-
11. Data: 2007-02-02 23:19:22
Temat: Re: płatne wezwanie do zapłaty
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Thu, 1 Feb 2007, Bungo wrote:
>> Aby takie "ponaglenie" było skuteczne, trzeba wysłać je listem
>> poleconym, podpisane przez osobę upoważnioną do występowania w imieniu
[...]
> LUDZIE!!
>
> czy Was pogielo?
:)
> Przepraszam za pytanie, ale juz nie moge...
> Umowa z dostawca netu zawarta zostala na swiadczenie uslug
> telekomunikacyjnych
Skąd wiesz, co było w umowie?
Jeśli w umowie JEST również dostarczanie kanapek, wysyłanie ponagleń
czy inny element - to jest.
I tak się składa, że już gdzieś taki zapis widziałem, zdaje się że
właśnie w umowach telekomunikacyjnych.
> - wysylanie dowolnych "ponaglen" taka usluga nie jest.
O ile pamiętam, gdzieś w KC jest zapis iż "gospodarcza" strona sporu
powinna informować o istnieniu długu - mylę się?
Jeśli nie, to sprawa jest prosta: dłużnik odpowiada za szkody (a więc
i koszty) spowodowane własnym niedbalstwem (Kodeks Cywilny, art.471, 477)
> Tego rodzaju koszty sa normalnymi kosztami funkcjonowania firmy
Ależ nie są.
To są koszty nadzwyczajne, tak samo jak straty spowodowane np.
przez włamywacza. Ktoś (umyślnie lub nieumyślnie) narusza interes
firmy a ona się broni zgodnie z prawem. Skoro prawo nakazuje
"powiadomić" to powiadamia, a że to kosztuje...
"Normalny" koszt to jest koszt posłania f-ry "normalnemu" klientowi
który płaci w terminie :)
BTW: tak źle postrzegana tepsa ma zwyczaj powiadamiania dłużnika
telefonicznie, przed wysłaniem "wezwania". Przynajmniej mi się
zdarzyło :> (zapomniałem, ale nie śmiałbym się awanturować z tego
powodu że musieli mnie upominać).
> Za chwile zaczna moze doliczac osobno za prad, ktory zuzywa serwer
To akurat jest "zwyczajny koszt" :)
> pozdrawiam:-)
Wzajemnie :)
- Gotfryd
-
12. Data: 2007-02-04 19:25:45
Temat: Re: płatne wezwanie do zapłaty
Od: "Cynio" <c...@p...com.pl>
On 3 Lut, 00:19, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
> I tak się składa, że już gdzieś taki zapis widziałem, zdaje się że
> właśnie w umowach telekomunikacyjnych.
zgadza się, przypominam sobie, ze polkomtel miał taką usługę
"Monitorowanie stanu rozliczeń" i brali 5 brutto (4,10 netto).
Generalnie polegało to na tym, że na drugiej stronie faktury jeśli
miałeś zaległosci pokazywali Ci saldo i za to brali wspomnianą opłatę.
Jakiś gość podał ich do sadu i wygrał sprawę, no i na chwilę obecną
polkomtel wycofał w/w usługę. Jeszcze chyba rzecznik konsumentów się
tym interesował bo chodziło o świadczenie usługi niezamówionej. Na
razie nie mam się o co martwić gdyż nigdy nie zalegałem mojemu
dostawcy usług, ale jakoś trochę zdziwiło mnie, że chcą 20 PLN-ów za
wysłanie wezwania.
--
Pozdr.
Cynio