  • 1. Data: 2008-01-05 22:47:56
    Temat: [onet] Legitymowanie psów w strefie Schengen
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Nawiązując do artykułu jak niżej, mam pytanie, czy zwierzęta dostają jakieś
    dokumenty ?

    ====================

    Strefa Schengen "kością niezgody" dla psów

    Otwarcie granic w szczególny sposób skomplikowało władzom Czeskiego
    Cieszyna. Nie wiedzą bowiem, kto może legitymować polskie psy.
    Prawobrzeżny Cieszyn ma wprawdzie piękną starówkę, ale po lewej stronie
    Olzy jest nieporównanie bardziej atrakcyjna trasa spacerowa niż po
    polskiej. Tam bowiem jeżdżą auta, podczas gdy czeski brzeg to zaciszna
    promenada prowadząca do uroczego parku Sikory. Wymarzone miejsce na
    przechadzki - także dla właścicieli czworonogów.

    Do niedawna, czeskocieszyńskie planty dostępne były właściwie tylko
    zaolziańskim psom. Od kiedy jednak znikły kontrole graniczne, za rzekę
    ruszyły także psy z Polski. Oczywiście z właścicielami, którzy często nie
    wiedzą, że przekraczając granicę powinni mieć dokumenty swych
    podopiecznych. Na razie nie muszą się tym jednak trapić. Zmartwienie mają
    natomiast Czesi, którzy nie wiedzą, czy do sprawdzania psich paszportów
    uprawnieni są celnicy, policja, straż miejska czy może służby
    weterynaryjne.

    - Nie mamy pojęcia, co by się stało, gdyby pies polskiego właściciela kogoś
    pogryzł lub zaginął - powiedział praskiemu dziennikowi "Lidove Noviny" Jan
    Hruza, dyrektor straży miejskiej w Czeskim Cieszynie.

    http://wiadomosci.onet.pl/1668282,69,item.html

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 2. Data: 2008-01-05 22:51:32
    Temat: Re: [onet] Legitymowanie psów w strefie Schengen
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    ja jednak poszukuję jakiegoś aktu prawnego ws. zwierzęcych dokumentów

    ==========================
    http://wiadomosci.onet.pl/1664840,69,item.html

    Z psem po strefie Schengen tylko z paszportem

    Pies, którego chcemy zabrać w podróż po strefie Shengen musi mieć swój
    paszport. W sprawie wyjazdów zwierząt na teren państw Unii Europejskiej nic
    się nie zmieniło. W dokumencie są wszystkie dane dotyczące właściciela,
    obowiązkowych badań i szczepień. Pies musi mieć widoczny tatuaż lub
    wszczepionego czipa.
    Paszport dla psa kosztuje 51 złotych i można go wyrobić w większości
    placówek weterynaryjnych w województwie lubelskim. Trochę więcej zapłacimy
    za czipa, w Lublinie od 70 do 90 złotych i za dodatkowe, ponawiane
    szczepienia.

    Nieco inne procedury obowiązują przy wyjeździe do Irlandii, Wielkiej
    Brytanii i Szwecji. Wówczas właściciel psa musi wykonać dodatkowe badania
    krwi zwierzęcia. Próbki są poddawane obserwacji w Państwowym Instytucie
    Weterynaryjnym w Puławach. Paszporty powinny mieć także inne zwierzęta
    wyjeżdżające poza Polskę. Według lubelskich weterynarzy ostatnio najwięcej
    podróżują świnki morskie i chomiki.

  • 3. Data: 2008-01-06 11:05:55
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "MT" <a...@n...www> napisał w wiadomości
    > Na szczescie psy maja to gleboko w psiej dupie !

    Moj to ma po skora. A dokladniej chip ma pod skora i po klopocie.

  • 4. Data: 2008-01-06 13:57:16
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 06 Jan 2008 12:05:55 +0100, Heming napisał(a):

    > Moj to ma po skora. A dokladniej chip ma pod skora i po klopocie.

    A czytali tego czipa kiedyś na granicy? Bo jak ja swego czasu
    przechodziłem z psem to popatrzyli na zdjęcie w psim paszporcie
    (zaznaczam, że zdjęcie jest opcjonalne, wkleiłem je osobiście) i
    porównali ze zwierzątkiem, które prowadziłem na smyczy. "A to ten" -
    powiedział jeden - "i to nawet z panem jest na tym zdjęciu" ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 5. Data: 2008-01-07 22:37:09
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 05 styczeń 2008 23:51
    (autor Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <flp1lp$9om$1@achot.icm.edu.pl>):

    > Paszport dla psa kosztuje 51 złotych i można go wyrobić w większości
    > placówek weterynaryjnych w województwie lubelskim.

    Tak się zastanawiam czemu akurat w lubelskim. Jakieś centrum hodowców psów?
    Jak na mój gust powinny być w innych województwach też takie placówki.
    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl