  • 371. Data: 2022-10-25 04:21:29
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-10-24, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Niewątpliwie pierwszej klasy - skoro piszą, że jest uznawany za
    > "kontowersyjnego".

    Kontrowersyjny, to niekoniecznie bez podstaw merytorycznych oceny. Choć
    w takich sprawach raczej takie stwierdzenie niepokoi.

    > O nie, nie. Porównuje zjawisko polegające na tym, ze ktoś weźmie amfę i
    > tydzień póżniej się od tego przekręci. To nie zdarza się często (jeśli w
    > ogóle). Zjawisko o którym ty piszesz, że kulsony zabiły kogoś w kiblu

    Trochę pominąłes: Że ktoś weźmie amfę bo czym banda debili go poddusi i
    porazi wielokrotnie taserem.

    > tydzień po zarzyciu amfy jest takie samo co do zasady jak że zabyły
    > kogoś chorego na serce (a chorych na serce to wolno zabijać?), pijanego
    > czy kogoś kto nie umył zębów. Nie udowodniono ani nawet nie

    O, to jest już jakiś argument.

    > uprawdopodobniono w żaden sposób, że śladowe ilości amfy miały
    > jakikolwiek wpływ na zdarzenie, a już napewno że były jego przyczyną.

    A tego to ja już nie wiem. Z tym, że nadal pozostaje pytanie, skoro go
    rażone i zmiażdzono krtań, to dlaczego nie stwierdzono, że zmarł np. w
    wyniku tego ostatniego?

    > Strzelam kolesiowi w głowę i mówię, że zdarzają się przypadki, że ktoś
    > jednak przeżyje - ba był we francji urzędnik co nie miał połowy muzgu i
    > nawet w pracy nikt nie zauważył różnicy. Więc da się przeżyć i żyć. No i
    > zawsze istnieje niezerwoe prawdopodobieństwo że miał DE. Umorzonko:P

    No widzisz, sam zacząłeś dostrzegać kontrowersje :) Ale jak mu urwało
    głowę zupełnie to też znasz takie przypadki, że przeżył, nie będąc np.
    takim kogutem?

    --
    Marcin

  • 372. Data: 2022-10-25 04:24:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-10-24, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > To ten reprezentował pewną awangardę, gdzie śmierć przez uduszenie nie
    > jest jednoznacznie związana z faktem duszenia:P

    Ten od Stachowiaka? Nie musi być związana. Co należy wykazać, że
    duszenie spowodowało śmierć. Jakby zmiażdzenie krtani w sposób
    bezwzględny zablokowało drogi oddechowe, to pewnie by tak stwierdzono.

    --
    Marcin

  • 373. Data: 2022-10-25 06:23:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-10-24, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Sądzę, że tam haki działają na zginanie. Tylko to nie jest połączenie
    > śrubowe.

    Mówiłeś o ścinaniu śrub a nie o typie połączenia. Na zginanie, to jak
    szafka wisi na końcu, a jak przy ścianie to raczej ścinanie.

    Nb. z tym zawaleniem hali to znasz jakieś szczegóły nt. tych sciętych
    śrub? Nadal nie do końca rozumiem dlaczego o nich wspomniałeś co
    zainicjowało tą dość bezsensowną dyskusję. Jeśli nie sugerujesz błędu
    projektowego, to nadal mogły zostać ścięte z n-różnych powodów - np. jak
    napisałeś gdzieindziej, coś najpierw puściło, a potem resta poleciała bo
    już nie dała rady.

    --
    Marcin

  • 374. Data: 2022-10-25 06:25:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dlatego nie widzę większego sensu w dywagacjach do czego w zasadzie
    > slużą śruby bo scenariusze są różne.

    Jest o tyle sens, że robert twierdzi, że w dobrze zaprojektowanej
    konstrukcji śruby nie działają na ściananie - tymczasem działają. Jak
    zwykle gdy zszedł do konkretnego przykładu to okazuje się że ma rację
    sasisna.

    > Jak to połęczenie zakładkowe będzie
    > odpowiednio mocno dociągnięte, to będą pracować głównie na rozciąganie.

    To wtedy będzie sprężone. Nie wszystkie są sprężone, nie we wszystkich
    sprężonych siły tarcia robią główną robotę.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 375. Data: 2022-10-25 06:27:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Konstrukcje budowale oblicza się na odporność ogniową - m. in. Czy to
    > Twoim zdaniem oznacza, ze są przeznaczone do podpalania?

    O jest nowa odnoga wątku:P To jak z tym ścinanie - pracują na ścinanie
    (projektowo) czy to błąd? Jeśli błąd to czemu jest opisany w skrypcie?
    Moment strzału to moment w którym pada strzała, czy decyzji o oddaniu
    strzału - co w szczególności porowadzi do tego że może wystąpić moment
    strzału bez samego strzału;) Jak daleko zabrniesz w absurdy, żeby się
    nie przyznać że się nieprecyzyjnie wyraziłeś?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 376. Data: 2022-10-25 06:29:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Postaram się sobie to wyobrazić zaraz  po tym, jak ogarniesz, ze siła
    > tarcia nie zależy od powierzchni, tylko od nacisku.

    W idealnie okrągłej sali podstawówki.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 377. Data: 2022-10-25 06:33:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-10-24, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Równie dziwne, jak to, co miałoby kierować policjantem strzelającym do
    > świadka.

    No tak, ale, wyjęcie broni, żeby postraszyć to już aż tak dziwne się nie
    wydaje.

    --
    Marcin

  • 378. Data: 2022-10-25 06:34:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ten od Stachowiaka? Nie musi być związana.

    Ten sam - od stachowiaka, od kutna, od konina. I od komisji
    macierewicza. Pszypadeg? Nie sondze. :P

    > Co należy wykazać, że
    > duszenie spowodowało śmierć. Jakby zmiażdzenie krtani w sposób
    > bezwzględny zablokowało drogi oddechowe, to pewnie by tak stwierdzono.

    Jak już pisałem - rzeczywiście są znane postrzały w głowę, gdzie ofiara
    przeżyła. To co można strzelać w głowę i umorzonko, bo ktoś przeżył?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 379. Data: 2022-10-25 06:47:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Kontrowersyjny, to niekoniecznie bez podstaw merytorycznych oceny. Choć
    > w takich sprawach raczej takie stwierdzenie niepokoi.

    Zwłaszcza jak okazuje się że ogniwem łączącym wszystkie głośne sprawy
    spowodowania śmierci z udziałem kulsonów był właśnie ten konkretny
    biegły - prawda?

    > Trochę pominąłes: Że ktoś weźmie amfę bo czym banda debili go poddusi i
    > porazi wielokrotnie taserem.

    Tydzień temu - równie dobrze mógł tydzień temu zjeść obiad, wypić piwo i
    jechać wrocławskim tramwajem, po czym banda debili go poddusi i porazi
    wielokrotnie taserem. Śladowe ilości amfy są bez znaczenia - nie ma
    statystycznie żadnego potwierdzenia, że zażycie amfy może spowodować
    śmierć po tygodniu.

    > O, to jest już jakiś argument.

    Już kiedyś go podawałem.

    > A tego to ja już nie wiem.

    Przepraszam, ale skoro negujesz pewność że duszenie do złamania krtani
    powoduje śmierć, to żeby uprawdopodobnić zejście na skutek śladowej
    ilości amfy wypadałoby podać statystycznie istotną ilość takich
    przypadków. O ilu przypadkach śmierci spowodowanych zażyciem amfy tydzie
    n wcześniej słyszałeś?

    > Z tym, że nadal pozostaje pytanie, skoro go
    > rażone i zmiażdzono krtań, to dlaczego nie stwierdzono, że zmarł np. w
    > wyniku tego ostatniego?

    Bo opinię sporządzić seryjny biegły od umarzania trupów spowodowanych
    przez policjantów.

    > No widzisz, sam zacząłeś dostrzegać kontrowersje :)

    Nie dojrzałem. To tłumaczenie powyżej jest absurdalne i nigdy by nie
    przeszło przez sąd, ani kogokolwiek kto by miał ocenić czy jest logiczne.

    > Ale jak mu urwało
    > głowę zupełnie to też znasz takie przypadki, że przeżył, nie będąc np.
    > takim kogutem?

    Nie - co nie znaczy że nie można spowodować śmierci inaczej niż przez
    urwanie głowy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 380. Data: 2022-10-25 09:12:07
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Zwłaszcza przy budowie hal wystawienniczych popularną praktyką bywa ich
    > ruszanie się na połączeniach śrubowych.

    Dziecko drogie, wartości dopuszczalnych przemieszczeń konstrukcji np.
    przemieszczeń poziomych (od naporu wiatru, drgań od przejeżdżających
    maszyn, samochodów ciężarowych...) znajdziesz w normach.
    To nie jest tak, że taka konstrukcja jest super sztywna i się nie rusza.
    Ona się rusza, ale w dopuszczalnych granicach nie powodujących
    przekroczenia maksymalnych wytężeń elementów konstrukcji. W tym połączeń
    śrubowych.

    Rozpiętość uginającej się pod obciążeniem belki poziomej (kratownicy
    itp.) się zmniejsza. Gdyby była połączona "na sztywno", przyjmijmy, że
    zespawana, np. z pionowymi słupami na końcach, to powodowałoby wygięcie
    pionowych słupów. Połączenie śrubami umożliwia w pewnym zakresie
    kompensację takiego "skrócenia" belki poziomej.
    Oczywiście te skrócenia nie są tak duże jak wychylanie szczytu wieżowca
    Burj Khalifa w trakcie burzy piaskowej, ale jeżeli nie widzisz ich gołym
    okiem, to nie znaczy, że ich nie ma. A czasem tych skróceń faktycznie
    nie ma, gdy siły nie są wystarczająco duże i belka pozioma się tylko
    rozciągnie, gdy się wygnie (bo stal jest w pewnym zakresie plastyczna).
    Ale wtedy zamiast skrócenia może nastąpić obrót na połączeniu. W
    zakresie na jaki pozwala luz na śrubach. W jednym i drugim przypadku na
    śruby działają siły ścinające.
    I teraz, jeżeli obciążenie belki poziomej jest na tyle duże, że w
    przypadku spawu mógłby pęknąć spaw (albo mógłby się wyboczyć pionowy
    słup), to połączenie śrubowe daje pewien "luz" na takie skrócenie.
    Po zdjęciu obciążenia rozpiętość się wydłuża i wraca "na swoje miejsce".
    Gdyby belka pozioma i pionowa była zespawana, to po iluś tam cyklach, ze
    względu na zmęczenie materiału itp., taki spaw mógłby pęknąć. A
    połączenie śrubowe nie, bo ma pewną swobodę. Co nie znaczy, że śruby nie
    pękają.
    Konstrukcje projektuje się z zapasem.
    Tak więc jeżeli jakaś śruba zostanie ścięta, to w cale nie jest
    równoznaczne z katastrofą budowlaną. Może oznaczać konieczność
    zastosowania nowej śruby, bo ta ścięta z niewiadomego powodu była
    zrobiona z plasteliny, sprawdzenie pozostałych połączeń śrubowych, które
    w wyniku eksploatacji (wiatr, drgania...) mogą ulec nadmiernemu
    poluzowaniu, co jest zjawiskiem normalnym, bo współczesne budynki to nie
    egipskie piramidy i nie projektuje się ich na tysiące lat eksploatacji.

    To tyle w dużym uproszczeniu.

    https://inzynierbudownictwa.pl/technologie-laczenia-
    konstrukcji-za-pomoca-srub-w-remontach-i-naprawach/

    "W pierwszej fazie pracy połączenia siła rozciągająca jest przenoszona
    przez wzajemne tarcie łączonych części, natomiast po przekroczeniu
    wartości siły tarcia możliwe są dwa typy zachowania się łączników. Mogą
    być one ścinane lub dociskane do ścianek otworów. *W tej fazie występuje
    niewielki przesuw łączonych części względem siebie.* Połączenia cierne
    są wykorzystywane w różnych przypadkach, w których niewielki przesuw
    łączonych części nie wpływa na nośność połączenia."

    "Zbyt duża sztywność połączeń nie jest korzystna zarówno w konstrukcjach
    projektowanych sprężyście, jak i z wykorzystaniem rezerwy plastycznej
    nośności."

    Jeżeli masz jeszcze jakieś pytania, to śmiało pytaj.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr