  • 41. Data: 2021-07-04 13:39:46
    Temat: Re: palik
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Skądże. Jesteś po prostu zwolennikiem tezy: Dajcie mi człowieka a znajdę
    > na niego paragraf.

    Ale tylko wtedy gdy sprawa nie dotyczy jego działki. Wtedy okazuje się,
    że w zasadzie wszystkie oszustwa są nie do udowodnienia, bo przestępca
    musiałby złożyć samopodpierdółkę, że on to celowo oszukiwał. Inaczej się
    nie da i już, bo przecież on chciał dobrze tylko mu nie wyszło;) Czyli
    jak każdy kulson do perfekcji opanował odmowę wszczęcia.

    Kozak w necie kulson w świecie:P

    BTW - raz mi czegoś tam z allegro nie przysłali. Zgłosiłem do programu
    ochrony kupujących. Ma to tą wadę, że domyślnie allegro zgłasza na
    policję oszustwo. No nic poszedłem, niby uciążliwe ale czego się nie
    robi dla dobra społeczeństwa. Ale moje zdenerwowanie to było nic w
    porównaniu z kulsonem, co kurwował na czym świat stoi że musi jakieś
    głupie dochodzenia prowadzić. Zwykłego ludzika to by zbył ale allegro ma
    prawników co będą pisać sprzeciwy i trzeba dupę ruszyć.

    --
    Shrek

  • 42. Data: 2021-07-04 14:24:43
    Temat: Re: palik ("geodezyjny")
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

    > Skądże. Jesteś po prostu zwolennikiem tezy: Dajcie mi człowieka a znajdę
    > na niego paragraf.

    Ty jesteś zwolennikiem poglądu że usunięcie jakiegokolwiek
    "palika geodezyjnego" ma mieć *zagwarantowaną* bezkarność?

    Moje nie śladowe wzburzenie może wzbudzić dopiero coś wyraźnie
    poważniejszego niż " *mała* grzywna".

    --
    A. Filip

  • 43. Data: 2021-07-04 14:55:09
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 03.07.2021 o 22:05, jan kowalski pisze:
> [...]
    i-kanada-nie-jest-jedynym-krajem

    > Wg. Ciebie kler ma odpowiadać za to co stało się w kanadzie/australii w ciągu
    > ostatnich 200 lat.

    A skąd. Ta organizacja powinna odpowiedzieć za to, co odpierdalała na
    całym świecie przez 2000 lat. I również za to, co odpierdala współcześnie.

    Jak to się dzieje, że obarczacie winą współczesnych Niemców za bitwę pod
    Grunwaldem, rozbiory... współczesnych Szwedów za potop, itd., a tu nagle
    okazuje się, że współczesny kler nie powinien odpowiadać za to, co się
    działo 200 lat temu, bo przecież oni tego nie zrobili.

    Warto dodać, że ostatnie tego typu placówki w Kanadzie zamknięto dopiero
    w latach 90-tych XX wieku.
    I owszem, rządy państw które współpracowały, albo nadal współpracują z
    organizacjami religianckimi również powinny ponieść konsekwencje.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 44. Data: 2021-07-04 15:26:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 04 Jul 2021 14:24:43 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Ty jesteś zwolennikiem poglądu że usunięcie jakiegokolwiek
    > "palika geodezyjnego" ma mieć *zagwarantowaną* bezkarność?
    Nie.

    > Moje nie śladowe wzburzenie może wzbudzić dopiero coś wyraźnie
    > poważniejszego niż " *mała* grzywna".
    Wyrazy współczucia.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 45. Data: 2021-07-04 15:35:55
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

    > Nie.
    > Wyrazy współczucia.

    To *zwięźle* wystękasz dlaczego TEN przypadek ma być bezkarnym wyjątkiem
    bez zastosowania podwójnej moralności *twoim zdaniem* ?

    Bo na razie sprawa "tej pani" sprowadza się do tego na jakiego sędziego
    trafi do orzeczenia w tej sprawie IMHO. Może mieć fuksa albo pecha.

    --
    A. Filip

  • 46. Data: 2021-07-04 15:46:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 04 Jul 2021 15:35:55 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > To *zwięźle* wystękasz dlaczego TEN przypadek ma być bezkarnym wyjątkiem
    > bez zastosowania podwójnej moralności *twoim zdaniem* ?

    Filipie, czynię wyjątek odpowiadając ci, bo poniekąd czynisz ten sam
    błąd co Tomasik, więc odpowiadam wam obu za jednym zamachem. Wyraziłem
    opinię że oskarżenie o zniszczenie znaku geodezyjnego się nie utrzyma w
    sądzie bo nie ma wystarczających podstaw i przedstawiłem stosowne za tym
    argumenty. Nie wyraziłem opinii o innych możliwościach prawnych
    dokopania tej pani ponieważ mnie one nie interesują. Więc rozmawianie ze
    mną na ten temat jest niecelowe.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 47. Data: 2021-07-04 15:53:51
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

> [...]
    > argumenty. Nie wyraziłem opinii o innych możliwościach prawnych
    > dokopania tej pani ponieważ mnie one nie interesują. Więc rozmawianie ze

    A taki zarzut trafił do sądu i sąd go przyklepał?
    Z tym że całkiem możliwe że "zarzut ulegnie zmianie" mogę się dość
    łatwo zgodzić. "Tej pani" zależy na tym z jakiego paragrafu zostanie
    (raczej?) ukarana czy na tym czy w ogóle i jak bardzo?
    "Chcesz psa uderzyć kij znajdziesz".

    --
    A. Filip

  • 48. Data: 2021-07-04 16:32:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.07.2021 o 15:53, A. Filip pisze:
> [...]
    > łatwo zgodzić. "Tej pani" zależy na tym z jakiego paragrafu zostanie
    > (raczej?) ukarana czy na tym czy w ogóle i jak bardzo?

    Przede wszystkim nikt z nas nei widział aktu oskarżenia. Wątpię, by
    widział go dziennikarz. Nie do końca zgadzam się z Twoją opinią, ze
    kobiecie wszystko jedno, z jakiego artykułu dostanie zarzut, czy
    ostatecznie wyrok. W niektórych wypadkach karalność za przestępstwo
    umyślne może być problemem. Za wykroczenie przeważnie nie.

    I już hurtem odpowiadając i Jackowi. Przytoczyłem kilka przepisów, by
    ewentualnie zainicjować merytoryczną dyskusję. Po Jacku niespecjalnie
    się tego spodziewałem, ale cuda się zdarzają. Tak, czy siak, o ile
    podobnie do Jacka mam wątpliwości, czy właściwym zarzutem będzie
    usuwanie znaków granicznych (przez niektórych co mniej zorientowanych
    zwanych geodezyjnymi, bo do tego umieją znaleźć w Wikipedii definicję),
    to uważam, że nadal celowe ich wyrywanie powinno podlegać
    odpowiedzialności karnej, a nie tylko cywilnej.

    --
    Robert Tomasik

  • 49. Data: 2021-07-05 06:12:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-04, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:
> [...]
    > I owszem, rządy państw które współpracowały, albo nadal współpracują z
    > organizacjami religianckimi również powinny ponieść konsekwencje.

    Poza tym to nie tylko Kanada.
    https://www.theguardian.com/uk-news/2017/sep/10/smyl
    lum-park-lanark-orphanage-catholic-nuns-children-mas
    s-grave-allegedly
    https://www.theguardian.com/world/2017/mar/03/mass-g
    rave-of-babies-and-children-found-at-tuam-orphanage-
    in-ireland

    --
    Marcin

  • 50. Data: 2021-07-05 06:31:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-04, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Bo na razie sprawa "tej pani" sprowadza się do tego na jakiego sędziego
    > trafi do orzeczenia w tej sprawie IMHO. Może mieć fuksa albo pecha.

    Cała sytuacja jest dość idiotyczna. Nie specjalnie rozumiem dlaczego ktoś taki
    kawał kija miałby uznać za niebezpieczny i z tego powodu go usunąć, ale wierzę,
    że osobnicze tendecje paranoidalne są różne. Może więc i pani miałą dobre
    intencje, pytanie, czy powinna go wyrwać i wyrzucić. Sam bym raczej oznaczył,
    jakbym się z jakiegoś powodu obawiał, że niebezpieczne, bo to ani mój słupek ani
    mój teren. Pani raczej wiedziała, że na swoim nie jest.

    Po drugie, nie oczekiwałbym jakiejś istotnej kary za zniszczenie znaku
    geodezyjnego, bo wątpię jednak aby babiszcze miało takie intencje i nie sądzę
    aby się to w sądzie utrzymało.

    Po trzecie, pytanie, czy jej działanie faktycznie skutkuje jakąś wymierną szkodą.
    Jeśli tak, tzn. trzeba niestety wezwać geodetę no to chyba nie ma zmiłuj. Ale
    może nie trzeba, bo dziura nadal została i wystarczyło włożyć inny słupek?

    Po czwarte, nie wiem z jakich pobudek działał pan ksionc składają zawiadomienie.
    Nie ufam tej instutucji i jej funkcjonariuszom, ale może to była najprostsza
    rzecz, którą można było zrobić aby ułatwić naprawienie szkody (o ile faktycznie
    szkoda była)?

    --
    Marcin