  • 21. Data: 2007-02-22 15:56:13
    Temat: Re: oskarzenie osoby piublicznej o oklamstwo?
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Thu, 22 Feb 2007 16:39:49 +0100, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    >W rządzie może pełnić funkcję członek PiS, LPR lub Samoobronny, lub
    >znajomi wyżej wyminonego członka. Charakter, wiedza czy karalność nie ma
    >tu nic do rzeczy. No i wszyscy wyżej wymienieni członkowie i ich znajomi
    >z założenia są godni "zaufania publicznego".

    ale mnie interesuje strona prawna i istniejace przepisy, a nie moralna
    ocena (moralne oceny mozna robic na pl.soc.polityka)

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 22. Data: 2007-02-22 15:57:02
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Thu, 22 Feb 2007 16:51:22 +0100, "Nostradamus" <l...@p...fm>
    wrote:

    >Jako polityk, MUSISZ kłamać ;))

    pytam sie o strone prawna, a nie ocene moralna czy ocene realiow (od
    tego jest grupa pl.soc.politya).

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 23. Data: 2007-02-22 16:02:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Cyb napisał(a):

    > ale mnie interesuje strona prawna i istniejace przepisy, a nie moralna
    > ocena (moralne oceny mozna robic na pl.soc.polityka)

    To jest ocena w pewnym sensie prawna:
    1. jeśli potrzebne dla stanowiska jest "zaufanie publiczne"
    2. to o tym decyduje ten kto zatrudnia
    3. czyli kto?

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 24. Data: 2007-02-22 16:03:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson napisał(a):

    Zresztą uważam że tzw. "system łupów" jest normalny.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 25. Data: 2007-02-22 21:56:59
    Od: B0L0 <b...@i...pl>

    Cyb napisał(a):
    > jak wyglada strona prawa wniesienia oskazrenia o klamstwo.
    > kwestia dotyczy np. naszego premiera i slow wypowiadanych publicznie:
    > oczywiscie prosze o odpowiedzi stricte prawne, jak ktos chce pogadac o
    > polityce to od tego jest pl.soc.polityka

    kiedys sie nad tym zastanawialem i wyszlo mi ze jedyne co mogloby sie
    kwalifikować to "przyzeczenie publiczne" (czy jak to sie nazywalo)
    ten sam paragraf w/g ktorego firma X przysylka listy z zawiadomieniem o
    wygraniu 100tys zl i nic im nie mozna zrobic, ale gdyby to samo napisali
    na bilboardzie albo oglosili w TV to juz by bylo obietnicą publiczna.
    i teraz mamy majstersztyk prawnicy: jak wykazać straty poniesione z
    powodu niedotrzymania (a straty sa oczywiste tylko jak je udokumentowac)

    --
    pozdrawiam
    bolo

  • 26. Data: 2007-02-22 22:02:49
    Od: "Andrzej Wróblewski" <c...@c...pl>

    > powodu niedotrzymania (a straty sa oczywiste tylko jak je udokumentowac)

    Wyliczyc srednia cene za metr kwadratowy mieszkania zgodnie z analiza
    uwzgledniajaca +3 mln mieszkan. Zazadac wyrownania ceny do obecnej ceny
    rynkowej ;-)

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 27. Data: 2007-02-24 22:43:00
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@u...gmail.com>

    Dnia Thu, 22 Feb 2007 22:56:59 +0100, B0L0 napisał(a):

    > kiedys sie nad tym zastanawialem i wyszlo mi ze jedyne co mogloby sie
    > kwalifikować to "przyzeczenie publiczne" (czy jak to sie nazywalo)

    art. 919-921 kc, ale to raczej nie pasuje do politycznych obietnic.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://warszawa.3mam.net

  • 28. Data: 2007-02-25 11:47:52
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Johnson napisał(a):
    > Kiedyś taki jeden wyborca wystąpił przeciwko Wałęsie o 300 mln (czy ile
    > tam Wałęsa obiecywał) i przegrał.
    >
    > 1996.09.20 uchwała SN III CZP 72/96 OSNC 1997/1/4
    >
    > glosa krytyczna: Cieśliński M.M. OSP 1997/6/113 glosa krytyczna: Zedler
    > F. PS 1998/1/75 przegląd orzeczn.: Gudowski J. PS 2001/4/81 glosa
    > częściowo krytyczna: Banaszkiewicz B. Prz.Sejm. 1997/6/200
    > Nie jest dopuszczalne dochodzenie na drodze sądowej spełnienia obietnic
    > wyborczych.
    >
    > Może ktoś spróbuje jeszcze raz ? Było dużo głosów krytycznych :)

    nic dziwnego, bo decyzja o odrzuceniu pozwu taka sobie

    KG

  • 29. Data: 2007-02-25 14:41:36
    Od: "cc cc" <a...@W...gazeta.pl>

    Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał(a):

> [...]

    to, ze jest to kłamstwo to jedno (sprawa dyskusyjna) a sprawa będzie o
    zniesławienie bo narusza dobra osobiste... CHYBA, ŻE udowodnisz że oszukiwał
    (chyba musiałby mieć wyrok za oszustwo żeby tak móc stwierdzić, możesz mówić
    że jest kłamcą - to raczej spokojnie) wtedy będzie to tylko stwierdzenie faktu.