  • 21. Data: 2006-03-22 05:09:51
    Temat: Re: ogloszenie wyroku - co dalej?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > I już wiem skąd mi się to wzięło - do momentu uchylenia art. 263 kp była
    > ewidentna rozbieżności pomiędzy nim a bodajże art. 463 kpc (wyliczam z
    > pamięci) - i muszę powiedzieć, że w niektórych sądach tenże 263 kp nie
    > przyjął się w tej formie, o jakiej mówisz.

    Nie było żadnej rozbieżności między art. 263 kp i art. 463 kpc.
    Łącznie z obu tych przepisów wynikało, iż w sprawach ze stosunku pracy
    obie strony procesu nie są obciążone opłatami sądowymi, gdy pracownik
    jest powodem, na przykład w sprawie o wynagrodzenie za pracę lub
    odszkodowanie z tytułu wadliwego wypowiedzenia umowy o pracę (tak w
    szczególności uchwała składu siedmiu sędziów Sądu Najwyższego z dnia 30
    listopada 1993 r., I PZP 34/93, OSNCP 1994, z. 5, poz. 95). Sprawy ze
    stosunku pracy są tylko częścią spraw z zakresu prawa pracy (patrz uwaga
    4 do art. 262). W pozostałych sprawach z zakresu prawa pracy zwolnienie
    od opłat sądowych dotyczyło jedynie pracownika (a także członków jego
    rodziny) i to tylko wtedy, gdy jest on powodem. Oznacza to zatem, że w
    sprawach z zakresu prawa pracy, które nie są sprawami ze stosunku pracy,
    opłaty sądowe obciążały obie strony, gdy powodem był pracodawca (na
    przykład w sprawach dotyczących odpowiedzialności materialnej
    pracownika). Natomiast gdy w tych sprawach powodem był pracownik, to
    opłaty sądowe obciążały tylko pracodawcę.
    Zresztą obecnie jest bardzo podobnie.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 22. Data: 2006-03-22 16:36:26
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Johnson* wypowiedziała te
    słowa:

    > Nie było żadnej rozbieżności między art. 263 kp i art. 463 kpc.

    Tyle teorii - jak zatem wyjaśnisz postawę sądów, które żądają albo 20 zł
    za wyrok z uzasadnieniem albo 6 zł za odpis postanowienia?

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 23. Data: 2006-03-22 21:33:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Tyle teorii - jak zatem wyjaśnisz postawę sądów, które żądają albo 20 zł
    > za wyrok z uzasadnieniem albo 6 zł za odpis postanowienia?

    A czy ja jestem od wyjaśniania postaw sądów? To nie mój problem. Jeśli
    żądają niesłusznie trzeba to podważyć odpowiednimi środkami. Ale teraz
    to i tak nieważne bo tych przepisów już nie ma.