  • 21. Data: 2007-11-30 19:02:04
    Temat: Re: office 2007 dla firm za 199
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 30.11.2007 januszek <j...@p...irc.pl> napisał/a:

    > Potwierdzam bo widziałem w sklepie jak sprzedawca mówił, że ten pakiet
    > może sprzedać wyłącznie na paragon.

    Bzdury gadał.
    --
    Samotnik

  • 22. Data: 2007-11-30 19:04:03
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 30.11.2007 Andrzej <s...@i...the.space> napisał/a:
    > VAT
    >
    > Niby masz rację, ale faktura i tak nie mogłaby być wystawiona na firmę,

    A to niby dlaczego? Fakturę wystawia się odbiorcy. Jeśli takim jest firma,
    na fakturze nabywcą będzie firma (cokolwiek pod tą nazwą rozumiesz).

    > tylko na osobę prywatną, więc na jedno wychodzi - Office 2007 w promocji
    > dla użytkowników domowych nie jest przeznaczony dla firm i kropka.

    WARUNKI LICENCJI nie przewidują użytkowania dla celów zarobkowych,
    precyzyjnie mówiąc. Firma może zakupić sobie tę licencję razem z dodatkiem
    w postaci pudełka i płyty. A potem, jeśli nie chce łamać warunków licencji,
    postawić jako gustowną ozdobę na półce, na ten przykład. Oczywiście
    wątpliwe jest, aby taki zakup stanowił koszt uzyskania przychodu.
    --
    Samotnik

  • 23. Data: 2007-11-30 20:40:33
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Potwierdzam bo widziałem w sklepie jak sprzedawca mówił, że ten pakiet
    > może sprzedać wyłącznie na paragon. Nie drążyłem sprawy więc nie wiem
    > dlaczego.

    Bez sensu. A co jeśli firma chce kupić pracownikowi MS Office Home na
    prezent ?

  • 24. Data: 2007-11-30 22:08:45
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    .

> [...]
    > postawić jako gustowną ozdobę na półce, na ten przykład. Oczywiście
    > wątpliwe jest, aby taki zakup stanowił koszt uzyskania przychodu.

    Moze tez kupic za srodki przeznaczone na fundusz socjalny i zrobic przenty
    pracownikom na swieta. Wtedy chyba w KUP jak najbardziej. Moze wreszcie to
    kupic firma handlujaca oprogramowaniem i wtedy zaksieguje ten zakup jako
    towar handlowy. A faktura wrzucana w kolumne 10 niczym nie rozni sie od tej
    wrzucanej w kolumne 14.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 25. Data: 2007-12-01 08:20:56
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 30 listopad 2007 19:43
    (autor Alek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fiplln$8k5$1@news.onet.pl>):

    > Produkt jest wystawiony w sklepie na sprzedaż, kupuję, płacę,
    > żądam faktury na firmę i oczywiście ją otrzymuję. Jak będę
    > użytkował produkt i jak zaksięguję fakturę to nie jest sprawa
    > kasjera w sklepie. I kropka.

    To ić do makro i kup tam jako osoba fizyczna z ulicy.
    Możesz kupić za cenę XXXX albo z rabatem, ale rabat nie przysługuje
    przedsiębiorcom, kropka.

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 26. Data: 2007-12-01 08:33:29
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Samotnik napisał(a):

> [...]
    > postawić jako gustowną ozdobę na półce, na ten przykład. Oczywiście
    > wątpliwe jest, aby taki zakup stanowił koszt uzyskania przychodu.

    Czytałeś treść Licencji?

    http://tinyurl.com/3bsub2

    "Licencjonowane urządzenie. Mogą Państwo zainstalować jedną kopię
    oprogramowania na trzech licencjonowanych urządzeniach domowych do
    użytku osób mieszkających w domu. Oprogramowanie nie jest licencjonowane
    do użytku związanego z prowadzeniem działalności komercyjnej,
    nienastawionej na zyski lub przynoszącej zyski."

    Swoją drogą ciekawe czy jak ktoś mieszka w mieszkaniu a nie w domu... :)

    j.

  • 27. Data: 2007-12-01 09:06:27
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Tristan napisał(a):

    > To ić do makro i kup tam jako osoba fizyczna z ulicy.
    > Możesz kupić za cenę XXXX albo z rabatem, ale rabat nie przysługuje
    > przedsiębiorcom, kropka.

    Jeszcze raz: zgodnie z prawem podatkowym sprzedawca nie może odmówić
    wystawienia faktury VAT.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 28. Data: 2007-12-01 09:14:19
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    januszek wrote:

    > Potwierdzam bo widziałem w sklepie jak sprzedawca mówił, że ten pakiet
    > może sprzedać wyłącznie na paragon. Nie drążyłem sprawy więc nie wiem
    > dlaczego.
    >
    > j.

    Nie wydaje się, żeby ten sprzedawca wiedział co mówi ...

    No bo co w w sytuacji gdybym kupował te pakiety na firmę, do dalszej
    odsprzedaży?

    Oczywiście pomijam sensowność takiego działania ponieważ u hurtowników
    ten pakiet kupowałem na firmę, do dalszej odsprzedaży oczywiście za
    mniej niż 199 plz.

    Piotrek

  • 29. Data: 2007-12-01 09:36:38
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > To ić do makro i kup tam jako osoba fizyczna z ulicy.
    > Możesz kupić za cenę XXXX albo z rabatem, ale rabat nie przysługuje
    > przedsiębiorcom, kropka.

    Jak chcesz w hurtowni kupić coś na osobę fizyczną ?

  • 30. Data: 2007-12-01 09:39:41
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 01.12.2007 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał/a:

    > Nie wydaje się, żeby ten sprzedawca wiedział co mówi ...
    >
    > No bo co w w sytuacji gdybym kupował te pakiety na firmę, do dalszej
    > odsprzedaży?

    Możliwe, że licencja tego nie przewiduje. Że do dalszej odsprzedaży trzeba
    kupić u jakiegoś 'privileged' sprzedawcy, czy cuś. Po licencjach M$ wszystkiego
    można się spodziewać. Co nie zmienia faktu rzecz jasna, że to wszystko to
    bzdura, sprzedawca musi wystawić fakturę i szlus.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/