    From: "Anna LT" <l...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: odrębne prawo czy nie?
    Date: Mon, 2 Jul 2007 14:36:46 +0200

    Witam

    mam takie pytanie
    jestem mężatką i nie mamy rozdzielności majątkowej

    niedawno nabyłam działkę
    w akcie notarialnym jest tylko moje nazwisko, jako kupującej

    myslałam że to wystarczające, aby działka wchodziła do majątku odrębnego
    ale dowiedziałam się niedawno od kogoś,
    że aby działka była moim odrębnym majątkiem to powinno być napisane w akcie
    notarialnym "działka stanowi majątek odrębny pani...."
    a jeśli takiego zapisu nie ma
    ale nie figuruje w akcie (ani w księdze wieczystej) nazwisko męża
    to działka wchodzi do wspólnoty majątkowej
    czy stanowi odrębny majątek żony?
    proszę o podstawe prawną jeśli ktoś sie orientuje

    pozdrawiam
    alt