  • 11. Data: 2006-11-05 20:11:10
    Temat: Re: pomórzcie rowerzystom
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > malo prawdopodobne ale spierac sie nie bede, w kazdym razie od dlugiego
    > czasu wszystkie masy maja obstawe policyjna, ktora zatrzymuje ruch na
    > rondach i skrzyzowaniach

    Trzeba chronic szaleńców przed kierowcami ...

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 12. Data: 2006-11-05 20:16:44
    Temat: Re: [OT]Re: pomórzcie rowerzystom
    Od: c...@p...onet.pl

    > Ja to rozumiem, tylko powiedz mi, dlaczego to ma sie odbywac przy pomocy
    > łamania przepisów?

    No właśnie. Zainicjowałem ten post na grupie pl.soc.prawo, ponieważ uważam, że
    tutaj szybciej i w sposób bardziej rzeczowy potoczy sie dyskusja zmierzająca do
    wyjaśnienia czy impreza w rodzaju Masa Krytyczna łamie czy też nie przepisy (na
    pl.rec.rowery dyskusja jest zbyt przesycona rowerowym szowinizmem no i zakres
    zainteresowań jakby mniej predysponował do orzekaniaw sprawie:) Ale widzę, że
    tu wszyscy z kolei kierowcy ;) i wyrok juz wydaliście.

    Więc zadam ptanie w inny sposób: Czy grupa rowerzystów (powyżej 15 osób z
    rowerami), która zebrała się w jednym czasie i razem przemierza wcześniej nie
    ustaloną trasę korzystając z dróg publicznych jest zgormadzeniem (manifestacją)
    w rozumieniu ustawy o zgromadzeniach i tym samym podlega zgłoszeniu czy tez
    nie. Do zebrania się rowerzystów doszło bez wyraźnego przywództwa czy
    organizatora, ale należy podkreślić że można wyłonić kogoś kto był swoistym
    prowodyrem, zaproponował odbycie akcji i jej termin, który został zakceptowany
    w drodze kosultacji "pantoflowych": telefony, internet, rozmowy znajomych po
    czym jedno ze stowarzyszeń rowiesiło w mieście plakaty firmując je własną
    nazwą. Własnie prezesowi tego stowarzyszenia postawiono zarzut oragnizacji
    nielegalnego zgromadzenia.

  • 13. Data: 2006-11-05 20:18:29
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@N...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Trzeba chronic szaleńców przed kierowcami ...

    przez grzecznosc nie zaprzecze :)

  • 14. Data: 2006-11-05 20:40:11
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    szerszen wrote:

    > malo prawdopodobne ale spierac sie nie bede, w kazdym razie od dlugiego
    > czasu wszystkie masy maja obstawe policyjna, ktora zatrzymuje ruch na
    > rondach i skrzyzowaniach

    ...boinaczje kierocy jak to maja w zwyczaju najchętniej rozjezdzaliby
    rowerzystów... co znam z wlasnego doswiadczenia :/

    --
    Erekcja mamuta ostatecznym dowodem
    prawdziwości teorii Inteligentnej Kreacji

  • 15. Data: 2006-11-05 20:40:32
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    c...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > nazwą. Własnie prezesowi tego stowarzyszenia postawiono zarzut oragnizacji

    Dla pełnego obrazu zacytuj treść tych plakatów.

    M.

  • 16. Data: 2006-11-05 20:56:26
    Od: "czonek" <c...@p...onet.pl>

    > Dla pełnego obrazu zacytuj treść tych plakatów.
    poniżej treśc plakatu:

    Raciborska MASA KRYTYCZNA - akcja rowerowa

    ROWERZYŚCI,MAMY PEŁNE PRAWO KORZYSTAĆ Z DRÓG !!! Raciborska MASA KRYTYCZNA już
    w sobotę 28.10.2006 o godz. 10:00 (zbiórka: plac przy barze "Klepka" obok
    Świńskiego Rynku)

    ROWERZYŚCI,
    MAMY PEŁNE PRAWO KORZYSTAĆ Z DRÓG !!!

    Niech o tym wiedzą kierowcy i lokalni politycy.
    Ci pierwsi niech nas dostrzegają i szanują.
    Ci drudzy niech wprowadzą spójną i skuteczną politykę rowerową
    (ścieżki, parkingi, zniesienie zakazu na drogach jednokierunkowych itp.)

    Akcja MASA KRYTYCZNA
    POKAŻMY, ILU NAS JEST W RACIBORZU!!
    WSZYSTKICH, KTÓRZY MAJĄ ROWER,
    ZAPRASZAMY NA WSPÓLNY PRZEJAZD:
    Zbiórka w sobotę 28.10.2006 o godz. 10:00
    plac przy barze "Klepka" obok Świńskiego Rynku

    (szczegóły na www.rowery.org.pl/masa.htm)

    Powiadom znajomych.
    Podaj dalej.

    akcję wspiera Stowarzyszenie ASK i Federacja Anarchistyczna w Raciborzu

    koniec plakatu
    oryginał na stronie: http://www.raciborz.com.pl/rac/
    index.php?akt=akt&sub=zap&amd=sa&artid=7773

  • 17. Data: 2006-11-05 20:57:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemyslaw Osmanski wrote:

    > Prosze zauwazyc, ze kierowcy tez woleliby, zeby rowerzysci mieli osobnie
    > wydzielone drogi/sciezki itp. Takie akcje bylyby podobne do tego, jakby
    > kierowcy na znak protestu przeciw zlym drogom zaczeli jezdzic chodnikami ;/

    Porównanie pasuje jak pięść do nosa - samochodem, podobnie jak rowerem,
    nie wolno jeździć chodnikami (no, w przypadku rowerów są wyjątki, ale na
    obszarze zabudowanym to przypadki pomijalne).

  • 18. Data: 2006-11-05 21:27:18
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    czonek napisał(a):

> [...]
    > ZAPRASZAMY NA WSPÓLNY PRZEJAZD:
    > Zbiórka w sobotę 28.10.2006 o godz. 10:00
    > plac przy barze "Klepka" obok Świńskiego Rynku

    No to mamy:

    Art. 1. ust. 2. Zgromadzeniem jest zgrupowanie co najmniej 15 osób,
    zwołane w celu wspólnych obrad lub w celu wspólnego wyrażenia stanowiska.

    Art. 6. ust. 1. Zgromadzenia organizowane na otwartej przestrzeni
    dostępnej dla nieokreślonych imiennie osób, zwane dalej "zgromadzeniami
    publicznymi", wymagają uprzedniego zawiadomienia organu gminy właściwego
    ze względu na miejsce zgromadzenia.

    Art. 10. ust. 1. Zgromadzenie publiczne powinno mieć przewodniczącego,
    który otwiera zgromadzenie, kieruje jego przebiegiem oraz zamyka
    zgromadzenie.
    ust. 2. Przewodniczcym jest organizator zgromadzenia, chyba że powierzy
    on swoje obowiązki innej osobie albo uczestnicy zgromadzenia za jego
    zgodą wybiorą innego przewodniczącego.

    i na koniec

    Art. 14. W Kodeksie wykroczeń w art. 52 § 1 otrzymuje brzmienie:
    "§ 1. Kto:
    [..]
    2) zwołuje zgromadzenie bez wymaganego zawiadomienia albo
    przewodniczy takiemu zgromadzeniu lub zgromadzeniu zakazanemu,
    [...]
    - podlega karze aresztu do dwóch tygodni, karze ograniczenia
    wolności do dwóch miesięcy albo karze grzywny."

    Czy to wszystko składa się w logiczny ciąg?

    M.

  • 19. Data: 2006-11-05 21:28:53
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    c...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > zainteresowań jakby mniej predysponował do orzekaniaw sprawie:) Ale widzę, że
    > tu wszyscy z kolei kierowcy ;) i wyrok juz wydaliście.

    ???
    Wlasnie nie, i dla tego zawsze będę tępił głupotę, przez która cierpi
    pozniej reszta rowerzystów.
    Co do zgromadzen nie bede sie wypowiadal, ale na moje oko, to jednak
    bylo zgromadzenie, poniewaz byly informacje o spotkaniu. Jesli by bylo
    to spotkanie przypadkowe, bez nawolywania na plakatach itp, to moze, ale
    bylo inaczej z tego co widze.

    Natomiast mi chodzilo o utrudnianie ruchu drogowego (pomijajac brednie
    na stronach o tym ze sie jest ruchem drogowym). Zauwaz, ze w kodeksie
    drogowym jest jasno okreslone jak i gdzie mozna jezdzic rowerem, grupa
    rowerow itp. A z tego co widac na zdjeciu, to 'rumakowania' sie
    zachcialo i jechali po ulicach jak bydlo wypuszczone z zagrody...
    A pozniej sie dziwic owej nienawisci dwustronnej (ba trojstronnej, bo
    piesi tez nie przepadaja za rowerzystami).
    Naprawianie swiata nalezy zaczac od siebie...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 20. Data: 2006-11-05 22:38:26
    Od: c...@p...onet.pl

    > No to mamy:
    (...)
    > Czy to wszystko składa się w logiczny ciąg?
    >
    > M.
    To sa konkrety.
    A czy mógłbym prosić Cię, abyś w wolnej chwili, zastanowił się nad takim
    zainicjowaniem i przeprowadzeniem (teoretycznie oczywiście) opisanej wcześniej
    akcji, aby nie narazic sie na ewentualne zarzuty na podstawie przytoczonych
    przez Ciebie przepisów.