  • 201. Data: 2008-02-13 16:45:54
    Temat: Re: p2p - rozważania teoretyczne
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl> writes:

    [ciap]

    > Poczytaj sobie o tym, skąd się wzięły banknoty.

    Z Prawa Kopernika rzecz jasna.

  • 202. Data: 2008-02-13 16:49:04
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl> writes:

    [ciap]

    > Świat sobie jakoś radzi o podpisuje umowy typu NDA.

    Już rozumiem. Chodzi ci o to, że na powinno się zrezygnować z ochrony
    majątkowych praw autorskich na rzecz utajniania utworów.

  • 203. Data: 2008-02-13 16:49:38
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Olgierd <n...@r...org> writes:

    [ciap]

    > Ale nie możesz takiej umowy ze wszystkimi podpisać

    General Non-Disclosure Agreement ;)

  • 204. Data: 2008-02-13 16:52:06
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Olgierd <n...@r...org> writes:

    [ciap]

    > Mówisz o patologiach

    To jest może nawet dobry temat do rozważań -- umiejscowienie prawa
    autorskiego w prawie naturalnym.

  • 205. Data: 2008-02-13 16:53:22
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl> writes:

    > Tym, że to będzie zwykła sprawa cywilna.

    Większość spraw związanych z naruszeniem warunków umowy licencyjnych
    to są właśnie sprawy cywilne.

  • 206. Data: 2008-02-13 16:58:56
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl> writes:

    > Tym, że to będzie zwykła sprawa cywilna.

    Większość spraw związanych z naruszeniem warunków umów licencyjnych
    to są właśnie sprawy cywilne.

  • 207. Data: 2008-02-13 17:44:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Krzysztof Stachlewski pisze:

    > Poszczególne egzemplarze są nieodwołalnie mieniem.

    Co sądzisz o sytuacji w ktoś bierze swoje mienie - np. egzemplarz
    najnowszej części Harrego Pottera zakupiony w księgarni, następnie
    wykonuje 1000 kopii takich samych w treści i formie, a następnie
    sprzedaje je w księgarniach.

    Jak oceniasz takie postępowanie od strony moralnej i jak uważasz - co
    prawo powinno stanowić w takiej kwestii?

    > Banknoty, dokumenty, to potwierdzenia zawartych umów.

    Jeżeli chodzi o banknot to skoro jestem właścicielem banknotu, to
    dlaczego nie miałbym zrobić drugiego identycznego? A skoro ktoś chce mi
    za taki banknot dać towar w sklepie, to w czym widzisz problem?

    A umowy... Czym są ponad ciekawym wyobrażeniem powstałym w 2 mózgach
    które umowę zawarły?

  • 208. Data: 2008-02-13 17:50:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Henry(k) napisał(a):

    > Z jednym (częściowo) i drugim się zgadzam - wyliczone przez koncerny
    > muzyczne i filmowe "straty" są wzięte z sufitu. Ale też nie można
    > powiedzieć że nie tracą nic. Parę osób by coś jednak kupiło.

    A ile więcej by kupiło, jakby cena też nie była z sufitu wzięta...

  • 209. Data: 2008-02-13 17:54:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd napisał(a):

    > No to super, jeśli znajdziesz tam przepis o tym, że jeśli w tej chwili
    > ktoś mi się wprowadził do domu, to ja nie mogę go usunąć, bo "na bruk"
    > czy coś ;-)))

    Ochrona posiadania.

    Gość powie, że umówiliście się ustnie na wynajem i co mu zrobisz? ;)

    Jak nie będzie śladów włamania, to masz problem...

  • 210. Data: 2008-02-13 18:04:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd napisał(a):

    > W sensie prawnym - jako odzwierciedlenie wartości pieniężnej - banknot
    > czy moneta wsio rawno.

    Obecnie. Dawniej banknot (czy też jego prekursor) to było zobowiązanie
    do wypłacenia określonej kwoty w towarze czy kruszcu.

    A w starych, dobrych monetach wartością był sam ich materiał wykonania.

    Potem świat zszedł na psy i zarówno monety jak i banknoty mają wartość
    dość 'urojoną'.