  • 61. Data: 2007-12-03 23:45:06
    Temat: Re: office 2007 dla firm za 199
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    januszek wrote:

    > Moim zdaniem ktos uzyskal zgode na uzytkowanie na okreslonych warunkach.

    O rany, i tak w koło Macieju...

    Przecież to czy ten ktoś potem tych warunków przestrzega czy nie, nie
    zmienia faktu że uzyskał program od uprawnionej osoby.

    p. m.

  • 62. Data: 2007-12-04 01:48:54
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 03 grudzień 2007 22:47
    (autor WAM
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1...@4...com>):

    > To kupujacy wystawi note i "wpisze NIP notą" :)

    No a sprzedawca tej noty nie podpisze.....

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 63. Data: 2007-12-04 01:50:19
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 03 grudzień 2007 22:53
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fj1tnv$c6d$1@news.onet.pl>):

    > Nie rzadko, bardzo często faktura dla osoby prywatnej wygląda tak
    > samo jak dla działalności gospodarczej. Przypominam, że nazwą
    > przedsiębiorstwa osoby fizycznej (czyli firmą) jest jej imię i nazwisko.

    Ale większość używa jednak dodatkowo nazwy jakiejś.
    Pytanie zasadnicze czy bez tej nazwy se można wpisać w KUP...

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 64. Data: 2007-12-04 02:10:54
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tristan wrote:

> [...]
    >
    > Ale większość używa jednak dodatkowo nazwy jakiejś.
    > Pytanie zasadnicze czy bez tej nazwy se można wpisać w KUP...

    Czy z braku "dodatku fantazyjnego" przestał to być koszt poniesiony w
    związku z DG?

    p. m.

  • 65. Data: 2007-12-04 07:35:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Dec 2007, Tristan wrote:

    > Ale większość używa jednak dodatkowo nazwy jakiejś.
    > Pytanie zasadnicze czy bez tej nazwy se można wpisać w KUP...

    Dywagacje z .podatki pewnie znasz - dowód działa wyłącznie w drugą
    stronę (podanie nazwy DG dowodzi "zamiaru", albo "celu" jak chce
    ustawodawca).
    Ale niech Ci będzie.
    Załóżmy, że mamy wyłącznie TEN argument do obalenia.
    Pytam przezornie: czy 199 zł bez odliczenia VAT (18%+ ceny) i zaliczenia
    w koszty (19% opodatkowania) to jest więcej czy mniej, od ceny "pełnej"
    z odliczeniem VAT i nieobciążaniem zarobku podatkiem dochodowym?

    pzdr, Gotfryd

  • 66. Data: 2007-12-04 08:20:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    >
    > Ale większość używa jednak dodatkowo nazwy jakiejś.
    > Pytanie zasadnicze czy bez tej nazwy se można wpisać w KUP...

    Kiedyś toczyła się dyskusja na .podatki i z tego co pamiętam, to samo
    imię i nazwisko ani w dochodowym, ani w VAT nie przeszkadza.

    Niemniej jednak dyskusja zeszła na złe tory: należy podkreślić, że
    sprzedawca nie może odmówić wystawienia faktury przy sprzedaży Office'a
    w wersji domowej. Tak więc są prawne środki do zmuszenia go do tej
    czynności.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 67. Data: 2007-12-04 09:56:01
    Od: venioo <v...@p...fm>

    Jackare pisze:

    > a po co kupować skoro można go ściągnąć za darmo

    OpenOffice.org jest za darmo, te 50PLN pewnie kosztuje OpenOffice.ux.pl
    (czy jakos tak) - tu sa inne warunki licencji i nieco inny produkt
    dostajemy OIDP bo ostatnio mialem z tym do czynienia jakies 3 lata temu.

    venioo + czerwona calibra c20ne
    http://venioo.ovh.org - sam oblicz cenę sprowadzenia auta!

  • 68. Data: 2007-12-04 10:24:08
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Tue, 04 Dec 2007 10:56:01 +0100, venioo napisał(a):

    > OpenOffice.org jest za darmo, te 50PLN pewnie kosztuje OpenOffice.ux.pl
    > (czy jakos tak) - tu sa inne warunki licencji i nieco inny produkt
    > dostajemy OIDP bo ostatnio mialem z tym do czynienia jakies 3 lata temu.

    Powiedzmy sobie szczerze: te inne warunki licencji oznaczają naruszenie
    warunków licencyjnych oryginalnego OOo. To się potocznie nazywa piractwem.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://Money.pl poleca ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 69. Data: 2007-12-04 15:53:23
    Od: venioo <v...@p...fm>

    Olgierd pisze:

    > Powiedzmy sobie szczerze: te inne warunki licencji oznaczają naruszenie
    > warunków licencyjnych oryginalnego OOo. To się potocznie nazywa piractwem.

    Ja tam nie wiem, OIDP te 50pln placiles nie za OO tylko za spolszczenie
    i dostep do pomocy technicznej. Poza tym jakies drobne roznice w
    dzialaniu byly, ale niuansow juz nie pamietam.

  • 70. Data: 2007-12-04 16:35:36
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    venioo wrote:

    > Ja tam nie wiem, OIDP te 50pln placiles nie za OO tylko za spolszczenie
    > i dostep do pomocy technicznej. Poza tym jakies drobne roznice w
    > dzialaniu byly, ale niuansow juz nie pamietam.

    Tyle że oni sprzedają OOo na licencji na której nie mają prawa sprzedawać.
    Jeżeli weźmiesz kod na LGPL, to nie możesz sobie go ot-tak wziąść zmienić
    licencji i udostępniać dalej na swojej. Nawet jeżeli równocześnie
    udostępniasz na LGPL.

    p. m.