    From: "Fickman" <f...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: poczta zgubiła paczke
    Date: Fri, 20 May 2005 17:07:42 +0200

    prowadze sklep interenetowy, klient kupil towar, na stornie byl opis
    moziwych form wysylek ( w tym rowniez wysylka ubezpieczona) zaplacil za
    normalny list polecony priorytetowy, ja go wyslalem poczta polska
    lista zaginal, poczta wyplaci zapewne 50 krotnosc czyli ok 115 zl wartosc
    paczki jest wyzsza, klient dostanie 115 zl, wiec bedzie stratny, czy sa
    przepisy regulujace takie sytuacje? czy klient ma prawo zadzac od mnie
    pokrycia roznicy? winna jest ewidentnie poczta, klient wybral zwykla
    przesylke, czy moge czuc sie prawnie bezpieczny?