konwój, czy kolumna. Tak samo przy
    rowerzystach nie należy domniemywać, że kilkaset obcych sobie osób, to jest
    jakaś grupa. Każdy może indywidualnie podjąć decyzję, że robię 100 kółeczek
    po rondzie i wracam do domu. Nie jego winą jest, że inni mieli podobny
    pomysł :)