  • 1. Data: 2008-06-25 18:46:51
    Temat: podrobki kart na Allegro.
    Od: "Fantom" <szczukot@antyspam@poczta.onet.pl>

    Witam
    Kupilem wlasnie karte Sony MS Pro Duo 2 GB na Allegro. W usmie nie patrzalem
    co biore, pisze ze oryginal, blister i wogole. Wlasnie przychodzi do mnie, i
    jakos mi tak za szybko nie chodzi. Wchodze na google a tam sie okazuje ze 99
    % tych kart na allegro to jawne podroby. Kilka cech je odroznia (miedz
    innymi predkosc) i nikt sie tym nie przejmuje. W komentarzach dla
    sprzedajacyhc poznajdywalem nawet negatywy, ze to podroby. Tez tak zrobie i
    odesle na koszt nadawcy z zadaniem zwrotu kasy.
    Ale mam inne pytanko - czy moge:
    - wystawic negatywa
    - zglosci sprawe do Allegro
    - po jakims czasie isc na policje i zglosic, ze Allegro w sumie robi za
    oszusta ?
    Przeciez znaja temat. Praktycznie kazda karta jest lewa. Mieli nie jedno
    zgloszenie. Czy moge tak zrobic i sprawa pojdzie dalej czy policja od razu
    zawiesi postepowanie ? Wiadomo, ze moje zgloszenie (jak wiele poprzednich od
    innych zadnego skutku nie dadza). Czy nie podchodzi to nawet pod swiadome
    paserstwo itp ?

    Fantom

  • 2. Data: 2008-06-25 19:05:54
    Temat: Re: podrobki kart na Allegro.
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Fantom napisał(a):

    > Kupilem wlasnie karte Sony MS Pro Duo 2 GB na Allegro. W usmie nie patrzalem
    > co biore, pisze ze oryginal, blister i wogole.

    Poszkodowanym jest Sony i to ta firma powinna zlozyc odpowiednie
    zawiadomienie. Skoro tego nie robi to byc moze chodzi tu o cos innego.

    A Ty, coz, powinienes czytac komentarze przed zakupem a nie pozniej.

    j.

  • 3. Data: 2008-06-25 20:09:06
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 25 czerwiec 2008 20:46
    (autor Fantom
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g3u3tj$h8g$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > - po jakims czasie isc na policje i zglosic, ze Allegro w sumie robi za
    > oszusta ?
    > Przeciez znaja temat.

    Ale Allegro to właściciel targowiska, który wynajmuje tylko plac pod stolik.
    Więc akurat chyba nie ich wina, jak mają testować legalność każdego towaru?

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2008-06-25 20:29:17
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Fantom" <

    > . Tez tak zrobie i odesle na koszt nadawcy z zadaniem zwrotu kasy.

    odeślij,
    pozbędziesz się dowodu,
    a przy okazji gopstek cię oskarży że wysłał ci dobr a ty mu podróbę odsyłasz

    macso

  • 5. Data: 2008-06-26 06:05:56
    Od: "Fantom" <szczukot@antyspam@poczta.onet.pl>

    > Poszkodowanym jest Sony i to ta firma powinna zlozyc odpowiednie
    > zawiadomienie. Skoro tego nie robi to byc moze chodzi tu o cos innego.

    I co z tego ? Jak widzisz, ze koggos zabili to nie zgalszasz bo on jest
    poszkodowany ?

    > A Ty, coz, powinienes czytac komentarze przed zakupem a nie pozniej.

    Akurat ta osoba nie miala tych komentarzy. Ale wszyscy sprzedaja dokladnie
    to samo.

    Fantom

  • 6. Data: 2008-06-26 06:06:37
    Od: "Fantom" <szczukot@antyspam@poczta.onet.pl>

    > Ale Allegro to właściciel targowiska, który wynajmuje tylko plac pod
    > stolik.
    > Więc akurat chyba nie ich wina, jak mają testować legalność każdego
    > towaru?

    Ale jak idziesz do wlasciciela targowiska i mowisz : na tamtym stoisku
    sprzedaja kradzione czesci - to on moze to miec gdzies ?

    Fantom

  • 7. Data: 2008-06-26 06:07:33
    Od: "Fantom" <szczukot@antyspam@poczta.onet.pl>

    > odeślij,
    > pozbędziesz się dowodu,
    > a przy okazji gopstek cię oskarży że wysłał ci dobr a ty mu podróbę
    > odsyłasz

    Pytanie czy mi ten dowod wogole jest porzebny ? Czy jest sens wogole sie w
    to bawic (dla sportu i honoru).

    Fantom

  • 8. Data: 2008-06-26 06:11:06
    Od: qwerty <q...@p...fm>

    Fantom pisze:
    > Pytanie czy mi ten dowod wogole jest porzebny ? Czy jest sens wogole sie w
    > to bawic (dla sportu i honoru).

    To niech dalej handluje podróbami? Allegro to wielki bazar kradzionymi i
    podrobionymi towarami. Prędzej kupi się coś oryginalnego na rynku.

  • 9. Data: 2008-06-26 06:18:51
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Tristan napisał(a) :
    > Ale Allegro to właściciel targowiska, który wynajmuje tylko plac pod stolik.
    > Więc akurat chyba nie ich wina, jak mają testować legalność każdego towaru?

    Ale w cywilizowanych krajach takie Allegro _jest_ paserem. Np. w
    tym miesiącu ebay został ukarany karą 20 000 euro za umożliwienie
    sprzedaży podróbek znanych firm. Kolejne firmy zapowiadają
    roszczenia.
    http://wiadomosci.onet.pl/1762691,10,1,1,,item.html

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 10. Data: 2008-06-26 06:52:15
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Fantom napisał(a):

    > I co z tego ? Jak widzisz, ze koggos zabili to nie zgalszasz bo on jest
    > poszkodowany ?

    Nie widzę związku. Czym innym jest oglądanie jak ktoś kogoś zabija a
    czym innym zakup karty pamięci i ocena jej, hmm, legalności oznakowania
    znakiem towarowym na podstawie tego co można przeczytac na różnych
    forach. Mam tu na myśli to, że tylko właściciel znaku lub ktoś
    upoważniony przez właściciela znaku może ocenić czy doszło tu do
    naruszenia oznakowania tym znakiem takiego produktu. Co za tym idzie,
    jeżeli nabrałeś podejżeń, że ktoś naruszył interes firmy Sony to
    powinieneś skontaktować się firmą Sony.

    > Akurat ta osoba nie miala tych komentarzy. Ale wszyscy sprzedaja dokladnie
    > to samo.

    Akurat pisałeś ogólnie więc i odpowiedziałem akurat ogólnie. Żeby ocenić
    co sprzedają wszycy musiałbyś kupić u wszystkich. W przeciwnym razie
    możesz jedynie to podejżewać. I nie bardzo masz jak to ocenić o ile nie
    jesteś właścicielem znaku towarowgo, którego prawa naruszono.

    Swoją drogą, dziwi mnie ta sprawa bardzo bo przecież upoważniony
    przez Sony specjalista-prawnik mógłby kupować u każdego sprzedawcy taką
    kartę a potem puszczać go w przysłowiowych skarpetkach, zarabiając przy
    tym i dla Sony, i dla siebie. I w kilka miesięcy karty-podróbki zniknęły
    by z Allegro... Skoro tego nie robią być może nie chodzi tu o podróbki
    tylko o karty produkowane na inny rynek.

    j.