  • 1. Data: 2008-06-11 11:55:18
    Temat: opłata skarbowa od pełnomocnictwa
    Od: oyer <o...@g...pl>

    Jeśli na podstawie udzielonego pełnomocnictwa, wystąpię do PZU o
    odszkodowanie dla pokrzywdzonego,
    to należy opłacić opłatę skarbową od tego pełnomoctnictwa (17 zł)?
    Jeśli tak, to na jakiej podstawie?

    szukałem w: "USTAWA z dnia 16 listopada 2006 r. Opłacie skarbowej"
    lecz tam nie znalazłem.

    czy mogę prosić o podpowiedź?
    Oyer

  • 2. Data: 2008-06-11 12:49:22
    Temat: Re: opłata skarbowa od pełnomocnictwa
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    oyer pisze:
> [...]
    > Jeśli tak, to na jakiej podstawie?
    >
    > szukałem w: "USTAWA z dnia 16 listopada 2006 r. Opłacie skarbowej"

    Slabo szukales - art. 1 ust. 1 pkt. 2)

    --
    pozdr
    luck

  • 3. Data: 2008-06-11 14:37:03
    Od: Oyer <O...@g...pl>

    kauzyperda wrote:

    > Slabo szukales - art. 1 ust. 1 pkt. 2)

    art. 1, ust.1, pkt 2 mówi, że:

    2) złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury
    albo jego odpisu, wypisu lub kopii ? w sprawie z zakresu administracji
    publicznej lub w postępowaniu sądowym.

    w tym punkcie jest mowa wyłącznie o tym, że pobierana jest opłata za
    pełnomocnictwa (lub ich kopie) w sprawach z zakresu administracji
    publicznej lub w postępowaniu sądowym.
    Ja natomiast występuję jako pełnomocnik wyłącznie do spółki prawa
    handlowego, to jest do prywatnego podmiotu jakim jest przedsiębiorca
    działający dla zysku - Powszechny Zakład Ubezpieczeń. Nie jest to jednostka
    administracji publicznej ani sąd. Nie jest to sprawa z zakresu
    administracji publicznej. Wydaje mi się, że nie powinienem ponosić opłaty
    skarbowej 17 zł za pełnomocnictwo.

    Jeśli się mylę, to bardzo proszę o skorygowanie mojego toku rozumowania.

  • 4. Data: 2008-06-11 19:28:24
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    Oyer pisze:

> [...]
    > administracji publicznej ani sąd. Nie jest to sprawa z zakresu
    > administracji publicznej. Wydaje mi się, że nie powinienem ponosić opłaty

    Brawo!
    Szukajcie a znajdziecie

    --
    pozdr