  • 141. Data: 2024-05-28 20:40:36
    Temat: Re: policja pomaga
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Idąc tym tokiem rozumowania nigdy być nie umorzył nic, bo nigdy nie masz
    > pewności, czy jutro nie przyniesie nowego dowodu.

    Idąc twoim tokiem nigdy nie podjąłbyś żadnej czynności.

    Próbujesz zastosować logikę, że nie ma prostokątów, bo niektóre z
    prostokątów mogą być kwadratami.

    > Sprawdzam, czy nie odholowano (jest baza).

    Czyli jednak podejejmujesz czynności - co kończy dowód.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 142. Data: 2024-05-28 21:10:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > To czy miał czy nie miał zamiaru niekoniecznie da się ocenić na
    > podstawie samego złoszenia. Ktoś zaczyna oszukiwać, oszukał tak 50 osób
    > w róznych miejscach Polski. Żadna z tych osób nie wie o innych. Podług
    > powyższego wszyscy są odprawiani z kwitkiem bo to sprawa cywilna. Tzn.,
    > że system nie działa. Więc MZ tak się nie da argumentować.

    Ale ten system tak działa właśnie. Jak to są zakupy przez przykładowo
    ALLEGRO, to będzie wiadomo. Ale jak to są oszustwa na FaceBook, to o ile
    ludzie nei zaczną się porozumiewać miedzy sobą, to tak się to skończy.

    > Oczywiście, ze nie. Profesjonalizm dla mnie, oznaczałby w tym wypadku,
    > że policjant przynajmniej spróbuje zweryfikować gdzie lezy problem.

    Jak? Pytając sprzedającego? Powie, że miał zamiar wysłać. Co więcej,
    będzie wiedział którzy kupujący są ty mi "pieniącymi" się i odeśle im
    pieniądze. Zostaną mu pieniądze od tych, którzy nic nie zrobią.

    > Czyli działasz w oparciu o swoje wczesniejsze doświadcznie. Gdzie się da
    > to weryfikujesz. Pytanie, którędy przebiega ta granica, bo MZ co innego
    > przykład, który podałem wczesniej (wieloletni kontrachent z nieopłaconą
    > fakturą), a co innego ktoś kto sprzedał cos na allegro, nie wysłał, nie
    > ma z nim kontaktu, a np. widac, że dalej prowadzi biznes.

    Co innego. Ale czy oszustwo? Przy czym ja nie twierdzę, ze nie można by
    zrobić przepisu karnego "Kto nie wysyła zamówionego przez ALLEGRO towaru
    ...", ale chwilowo takiego nie ma.

    W praktyce po prostu trzeba uważać, a nie liczyć na to, że Policja
    będzie odzyskiwać Twoje pieniądze. Jakby ludzie nie korzystali z
    "okazji", albo nie kupowali na portalach społecznościowych, to po prostu
    było by mniej oszustw. Albo kupując tam trzeba akceptować ryzyko.

    > Np. (1) "czynu nie popełniono albo brak jest danych dostatecznie
    > uzasadniających podejrzenie jego popełnienia;"
    > Tyle, że raz, ocena jest tu dość subiektywna, dwa, zebranie takich
    > danych może nie być w gesti osoby zgłaszającej, a jest możliwe np.
    > przez policję.

    Ale jakie dane chcesz zbierać? Centralny rejestr niewysyłających paczek
    i jak z prawem jazdy po przekroczeniu 21 ścigamy karnie? To już są formy
    gromadzące takich kontrahentów, tylko muszą się reklamować, bo nie są w
    stanie się z tego utrzymać z tego powodu, że nikt w te rejestry już
    chyba nie wierzy.

    > Nie sądzę aby to była jakakolwiek rzeczywista przeszkoda. Postepowanie
    > da się z pewnością wznowić, inaczej byłby to absurd na miarę
    > zbrodni/przestepstwa doskonałego.

    Da się. Są tzw. nadzwyczajne" sposoby. Ale muszą te nowe informacje być.
    To nie może być tak, że on NADAL nie wysłał towaru.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 143. Data: 2024-05-28 22:04:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak? Pytając sprzedającego? Powie, że miał zamiar wysłać. Co więcej,
    > będzie wiedział którzy kupujący są ty mi "pieniącymi" się i odeśle im
    > pieniądze. Zostaną mu pieniądze od tych, którzy nic nie zrobią.

    A chwile temu twierdziłeś, że zgłaszający będzie stratny jak pdejmiecie
    działania:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 144. Data: 2024-05-28 22:12:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.05.2024 o 17:27, Shrek pisze:

    > Jeszcze raz - skąd głupawe założenie Roberta że jak oszukał jedną osobę
    > to nie jest to oszustwo? Zresztą często wystarczy rzucić okiem na profil
    > na portalu i widać że wcale nie jedną.

    Ja nigdzie nie pisałem, że jak oszukał jedną osobę, to nie jest to
    oszustwo. To jest tak absurdalne stanowisko, że nie wiem, skąd coś
    takiego wymyśliłeś. Ja cały czas twierdzę, że niewysłanie jednej osobie
    towaru nie jest dowodem tego, że doszło do oszustwa. Nie jest, bo
    oszustwo polega na tym, że w chwili zawarcia umowy oszust wie, że się z
    niej nie wywiążę, albo przynajmniej się na to godzi. I trzeba mieć jakiś
    pomysł, poszlakę, by to wykazać. No i faktycznie taką poszlaką może być
    wielu pokrzywdzonych, ale również sytuacja, gdy podane przez
    sprzedającego dane są fałszywe, albo gdy można stwierdzić jakieś inne
    oznaki wprowadzania w błąd.

    To, co Ty proponujesz, to wnioskowanie, że skoro ostatniego napadu na
    bank dokonano przy użyciu niebieskiego samochodu, to wszystkie
    niebieskie samochody są podejrzane i należy w odniesieniu do każdego
    jadącego niebieskiego samochodu zbadać, czy nie ma zamiaru dokonać
    napadu na bank. Co więcej, protestujących atakujesz brakiem dowodu na
    to, ze ten konkretny niebieski samochód nie uczestniczy w napadzie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 145. Data: 2024-05-28 22:14:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.05.2024 o 20:40, Shrek pisze:
    > Czyli jednak podejejmujesz czynności - co kończy dowód.

    Ale jak się okaże, że odholowano, to nie przyjmuję zawiadomienia, bo po
    co. Nie ogarniasz tej analogii?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 146. Data: 2024-05-28 22:21:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.05.2024 o 22:04, Shrek pisze:
    > A chwile temu twierdziłeś, że zgłaszający będzie stratny jak pdejmiecie
    > działania:P

    To, ze nie rozumiesz słowa pisanego, to ja już na to nic nie poradzę.
    Spróbuj ogarnąć, że owa "stratność" wynika z tego, że on myśli, ze
    Policja coś robi, a Policja nie ma podstaw, by cokolwiek robić, więc po
    prostu go po dwóch miesiącach poinformuje o tym doniosłym ustaleniu.
    Przy czym już w chwili złożenia zawiadomienia widać, że nie ma co robić.
    I tu jest podnoszony przeze mnie problem.

    Jeszcze raz - ale ostatni. Niewywiązanie się z umowy rodzi skutki
    opisane w kodeksie cywilnym. Jest kilka możliwości, ale żadnej z nich
    Policja nie realizuje. Możesz domagać się realizacji umowy, albo wypłaty
    odszkodowania. Pewnie jeszcze kilka innych możliwości istnieje, ale
    nadal tam nigdzie nie ma roli Policji.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 147. Data: 2024-05-28 22:22:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale jak się okaże, że odholowano, to nie przyjmuję zawiadomienia, bo po
    > co. Nie ogarniasz tej analogii?

    Czyki jednak podjęłeś czynności i wykluczyłeś przestępswo. W przypadku
    oszustwa nie podjąłeś żadnych i niczego nie wykluczyłeś.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 148. Data: 2024-05-28 22:26:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja nigdzie nie pisałem, że jak oszukał jedną osobę, to nie jest to
    > oszustwo.

    Jak nie jak tak. Wielokrotnie pisałeś że w przypadku pojedynczego
    oszustwa spuszczasz klienta na drzewo, bo nie ma przesłanek że to oszustwo.

    > To jest tak absurdalne stanowisko, że nie wiem, skąd coś
    > takiego wymyśliłeś.

    Ale to twoja teza:P

    > Ja cały czas twierdzę, że niewysłanie jednej osobie
    > towaru nie jest dowodem tego, że doszło do oszustwa.

    Podobnie zresztą jak wielu, ale nie o to chodzi. Koleś zgłasza
    _podejrzenie_ popełnienia oszustwa, a ty twierdzisz, że nie dostarczył
    ci dowodów.

    > No i faktycznie taką poszlaką może być
    > wielu pokrzywdzonych, ale również sytuacja, gdy podane przez
    > sprzedającego dane są fałszywe, albo gdy można stwierdzić jakieś inne
    > oznaki wprowadzania w błąd.

    To że nie wysłał towaru i nie odpowiedział wiarygodnie czemu _jest_ taką
    przesłanką.

> [...]
    > niebieskie samochody są podejrzane i należy w odniesieniu do każdego
    > jadącego niebieskiego samochodu zbadać, czy nie ma zamiaru dokonać

    To co ty proponujesz, to to że skoro dokonano napadu niebieskim
    samochodem znaczy że nie ma podstaw do tezy że dokonano napadu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 149. Data: 2024-05-28 22:29:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > Policja coś robi, a Policja nie ma podstaw, by cokolwiek robić, więc po
    > prostu go po dwóch miesiącach poinformuje o tym doniosłym ustaleniu.

    A ty twierdzisz, że ni nie robi i jak tylko oszzust dowie się że policja
    nic nie robi to zwróci kasę:P

    > Jeszcze raz - ale ostatni. Niewywiązanie się z umowy rodzi skutki
    > opisane w kodeksie cywilnym.

    To że coś rodzi skutki opisane w kodeksie cywilnym nie neguje skutkow z KK.

> [...]
    > Policja nie realizuje. Możesz domagać się realizacji umowy, albo wypłaty
    > odszkodowania. Pewnie jeszcze kilka innych możliwości istnieje, ale

    Problem w tym że jak najbardziej jest - albo co najmniej może być.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 150. Data: 2024-05-29 02:02:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-28, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > Jasne. Nie byłeś tam od ćwierć wieku, ale to mi się coś uroiło...
    >
    > https://www.czas-wakacji.pl/dlaczego-we-francji-nie-
    chca-mowic-po-angielsku/

    > "Dlatego też, gdy Francuzi słyszą, że ktoś mówi po angielsku, często
    > reagują z niechęcią. Nie chodzi tu o to, że nie rozumieją języka, ale o
    > to, że uważają, że mówienie po angielsku jest nieodpowiednie w
    > kontekście francuskiej kultury i tradycji."
    >
    > https://wszystko-co-francuskie.blogspot.com/2013/12/
    wszystko-co-angielskie-czyli-czego.html

    > "Francuz, który zna angielski, ale nie będzie go używał, bo po pierwsze
    > skoro przyjechałeś/aś do Francji mów po francusku, a po drugie bo jest
    > Francuzem.
    > Występowanie: bardzo częste"
    >
    > https://www.pb.pl/19-gaf-ktore-mozesz-popelnic-za-gr
    anica-1192186

    > "Francja: odwiedzając kraj nad Sekwaną, staraj się nie rozmawiać po
    > angielsku. To nie znaczy, że jego mieszkańcy uważają ten język za
    > gorszy. Raczej uważają, że za mało go znają."
    >
    > https://www.peregrynacje.pl/blog/francja-nas-nie-lub
    i/

    > "Początkowo sądziłem, iż owa arogancja bierze się z przekonania, że
    > przecież każdy mówi po francusku i jeśli ty nie mówisz, to znaczy żeś
    > kiep. Później jednak zacząłem odnosić wrażenie, że to maska zakrywająca
    > brak pewności siebie.
    > (...)Aktualizacja: Znajomy mieszkający od lat we Francji, który zdążył
    > dobrze poznać Francuzów, twierdzi, że to jednak po prostu arogancja. Toć
    > oni ciągle sądzą, że są pępkiem świata..."

    Pierwszy zauważył to kolega Mieczysław. - "Zajebiste", wyszeptał zza
    moich pleców. Musiał stać za mną już dłuższą chwilę gdy czytałem post
    Piotra. Niespodziewanie ryknął, aż podskoczyłem: - "Grażyna, choć coś ci
    pokażę". Ale Barbara była pierwsza. Ta wścibska kobieta spod Świnoujścia
    zawsze wtykała nos w nieswoje sprawy lubując sie przy tym w złosliwych
    komentarzach. Tu jednak stała już dłuższą chwilę w zupełnym milczeniu.
    Tylko jej pogłebiony i szybki oddech wskazywał na emocje, które nią
    targały. "Nigdy nie widziałam tak dobrze dobranych cytatów", wydyszała w
    końcu. Faktycznie, i księgowa Julia, i konserwator Ryszard, nawet
    kierownik działu Jerzy Drózd, który w międzyczasie dołączył do sporego
    już zgromadzenia, wydawali się porazeni kunsztem i formą prezentacji
    referencyjnych materiałów. Jedynie sprzątacz Tadeusz, po krótkim
    zerknieciu na posta, stał teraz na uboczu nerwowo obracając w ręku wciąż
    wilgotny mop Viledy. Był to prosty człowiek z ludu, o nieskazitelnym
    charakterze i silnych morlanych wartosciach, gdzie pragmatyz i prawda
    dnia codziennego zawsze brały górę nad wyszukaną formą miedzyludzkich
    interakcji. "Tylko po chuj to wszystko", zapytał trafiając w wypełnioną
    wzdychaniami przestrzeń.

    Bronisz tezy której nikt ani nie atakuje ani nie kontestuje. Każdy, kto
    choć raz był we Francji i wchodził tam w interakcje z tubulcami, wie że
    tak się Francuzi właśnie zachowują. Tak się zachowywali ćwierć wieku
    temu. Tak się zachowują też obecnie (nie mam tu cienia watpliwości -
    zresztą bywałem i w międzyczasie, ale miałem wtedy w dupie bycie dla
    nich przesadnie miłym), tak się pewnie zachowywali i 50 lat temu. To nie
    jest punktem spornym tej dyskusji. Co jest, to czy podejście, o którym
    wcześniej napisałem, a które sugerujesz że stosowałeś (bo to oczywista
    oczywistość), obecnie działa. Spodziewam się że tak, więc tym razem
    napiszę wprost:

    - moze widac, że jesteś na nich wkurwiony bo Cię zlali
    - może jednak nie stosujesz odpowiedniej formy, która ma ich przekonac,
    ze szanujesz ich język i kulture.
    - moze mówisz to z koszmarnym akcentem
    - może zwyczajnie nie jesteś w tych interakcjach przekonywujący

    --
    Marcin