  • 31. Data: 2009-01-04 08:53:28
    Temat: Re: oszustwo allegro 50zł
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    > Wybacz, ale to Ty zacząłeś pisać posty bez argumentów. Bo nie można
    > nazwać argumentem "jak się podoba/nie podoba, to zostań prawnikiem".
    > Bynajmniej nie świadczy to o tym, że obecny stan jest poprawny.
    >
    > Równie dobrze mógłbyś mówić "nie podoba ci się, że urzędnicy biorą
    > łapówki? To sam zostań urzędnikiem", w miejsce zaproponowania systemu
    > prawnego, który łapówki urzędników ukróci.

    ZGODA- ale co mądrego mozesz opdisac człowiekowi, ktory potrzebuje prawnika
    zeby założyc sprawę sądową za 50 złotych....... ? proponując 50pln
    wynagrodzenia za prowadzenie jego sprawy? gorliwie odrzucając propozycje o
    programie ochrony kupujących?

    dla mnie to wogóle pomysły z pograniczy upalenia narkotykowego.......

    Sebastian

  • 32. Data: 2009-01-04 15:47:05
    Od: "Tomy M." <tomy@_spam_ansibl.com>

    Użytkownik "basti78" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > mam jeszcze lepszy pomysł
    > połącz siły z Anią - ona nie kupiła butów za 3 złote
    > załóżcie razem firme i świadczcie prowadzenie spraw po 50pln...........
    > jak wygracie, to Wam oszuści zapłacą za pracę........

    Hehe ... też siedzisz na apa ? ;-)

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 33. Data: 2009-01-04 19:44:55
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    > Hehe ... też siedzisz na apa ? ;-)
    >
    > Tomy M. www.ansibl.com

    chyba hehehe ale nie wiem co to apa ? ;))))))))))

    Sebastian

  • 34. Data: 2009-01-05 10:12:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Jan 2009, Liwiusz wrote:

    > Prowadzenie sprawy przez adwokata za darmo, albo jako % od wyniku sprawy.

    Przy czym poniżej pewnej kwoty to chyba chodzi o wewnętrzny "zakaz
    konkurencji", a z % od wyniku to jako nieprawnik widzę niespójność
    z przepisami o zleceniu (zupełnie odrębnie od "korporacyjności").

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2009-01-05 10:31:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Jan 2009, gargamel wrote:

    > wynagrodzenie przysługuje, ale za wykonaną pracę, a nie przyjęcie zlecenia,

    No to mylisz się w świetle tego, co uważają przepisy.
    W przypadku umowy o pracę wynagrodzenie należy się za przyjście do pracy
    i "gotowość do świadczenia" (nawet bez wykonywania), w przypadku umowy
    zlecenia zaś - za "staranność".
    Wynik nie ma nic do rzeczy, "zapłata za wykonanie" należy się w przypadku
    innej umowy - umowy o dzieło.

    I o ile w przypadku sporej ilości usług strony mogą sobie kombinować
    warunki i same ustalić, czy zapłata będzie za to że wykonawca zrobi
    coś konkretnego (i dopiero jak zrobi w terminie to dostanie zapłatę)
    czy też za to że "przyjdzie i będzie robił".
    Jak to drugie, to zapłata należy się że przyjdzie i będzie robił,
    koniec pieśni.

    > jak zleceniobioirca zobowiazuje się zbudować płot to zapłątę dostaje po
    > wykonaniu zlecenia

    Musisz zajrzeć do słownika. Koniecznie.
    Jak WYKONAWCA zobowiązuje się...
    Wtedy tak, oczywiście - to jest umowa o dzieło, nie ma nic wspólnego
    z umową zlecenia (poza tym, że z okazji *możliwości* zawarcia przy
    części usług jednej lub drugiej formy umowy bywają one ze sobą
    mylone).

    Pic w tym, że o ile do usług często *da się* zawrzeć obie
    formy umowy (o ile samo "wykonanie" można określić jako
    spełniający warunki cel umowy oraz określić termin), o tyle
    umowa o czynności prawne jest *z definicji* umową zlecenia.

    > p.s. a te wszystkie ustawy z 1964 roku to jacyś lizodupcy lenina czy stalina
    > pisali?:O(

    To nie jest pytanie do mnie, nie wiem.
    Pytanie dlaczego taki lub inny przepis obowiązuje jest pytaniem
    do DZISIEJSZEGO Sejmu, nie wiem czy zauważyłeś.

    Za to na pewno te ustawy są DUŻO czytelniej napisane, niż łamigłówki
    w postaci np. ustawy o VAT.

    > a z tego co wiem to przegrany w jakim kolwiek procesie płaci koszta sądowe,
    > a przecież one też sie nie należą, wiec to też oszustwo?

    Jak to się nie należą, to są koszty dla sądu (że pracował) i ew.
    dla adwokata wygrywającego (że mu zawracali głowę).

    > acha, no i co z tego wynika? znowu potwierdza sie ze żyjemy w bandyckim
    > państwie z bandyckim prawem?:O(

    Nie wnikam.
    Ty chyba mylisz przyczynę ze skutkiem, nie uważasz?
    Bo ja się NIE ODNIOSŁEM do tego, czy tak ma BYĆ.
    Napisałem jedynie iż z przepisów wynika że tak JEST.
    Jak Ci się coś nie podoba, to reklamacje składaj na Wiejskiej w W-wie,
    mi się całe mnóstwo przepisów nie podoba (z różnych przyczyn) ale
    nie mam ŻADNEGO wpływu na ich treść.
    Jak chcesz zmienić przepis, zmień go sam, a nie domagaj się tego
    ode mnie :P

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2009-01-05 11:40:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Przy czym poniżej pewnej kwoty to chyba chodzi o wewnętrzny "zakaz
    > konkurencji", a z % od wyniku to jako nieprawnik widzę niespójność
    > z przepisami o zleceniu (zupełnie odrębnie od "korporacyjności").

    Generalnie chodzi pewnie o to, że adwokaci mają stawki minimalne (w
    sprawach cywilnych zależne od wartości przedmiotu sporu) i nie mogą
    pracować za mniej. Pewnie umowa na procent by przeszła (czyli jak wygra
    milion zł, to dostanie procent od miliona), ale minimalne wynagrodzenie
    nie będzie być mogło mniejsze niż stawka minimalna, czyli w razie
    przegranej i tak coś zarobi.

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2009-01-05 13:21:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jan 2009, Liwiusz wrote:

    > Generalnie chodzi pewnie o to, że adwokaci mają stawki minimalne (w
    > sprawach cywilnych zależne od wartości przedmiotu sporu) i nie mogą pracować
    > za mniej.

    To wiem i z tym się zgadzam.

    > Pewnie umowa na procent by przeszła (czyli jak wygra milion zł, to
    > dostanie procent od miliona)

    Kiedy właśnie stawiam tezę, że nie.
    Wynagrodzenie należy się za "realizację", a realizacją *nie jest*
    wynik.
    To, że obie strony mogą honorować bezprawną umowę oczywiście pomijam :D

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2009-01-05 13:53:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > wynik.
    > To, że obie strony mogą honorować bezprawną umowę oczywiście pomijam :D

    A co z wynagrodzeniem prowizyjnym handlowców na umowie o pracę?
    Dostają pensję (również) za wynik. Bezprawnie?

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2009-01-05 18:45:04
    Od: "gargamel" <s...@d...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał:
    > A co z wynagrodzeniem prowizyjnym handlowców na umowie o pracę? Dostają
    > pensję (również) za wynik. Bezprawnie?

    co wolno wojewodzie (prawnikowi) to nie tobie smrodzie (handlowcu), jak by
    miał tatusia prawnika to nie musiał by pracować i dostawać wynagrodzenie za
    pracę, a miałby jak za komuny, czy sie stoi, czy się leży 300zł prawnikowi
    się należy:O(

  • 40. Data: 2009-01-05 18:57:46
    Od: "gargamel" <s...@d...pl>

> [...]
    > zlecenia zaś - za "staranność".
    > Wynik nie ma nic do rzeczy, "zapłata za wykonanie" należy się w przypadku

    przecież ja nie zatrudniam prawnika, on wykonuje zlecenie (czy dzieło może),
    a czy zlecenie, czy dzieło to zapłątę masz za wykonanie roboty.

> [...]
    > coś konkretnego (i dopiero jak zrobi w terminie to dostanie zapłatę)
    > czy też za to że "przyjdzie i będzie robił".

    jak "przyjdzie i będzie robił" to s a warunki umowy o pracę, prawnik na
    umowę o pracę nie pracuje, tylko wykonuje usługi, zlecenia, czy tym podobne

    > Jak to się nie należą, to są koszty dla sądu (że pracował) i ew.
    > dla adwokata wygrywającego (że mu zawracali głowę).

    więc adwokat mając sprawę o oszustwo na kwotę 1 zł powinien dostać swoje
    wynagrodzenie od przegranego w sprawie jako pokrycie kosztów sądowych!!!

> [...]
    > nie mam ŻADNEGO wpływu na ich treść.
    > Jak chcesz zmienić przepis, zmień go sam, a nie domagaj się tego

    to przecież TY głosowałeś na Tyska i Ćwokalskiego a nie ja:O)