  • 1. Data: 2005-09-01 09:16:45
    Temat: czytam grupe
    Od: Marek <m...@i...pl>

    Witam !

    Od jakiś trzech miesięcy czytam grupę, przeglądałem archiwum i
    stwierdzam, że zupełnie nie rozumiem ludzi w naszym kraju.
    Wiele postów pochodzi od osób, które mają jakieś sprawy sądowe,
    prokuratorskie, albo mają jakiś konflikt, problem i czeka ich sprawa w
    sądzie. Dostają jakieś porady wyjaśnienia. To OK.
    Ale w żadnym przeczytanym poście nikt z pytających nie przyznał się do
    błędu. Przecież wydaje się oczywiste, proces - jedna strona mówi, że
    uważa tak, druga że uważa inaczej. Sąd stwierdza ta strona ma rację.
    Nigdy się nie spotkałem ze stwierdzeniem, "przegrałem więc nie miałem
    racji." Zawsze jest, że to sąd był skorumpowany, przekupiony albo głupi
    itd.
    Czemu nie potrafimy sobie powiedzieć, to nie sąd był taki a taki, to JA
    nie miałem racji lub to JA zrobiłem źle i Policja, Prokurator i Sąd
    słusznie mnie ukarali. Czemu zawsze jesteśmy niezadowoleni, również z
    trzeciej władzy, która tak na prawdę jest najbardziej bliska i pomocna
    zwykłym obywatelom ?

    Pozdrawiam Marek.

  • 2. Data: 2005-09-01 09:54:55
    Temat: Re: czytam grupe
    Od: Mariusz Zielinski <l...@l...pl>

    Marek wrote:
    [...]
    > Ale w żadnym przeczytanym poście nikt z pytających nie przyznał się do
    > błędu. Przecież wydaje się oczywiste, proces - jedna strona mówi, że
    [...]

    Prawo nie ma nic wspólnego z honorem, uczciwością, sprawiedliwością,
    etc. To tylko kociołek z wypadkowymi opinii, statystyką, jakimiś normami
    społecznymi, kompromisami, pieniądzem jako wyznacznikiem.

    "pl.soc.prawo" - stąd nie znajdziesz tu pożądanych przez ciebie wartości.

    --
    mariuszZIELIŃSKI

  • 3. Data: 2005-09-01 10:22:02
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > słusznie mnie ukarali. Czemu zawsze jesteśmy niezadowoleni, również z
    > trzeciej władzy, która tak na prawdę jest najbardziej bliska i pomocna

    Ameryki nie odkryles. Wiekszosc polakow to pieniacze w dodatku z silnie
    rozwinieta choroba, ktora sie zarazili w czasach PRL-u, czyli tzw. choroba
    roszczeniowa. Nie wazne co stanowi prawo i czy obiektywnie maja racje, bo im
    sie nalezy (!) pomyslny dla nich wynik sprawy.

  • 4. Data: 2005-09-01 10:33:20
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Ameryki nie odkryles. Wiekszosc polakow to pieniacze w dodatku z silnie
    > rozwinieta choroba, ktora sie zarazili w czasach PRL-u, czyli tzw. choroba
    > roszczeniowa.

    Pieniactwo sądowe od wieków było głęboko zakorzenione w polskiej kulturze. W
    dawnych czasach, gdy nie było radia, telewizji i internetu pieniactwo było
    jedną z nielicznych, ogólnodostępnych rozrywek. Zdarzało się że procesy
    ciągnęły się latami, bo strony dla zabawy podstawiały fałszywych świadków i
    sterowały ich zeznaniami w trakcie procesu, żeby tylko przeciągnąć zabawę.
    Anglicy mają krykieta, Francuzi boule, Finowie saunę a Polacy pieniactwo
    sądowe - cóż w tym takiego dziwnego?

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 5. Data: 2005-09-01 10:53:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ale w żadnym przeczytanym poście nikt z pytających nie przyznał się
    do
    > błędu.

    Myślę, ze powodem tego jest fakt, ze to grupa pl.soc.prawo, a nie
    pl.psychoanalityka.

  • 6. Data: 2005-09-01 10:55:27
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

> [...]

    > Wiele postów pochodzi od osób, które mają jakieś sprawy sądowe,
    > prokuratorskie, albo mają jakiś konflikt, problem i czeka ich sprawa w

    To zauważ jeszcze jedną prawidłowość. 90% tych osób pisze "w imieniu"
    sąsiadki, kuzyna, brata etc:-))

    HaNkA

  • 7. Data: 2005-09-01 11:04:44
    Od: Marek <m...@i...pl>

    Heming napisał(a):

> [...]
    > roszczeniowa. Nie wazne co stanowi prawo i czy obiektywnie maja racje, bo im
    > sie nalezy (!) pomyslny dla nich wynik sprawy.

    Bardzo celnie powiedziane.
    Ameryki nie odkryłem, poznałem tego rozmiar :-(
    To bardzo smutne, że tacy jesteśmy.
    W tej chwili współczuję sędziom, a zarazem podziwiam, że są jeszcze
    osoby, które chcą wystawiać się na opluwanie.

    Pozdrawiam Marek

  • 8. Data: 2005-09-01 11:25:14
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    HaNkA ReDhUnTeR napisał(a):

    > To zauważ jeszcze jedną prawidłowość. 90% tych osób pisze "w imieniu"
    > sąsiadki, kuzyna, brata etc:-))

    Ktoś im powiedział, że internet nie jest anonimowy ? :)

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT1200

  • 9. Data: 2005-09-01 14:19:30
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    > W tej chwili współczuję sędziom

    Juz im tak nie wspolczuj, bo za darmo tego nie robia. :) Ale to fakt, ze
    dzisiaj sedzia musi miec skore gruba jak slon. Moze dlatego tak wielu
    doswiadczonych sedziow, gdy tylko ma mozliwosc ucieka do adwokatury. To z
    kolei nie pozostaje bez wplywu na jakosc sadownictwa i kolo sie zamyka.

  • 10. Data: 2005-09-01 14:39:00
    Od: Verbus <v...@i...pl>

    Heming napisał(a):

    Moze dlatego tak wielu
    > doswiadczonych sedziow, gdy tylko ma mozliwosc ucieka do adwokatury. To z
    > kolei nie pozostaje bez wplywu na jakosc sadownictwa i kolo sie zamyka.

    Ja też się dziwię, że są chętni do tej pracy (pomijając młodych
    gniewnych asesorów). Praktycznie (jak dotychczas) każdy sędzia ze stażem
    3 letnim mógł sobie zostać radcą, adwokatem a nawet notariuszem. Miło,
    przyjemnie i za kasę z 10 razy większą. :-)

    Pzdr.