  • 1. Data: 2003-04-15 08:24:49
    Temat: omylkowo wyplacone wynagrodzenie dodatkowe
    Od: <m...@i...net.pl>

    Mam pytanie następującej treści:

    Pracodawca przez swoje niedopatrzenie wypłacił mi premię, która, jak po
    dwóch miesiącach stwierdził była wypłacona omyłkowo. Czy muszę zwrócić te
    pieniądze? Problem jest taki, że działając w dobrej wierze pieniądze te
    wydałem i teraz nie stać mnie na oddanie tych środków. Pracodawca zamierza
    teraz odzysać przynajmniej cześć tych środów poprzez wypłatę przez dwa
    kolejne miesiące pomniejszonego o połowę wynagrodzenia. Czy może to zrobić
    bez mojej zgody?

  • 2. Data: 2003-04-15 09:41:57
    Temat: Odp: omylkowo wyplacone wynagrodzenie dodatkowe
    Od: "Madab" <o...@p...onet.pl>

    Pieniądze wziąłeś myśląc, że są Twoje, tymbardziej, że to była premia!
    Skad miales wiedziec , ze Ci sie nie nalezy. Przeciez to pracodawca daje
    premie.

    Pracodawca najwyrazniej wie, ze racja jest po Twojej stronie, skoro chce
    odzyskac pieniadze sciągajac "na raty".
    W zasadzie bez Twojej zgody nie powinien tego robić.
    Jednak ma taka fizyczna mozliwosc i mozesz tylko sie sadzic z zakladem
    pracy.
    Sprawe raczej wygrasz.
    Co do postepowania Twojego zakladu pracy to nie tylko Twoj tak dziala,
    wiekszosc sciaga bez zgody pracownika nadplacone środki, mimo ze nie zawsze
    prawo byloby po ich stronie.
    takie zycie
    pzdrw
    Madab

  • 3. Data: 2003-04-15 11:37:11
    Temat: Re: omylkowo wyplacone wynagrodzenie dodatkowe
    Od: "magdap" <m...@a...net.pl>

    Użytkownik <m...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > teraz odzysać przynajmniej cześć tych środów poprzez wypłatę przez dwa
    > kolejne miesiące pomniejszonego o połowę wynagrodzenia. Czy może to zrobić
    nie moze,to niezgodne z prawem.

  • 4. Data: 2003-04-22 15:03:39
    Od: PACTUM INKASSO <p...@b...pl>

    magdap wrote:

    > Użytkownik <m...@i...net.pl> napisał w wiadomości

    > nie moze,to niezgodne z prawem.
    nie może. Jedne co należy sprawdzić to podstawę premii, tj. premia jest
    zawsze wynagradzana , gdy zostanie wypełnione kryteria. Najczęściej jest to
    zapisane w regulaminie pracy i wynagradzania. Pracodawca w razie
    zastrzerzeń może domagać się zwortu na padstawie bezpodstawnego
    wzbogacenia, ale to trzeba udowodnić. W razie potrzeby wiecej informacji,
    proszę o kontakt na mail
    --
    PACTUM INKASSO
    doradztwo w zakresie wierzytelności