  • 11. Data: 2011-09-29 07:45:31
    Temat: Re: p2p a udostępnianie fragmentów pliku
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-09-28 09:54, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Pendrive" napisał w wiadomości grup
    >
    > Tylko, że dla riaa/mpaa i pochodnych to nie interesuje. Będziesz na
    > liście IP peerów.

    no i ?

    P.

  • 12. Data: 2011-09-29 07:46:10
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-09-28 09:54, Dominik & Co pisze:
    > W dniu 28-09-2011 09:47, Pendrive rzecze:

    > Momencik. Ja nie pytam: "jak piracić bezkarnie" :-)
    >
    > Chciałbym podyskutować (stąd grupa dyskusyjna) o aspektach
    > prawnych (stąd *.prawo) pewnego technicznego zagadnienia.
    >
    > BTW po co cytujesz całość dla dopisania 2 linijek?

    bo jestem trollem :-)
    P.

  • 13. Data: 2011-09-29 17:45:05
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Dominik & Co napisa?(a):

    > I teraz: czy rzeczywiście można peerowi zarzucić rozpowszechnianie
    > pliku, który właśnie pobiera?

    Dyskutowaliśmy tu kiedyś o tym problemie: http://42.pl/u/2GhX_p2ppsp

    Zadałem wtedy jedno pytanie:

    Od kiedy zaczyna się oprogramowanie (w sensie od jak dużego fragmentu
    kodu binarnego)? Czy tu:

    0101010101

    już udostepniłem publicznie kod Microsoft Office, czy jeszcze nie?

    Albo inaczej - jeśli udostępniam 1% kodu utworu X to już rozpowszechniam
    czy jeszcze nie?

    i potem postawiłem taką tezę:

    Czy ściaganie via p2p może być uznane jako rozpowszechnianie. Mój
    wniosek, że tak - ale tylko przez pierwszego, czyli źródło wszystkich
    źródeł ;) Ta osoba też umniejsza prawa autora utworu. Wszyscy inni już
    nie za bardzo bo udostępniają jedynie binarne fragmenty (czegoś czego
    w całości sami jeszcze nie ściągneli).

    ale jak widać problem nie został wtedy roztrzygnięty... ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 14. Data: 2011-09-30 05:14:19
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 29-09-2011 19:45, januszek rzecze:

    > Dyskutowaliśmy tu kiedyś o tym problemie: http://42.pl/u/2GhX_p2ppsp

    ... i jak widzę (nie przekopałem się jeszcze przez całość)
    chyba nie wynikły z tego jakieś konkretne wnioski. I jak czytam
    dyskusja obraca się wokół określenia, czy rozpowszechnianie fragmentu
    jest rozpowszechnianiem utworu (jedni twierdzą, że tak, inni, że nie),
    a IMHO można spojrzeć na sprawę nieco inaczej.

    Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach
    pokrewnych rzecze:

    "Art. 23 1 .
    Nie wymaga zezwolenia twórcy przejściowe lub incydentalne
    zwielokrotnianie utworów, niemające samodzielnego znaczenia
    gospodarczego, a stanowiące integralną i podstawową część procesu
    technologicznego oraz mające na celu wyłącznie umożliwienie:

    1) przekazu utworu w systemie teleinformatycznym pomiędzy
    osobami trzecimi przez pośrednika"

    Tu udostępnianie fragmentów utworu jest właśnie "integralną częścią
    procesu technologicznego" w celu "przekazu utworu w systemie
    teleinformatycznym pomiędzy osobami trzecimi przez pośrednika".

    Czyli peer "robi" tylko za proxy dla seeda, na analogicznej
    zasadzie, jak korzystający z proxy ciągną content wcześniej
    pobierany przez innych z tegoż proxy (a zatem ten content proxy
    rozpowszechnia). Można domniemywać, że skoro istnieje taki zapis
    w ustawie oraz nikt nie kwestionuje zgodności z prawem działania
    serwerów proxy http, to i udostępnianie fragmentów przez peera
    jest legalne. Oczywiście nielegalne jest nieuprawnione
    rozpowszechnianie utworów przez seeda i tego nie kwestionuję.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 15. Data: 2011-09-30 18:31:53
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Wed, 28 Sep 2011 12:51:22 +0200, Sonn napisał(a):

    > Pytanie, czy ochroną jest objęty utwór jako całość, czy jego fragmenty w
    > formie elektronicznej, które nie dają się odtworzyć jeśli utwór nie
    > zostanie pobrany w całości. Spróbuj odtworzyć częściowo pobrany
    > torrentem plik. Powodzenia

    Ale udostepniany jest caly utwor. To, ze akurat Ty przeslales tylko kawalek
    nie ma znaczenia. To jest wspoludzial.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 16. Data: 2011-09-30 18:38:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    KRZYZAK napisa?(a):

    > Ale udostepniany jest caly utwor.

    Nie, nie jest cały bo jest udostępniany nawet jeśli ktoś zdążył ściągnąć
    tylko 1% całości.

    > To, ze akurat Ty przeslales tylko kawalek nie ma znaczenia. To jest
    wspoludzial.

    Ok: 1010101010101010 - poznajesz co to za Utwór? ;)

    j.

  • 17. Data: 2011-09-30 18:45:02
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia 30 Sep 2011 20:38:35 +0200, januszek napisał(a):

    > Ok: 1010101010101010 - poznajesz co to za Utwór? ;)

    Nie musze poznawac. Mozna w inny sposob sprawdzic kto bral udzial w
    nielegalnym rozpowszechnianiu.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 18. Data: 2011-09-30 19:07:23
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    KRZYZAK napisa?(a):

    > Nie musze poznawac. Mozna w inny sposob sprawdzic kto bral udzial w
    > nielegalnym rozpowszechnianiu.

    Jest jeden sposob: przeszukanie i sprawdzenie zawartosci komputera. Tu
    trzeba pamietac o tym, ze sama nazwa pliku tez zwykle nie jest prawdziwa
    bo w sieciach p2p krazy wiele fakeplikow.

    j.