  • 11. Data: 2005-09-01 12:02:28
    Temat: Re: odszkodowanie
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Jeśli zdołamy dowieść, ze winę ponosi kierujący danym pojazdem, to już
    > sama osoba sprawcy ma mniejsze znaczenie, bowiem ubezpieczenie OC
    > dotyczy jednak pojazdu, a nie kierującego.
    Ale autor watku nie pyta sie o sytuacje kiedy kierujacy pojazdem nie
    jest wlascicielem tylko czy rowerzysta dostanie odszkodowanie z OC
    kierujacego/pojazdu, jesli to nie kierujacy pojazdem jest winien a
    rowerzysta

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 12. Data: 2005-09-01 12:02:54
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Sewer napisał(a):
    > IMHO właśnie tak, bo pojazd mechaniczny będący
    > w ruchu jest w samym sobie zagrożeniem czy stwarza zagrożenie - tyle
    > pamiętam z wypowiedzi prawnika, którą dawno temu przeczytałem w gazecie
    > prawnej.
    Jak dla mnie bezsensowna interpretacja

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 13. Data: 2005-09-01 12:36:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Sewer napisał(a):

    > hmm ja gdzieś słyszałem że nawet jeśli wina leżała po stronie pieszego lub
    > rowerzysty /potrąconego przez samochód/ to może on dochodzić swojego
    > roszczenia odszkodowawczego właśnie z ubezpieczenia OC a nie tylko jeśli
    > zawnił kierowca samochodu.
    > Jeżeli sprawcą wypadku okaże się kierowca samochodu to spawa idzie do sądu,
    > choć to wątpliwa sprawa
    > /kierowca ma bogatego i wpływowego tatulka/ a tak to przynajmniej z OC
    > można by pokryć koszty leczenia i rehabilitacji poszkodowanego.

    Art. 436 kc. Mniej więcej tak jest. Wyłącza odpowiedzialność właściciela
    samochodu tylko WYŁĄCZNA wina rowerzysty. Ale wystarczy że wypadkowi
    minimalnie jest winny ktoś inny, nawet nie koniecznie kierowca samochodu
    (np. pieszy, drugi rowerzysta) i jego właściciel odpowiada na zasadzie
    ryzyka. Ma co najwyżej roszczenia regresowe do sprawcy.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 14. Data: 2005-09-01 12:36:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Nie chodź więcej do tego magla - straszne bzdury tam opowiadają.

    No właśnie, nie chodź.

  • 15. Data: 2005-09-01 12:38:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    badzio napisał(a):

    > Jak dla mnie bezsensowna interpretacja

    To nie interpretacja tylko przepis - art. 436 kc.

  • 16. Data: 2005-09-01 13:25:13
    Od: "Sewer" <s...@e...pl>

    > To nie interpretacja tylko przepis - art. 436 kc.
    >
    > --
    > @ Johnson

    Dziękuje za wskazanie podstawy prawnej, muszę poczytać komentarze i wyroki
    do tego przepisu.

    Dziękuję wszystkim za wypowiedzi :)

    --
    z pozdrowieniami Sewer

  • 17. Data: 2005-09-01 22:20:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:df6qkk$jn5$1@kujawiak.man.lodz.pl...

    > Ale autor wątku nie pyta się o sytuacje kiedy kierujący pojazdem nie
    > jest właścicielem tylko czy rowerzysta dostanie odszkodowanie z OC
    > kierującego/pojazdu, jeśli to nie kierujący pojazdem jest winien a
    > rowerzysta

    W sumie być może bezpodstawnie uznałem, ze skoro rowerzysta został
    potracony przez samochód, to wina kierującego,a jedynie jest
    wątpliwość co do osoby kierującego. Oczywiście, ze jeśli nie można
    dowieść winy kierującego, to i odszkodowania się z OC uzyskać nie da.

  • 18. Data: 2005-09-02 08:33:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > wątpliwość co do osoby kierującego. Oczywiście, ze jeśli nie można
    > dowieść winy kierującego, to i odszkodowania się z OC uzyskać nie da.

    Wina kierującego nie jest konieczna. Posiadacz samochodu odpowiada na
    zasadzie ryzyka.

  • 19. Data: 2005-09-02 12:40:53
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    > Wina kierującego nie jest konieczna. Posiadacz samochodu odpowiada na zasadzie
    > ryzyka.

    Dokładnie. Jak trafi bezdomnego i bez dochodu to jego polisa pokryje leczenie
    pomimo braku winy.

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 20. Data: 2005-09-04 11:24:48
    Od: Maciej Olędzki <l...@n...onecie>

    Dnia Fri, 02 Sep 2005 10:33:50 +0200, Johnson napisał(a):

    > Wina kierującego nie jest konieczna. Posiadacz samochodu odpowiada na
    > zasadzie ryzyka.

    Nawet jeśli wina w 100% jest po stronie rowerzysty?

    Maciej Olędzki