  • 571. Data: 2022-11-02 06:23:34
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W którym momencie nastąpi katastrofa, albo, co nazwiemy katastrofą?
    > Jeśli np. budynek się rozpadnie, to wiadomo, ale jeśli tylko pogrąży i
    > przechyli?

    To nie bo ani gwałtowne ani zniszczenie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 572. Data: 2022-11-02 07:50:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Nov 2022 06:23:34 +0100, Shrek wrote:

    > To nie bo ani gwałtowne ani zniszczenie;)

    Sa przyklady, gdy przechylil sie o 90 stopni.

    Od ilu stopni jest "katastrofa" ?

    J.

  • 573. Data: 2022-11-02 07:54:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Nov 2022 06:15:29 +0100, Shrek wrote:

    > Oni i tak muszą latać.

    > Sądzę, że normalne z OC/funduszu gwarancyjnego.

    Zaraz zaraz - jak uciekajacy uszkodzil radiowozy, to oczywiscie sie
    nalezy.
    Ale jak policjanci sami uszkodzili radiowozy, np na okolicznych
    drzewach i latarniach?

    Albo po amerykansku - to oni uderzali w uciekajacy samochod?

    Robercie - jak to w polskich przepisach - wolno tak uderzac?

    J.

  • 574. Data: 2022-11-02 07:56:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 01 Nov 2022 23:05:56 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > No to może się niepotrzebnie zastanawiam, ale jak widzę, że poderwano 2
    > myśiwce to od razu widzę też XX,XXX USD kosztóoe.

    Niby masz racje, ale po to one są.
    Biorąc pod uwage calosc kosztow ... ot, piloci mieli cwiczenia innego
    rodzaju.

> [...]
    > radiowozy, to można go obciązyć za takie szkody? Nie wiem, czy już o to
    > wcześniej nie pytałem, ale jest znowu okazja, to pytam.

    Ale za przyjazd do wypadku policja oplaty nie pobiera, nie liczac
    mandatu :-)

    J.

  • 575. Data: 2022-11-02 07:58:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Nov 2022 11:57:08 +0100, Kviat wrote:

    > Będzie zagrożony katastrofą budowlaną.

    > To jak już nastąpi katastrofa budowlana, to wtedy przyczyną katastrofy
    > budowlanej będzie upłynnienie gruntów.

    No ale kiedy sie liczy katastrofa - jak sie zapadnie o metr, czy po
    dach? :-)

    J.

  • 576. Data: 2022-11-02 08:22:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Nov 2022 11:43:57 +0100, Kviat wrote:

    > Budujesz hale magazynowe na milicyjnych strzelnicach?
    > Już to widzę, jak bierzesz z tabelki i budujesz.
    > LOL

    Zaraz zaraz ... powiedzcie mi - sporo polskich firm zyje z
    "konstrukcji stalowych" ... robia jakies "katalogowe słupy",
    czy zgodnie z projektem budowlanym, czy cos innego robią niz typowe
    hale?

    Bo owszem, jest tez paru producentow wyspecjalizowanych w halach,
    maja swoje "moduły", przeliczone wczesniej.

    > Już widzę, jak taki producent hal modułowych daje ci tabelkę i mówi "pan
    > se wybierze i jutro postawi"
    > LOL

    pomijajac polskie przepisy, ze projekt musi byc, i cała papierologia,
    i w 3 miesiace to nie wiem czy sie uda zaczac budowe,
    to nie wyglada wlasnie jakos tak?
    Pan poda szerokosc, wysokosc ... nasz modul M02, jaką dlugosc pan
    sobie życzy - cena xxx, dzisiaj mozemy podpisac umowe, projekt za
    tydzien?

    A jakby tak nie hala, tylko wiata?
    nie zwiazana z gruntem, wymiary np 20x50x8m ?
    Mozna na jutro?
    Bo betonowy plac klient juz ma, ciekawe czy potrzebowal zezwolenia i
    projektu ..

    Tylko chyba przydaloby sie jakies zwiazanie podpor na dole,
    przeszkadzaloby potem w uzywaniu hali, tzn wiaty.

    Jestem natomiast pod wrazeniem kwiaciarni we wroclawiu na pl. Solnym,
    https://lumalu.flog.pl/wpis/9450828/plac-solny-we-wr
    ocku#w

    niby taka wiata/budka, bodajze w gotowych profili zrobione,
    ale dach poszerzony, i najwyrazniej ktos policzyl, bo opady sniegu
    wytrzymują.

    J.

  • 577. Data: 2022-11-02 08:36:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Oct 2022 23:55:00 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Brzmi jak jakaś monstrualna bzdura. Precyzyjnie wypalić ma ten silnik na
    > skrzydle nie uszkadzając nic innego?

    Jak cel stabilnie leci, to i przechwytujący moze sie precyzyjnie
    ustawic. Patrz np tankowanie w powietrzu.

    > A taki silnik to przecież może tony
    > wody wciągać

    Czy takie tony ...

    > a tu na wysokim pułapie pewne wariacje w stężeniu tlenu
    > mają mu zaszkodzić?

    Bez tlenu, to silnik nie popracuje.

    > Silnik nie tak łatwo MZ ubić. Za to dużo łatwiej
    > uszkodzić kompozytowe skrzydło pełne paliwa.

    To bylo w czasach skrzydel aluminiowych :-)

    J.

  • 578. Data: 2022-11-02 08:40:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Oct 2022 23:45:56 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Wychodzi, że coś zwykle jednak zobaczą. Przy tym prywatnym odrzutowcu,
    > który linkowałem, np. zobaczyli, że wszystkie szyby są mocno
    > zaszronione.

    Czyli niewiele zobaczyli.

    > Przy Helios, widzieli kogoś w kokpicie, kto próbował się z
    > nimi zdaje się komunikować.

    Przynajmniej tak to wyglądało w/g nich.

    J.

  • 579. Data: 2022-11-02 08:49:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Oct 2022 22:09:10 +0100, Shrek wrote:

    > Znaczy twierdzisz, że posiadając informację, że informacja o bombie jest
    > wysoce prawdopodobna nie przekazaliby jej kapitanowi, żeby wygrać głupie
    > zawody kto będzie górą w podstawianiu bądź nie schodów i w efekcie
    > zabili 200 osób? Grubo się tam bawicie w służbach:P

    Zaraz zaraz - bo o czym innym mowa. Kapitan uruchomi slide'y, to jego
    problem. Bo to pewnie koszt i czas. Zaplaci byc moze ubezpieczyciel,
    i pretensji miec nie moze do sluzb, o niesprawdzone informacje.

    Ale podstawic schodki do samolotu, ktory w kazdej chwili moze
    wybuchnac ... kolejne ryzyko. No i czas - a trzeba bylo ewakuowac
    szybko :-)

    A nasze sluzby ... no coz, na razie mieli do czynienia z "glupimi
    kawałami".

    > Operator schodów ma statystycznie większą szansę zginąć przy samolocie,
    > o którym nie ostrzegano o ładunku.

    No ale jednak ostrzegano - czyli "prawdopodobnie wybuchnie".

    J.

  • 580. Data: 2022-11-02 08:54:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Oct 2022 20:08:01 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Mamy 10 saperów i informację o 1.000 bomb. Co robimy?> Zakładamy, ze
    > jeden saper może szukać jednej bomby. Zdroworozsądkowo wysyłamy
    > policjantów, by popatrzyli w 1000 miejsce, bo tylu ich mamy. Jak znajdą
    > coś podejrzanego, to wyślemy śmigłowcem saperów w to miejsce.

    Ale w jakim sensie "lawinowa informacja"?

    Ktos ostrzegl, ze w McDonaldzie bomba wybuchnie o 12, i nie powiedzia
    w ktorym?

    > Czy ktoś zginął? Został ranny? Nie. No to sobie poradzili.

    No wlasnie. Najlepiej jak mogli, ot, zmarnowali ludziom godzine.

    J.