    From: "SzerszeN" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: pomiary predkosci, mandaty, podstawa prawna
    Date: Wed, 05 Mar 2003 15:08:35 GMT

    witam

    mam nadzieje ze nie powtarzam juz jakiegos oklepanego tematu

    na pl.misc.samochody, rozwinela sie dyskusja o zatrzymywaniu przez policje
    za przekroczenie predkosci

    problem polega na sporze o:
    1. mozliwosc wystawienia mandatu, lub skierowania sprawy do sadu, za
    przekroczenie predkosci, ale kiedy policja nie dysponowala radarem tylko
    wskazaniem wlasnego licznika, ja uwazam ze policja nie ma prawa wystawic
    mandatu ani zaszkodzenia nam na podstawie licznika, do tego sa radary,
    niektorzy twierdza ze policja moze to zrobic, kto ma racje i jakie sa do
    tego przepisy

    2. papiery radaru, z tego co wiem to radar powinien miec swiadectwo
    homologacji oraz wazne badanie kontrolne potwierdzajace jego sprawnosc, i na
    wniosek zatrzymanego policjant musi okazac te papiery inaczej mozna odmowic
    przyjecia mandatu i policja nie ma prawa go wystawic, tu rowniez jesli ktos
    wie prosil bym o jakies podstawy prawne

    dzieki

    SzerszeN