  • 11. Data: 2007-03-29 23:39:15
    Temat: Re: odpisy akt - laptopem ze skanerem
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2007-03-29 22:48, Johnson wrote:

    > Udostępnia się na zarządzenie sędziego, właśnie. To że to zarządzenie
    > nie ma takiej ładnej formy jak na zdjęciu, nie znaczy że go nie ma.

    No dobrze. Jaki więc przepis kpk w zw. z kodeksem postępowania w
    sprawach o wykroczenia nakazuje uzyskać zarządzenie sędziego przed
    udostępnieniem akt stronie postępowania w sprawie o wykroczenie?
    Nie mogę wykluczyć, że sekretariaty sądowe w moim mieście funkcjonują
    nieprawidłowo, ale prośba o udostępnienie akt po ustaleniu przez
    pracownika sekretariatu, że domaga się jej strona postępowania skutkuje
    uzyskaniem tychże akt, bez konieczności uzyskiwania zarządzenia
    sędziego. Co więcej, nigdy w aktach postępowania karnego, cywilnego i
    wykroczeniowego nie spotkałem się z zarządzeniem sędziego zezwalającego
    stronie na uzyskanie dostępu do akt. Mówimy o udostępnieniu akt, tj. o
    sytuacji z art. 156 § 1 kpk w zw. z art. 38 § 1 kpwsow a nie o sytuacji
    z art. 157 § 1 kpk czy z art. 156 § 3 kpk gdzie rzeczywiście konieczne
    jest zarządzenie sędziego bądź prezesa sądu (i rzeczywiście często owo
    zarządzenie ma postać odręcznego zapisku na wniosku).

    > Jakie znów postanowienie, kiedy to jest zarządzenie.

    Słusznie.

    > Pisać do prezesa można, ale to i tak nic nie pomoże.

    Moim zdaniem nie. Organizacja pracy sekretariatów, w tym sposób
    realizacji czynności technicznych jakim jest udostępnienie akt
    postępowania leży w gestii prezesa sądu właśnie.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    Heav'n has no Rage, like Love to Hatred turn'd,

  • 12. Data: 2007-03-30 04:35:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

> [...]
    > sprawach o wykroczenia nakazuje uzyskać zarządzenie sędziego przed
    > udostępnieniem akt stronie postępowania w sprawie o wykroczenie?

    Pracownik sądowy nie zrobi niczego bez zarządzenia sędziego.
    Regulamin sądowy: §63 ust. 1 pkt 1 (przewodniczący wydziału "zaznajamia
    się z pismami wpływającymi do wydziału i wydaje co do nich odpowiednie
    zarządzenia") -> wpływa wniosek o możliwość zapoznania się z aktami ->
    przewodniczący wydaje odpowiednie zarządzenie; analogicznie z wnioskiem
    "ustnym".

> [...]
    > pracownika sekretariatu, że domaga się jej strona postępowania skutkuje
    > uzyskaniem tychże akt, bez konieczności uzyskiwania zarządzenia

    To znaczy że u ciebie w mieście sekretariaty funkcjonują nieprawidłowo
    ;), albo czegoś nie widzisz.

    > Co więcej, nigdy w aktach postępowania karnego, cywilnego i wykroczeniowego nie
    spotkałem się z zarządzeniem sędziego zezwalającego
    > stronie na uzyskanie dostępu do akt.

    Naprawdę? Ja widziałem 1000 razy. Przyjżyj sie dobrze. Jak strona wnosi
    o możliwość zapoznania się w formie pisma procesowego, co się zdarza,
    musi być zarządzenie "pisemne" Zresztą przez "zarządzenie" czasem
    rozumiem polecenie ustne sędziego, gdy wniosek wpływa "ustnie".

    > Moim zdaniem nie. Organizacja pracy sekretariatów, w tym sposób
    > realizacji czynności technicznych jakim jest udostępnienie akt
    > postępowania leży w gestii prezesa sądu właśnie.

    Nieprawda. W gestii Przewodniczącego Wydziału. Wynika to z §63 ust. 1
    pkt 5 Regulaminu Sądowego.

    Ale powstaje pytanie czy to jest kwestia administracyjna - w której
    Przewodniczący Wydziału mógłby wydać polecenie, sędziemu sprawozdawcy;
    czy też to już zakres orzekania, w którym sędzia sprawozdawca jest
    niezawisły i w którym to zakresie nie można mu wydawać konkretnych poleceń.
    Moim zdaniem to juz to drugie :)

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 13. Data: 2007-04-01 20:59:22
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Teoretycznie masz prawo do fotografowania i skanowania o ile ma to
    > miejsce w sekretariacie.
    > Ale praktycznie wymaga to zgody sędziego i praktycznie w przypadku
    > odmowy (która nie ma podstaw prawnych) nie masz możliwości nic
    > sensownego zrobić.

    niestety, sad (konkretny sedzia)robi co mu sie podoba.
    Moze warto bys napisal do Rzecznika Praw Obywatelskich?
    W koncu wystarczy zmienic nieco rozporzadzenie MS w sprawie regulaminu
    urzedowania sadow i byloby juz po problemie... Niech sie RPO tym
    zajmie, bedzie mial jakis sukces..:-)

    ==>> pozdrawiam:-)
    ==>> Bungo

  • 14. Data: 2007-04-12 16:28:56
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Ale odpisy (kserokopie) akt można też zamówić w sekretriacie, odpłatnie co prawda,
    ale za ok. 1 zł/strone, no i odbiór
    zwykle po paru dniach.
    JaC